Rankomat zmienia komunikację marki

0
1127

Rankomat stawia na nową komunikację z klientami. O nowym pozycjonowaniu marki opowiadać będą Ranko i Mat, przybysze z kosmosu, którzy posługują się nowym hasłem marki „Możesz liczyć na rankomat.pl”.

Nowi brand heroes Rankomat to dwie odmienne osobowości, które wykorzystują swoje najlepsze cechy do zapewnienia kompleksowej obsługi klienta. Celem ich obecności jest pomoc konsumentom w podejmowaniu decyzji opartych na idei smart shoppingu, a także zapewnienie najwyższej jakości obsługi.

– Konsumenci od zawsze zainteresowani są oszczędnościami i zakupem ubezpieczeń na możliwie najlepszych warunkach cenowych. Rankomat od 12 lat pomaga im realizować ten cel i dbać o domowe budżety. Porównywanie ofert pozwala uniknąć naszym klientom przepłacania za ubezpieczenia, produkty finansowe i oferty GSM. Wiemy jednak, że nie tylko cena jest ważna, ale też komfort i bezpieczeństwo. W nowej kampanii chcemy pokazać, że w Rankomat klient może liczyć na pomoc, gdy chce szybko znaleźć najlepszą cenowo ofertę, ale też gdy potrzebuje wsparcia w trudnych tematach. Technologia oraz ponad 200 wykwalifikowanych doradców służą pomocą w wyjaśnieniu wszelkich niuansów, a bezpłatna pomoc prawników pozwala mierzyć się z trudnymi sytuacjami ubezpieczeniowymi i na drodze. Zapewniamy wsparcie na każdym etapie korzystania z ubezpieczenia – mówi Tomasz Masajło, prezes zarządu Rankomat.

Postacie Ranko i Mata są luźno inspirowane Pi i Sigmą, bohaterami polskiego programu edukacyjnego z lat 80. „Przybysze z Matplanety”. Za ideą kreatywną stoi agencja Ad-Venture. Poprzedzono ją wielomiesięcznymi badaniami rynku i konsumentów wykonanymi przez Isobar.

– Wprowadzając nowe pozycjonowanie, chcieliśmy stworzyć unikatową i wyróżniającą się komunikację. W kategorii, która jest postrzegana jako zimna i racjonalna, udało nam się stworzyć wzbudzające sympatię postacie, które pozwolą nam ocieplić wizerunek i zbudować więź emocjonalną. Nasi bohaterowie będą wskazywać nie tylko na ceny, co jest nieodzownym elementem komunikacji porównywarek, ale również na jakość oferty, czyli coś, o czym mało kto wspomina – podkreśla Michał Kłuciński, Brand Manager Rankomat.

Nowe pozycjonowanie wprowadza kampania promocyjna, która wystartowała 16 lutego. Działania rozpoczyna 30-sekundowy spot wizerunkowy. To pierwsza reklama z serii, która pojawi się w mediach na przestrzeni najbliższych miesięcy. W każdej z nich wystąpią Ranko i Mat. Spotom towarzyszy piosenka „Przybywamy z Rankomatu” oparta na motywie muzycznym pochodzący z „Przybyszów z Matplanety”.

Kampanię można zobaczyć w stacjach telewizyjnych Grup TVN i Polsat, a także na Youtube i w serwisach VOD. Dodatkowo reklamy będą emitowane na falach stacji z Grupy RMF.

Rankomat planuje również kontynuować współpracę z Anną Lucińską, która była dotychczasową twarzą marki. Zmieni się natomiast kanał komunikacji i jej formuła.

Spot reklamowy:

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Rankomat)