Rzecznik Finansowy: Akcja na rzecz bezpieczeństwa klientów rynku finansowego w czasie epidemii

0
564

„Finanse w czasie koronawirusa – zgłoś problem Rzecznikowi Finansowemu” – pod takim hasłem ruszyła akcja, w ramach której Rzecznik Finansowy (RzF) będzie przyjmować i analizować zastrzeżenia klientów do działalności instytucji finansowych w związku z epidemią. Uruchomione zostały specjalne infolinie dla spraw ubezpieczeniowo-emerytalnych oraz bankowo-kapitałowych, a także specjalny adres e-mail, pod którymi będą zbierane informacje o pojawiających się nieprawidłowościach. Posłużą one RzF do systemowego zapobiegania rozprzestrzenianiu się nieuczciwych praktyk instytucji finansowych.

– W ostatnim czasie dostajemy coraz więcej zapytań telefonicznych i e-mailowych od zdezorientowanych klientów instytucji finansowych. Sygnalizują oni różne obawy i potrzeby wynikające z obecnej sytuacji. Stąd decyzja o utworzeniu dedykowanej infolinii telefonicznej i adresu e-mail. Chcemy tą drogą zbierać informacje o pojawiających się nieprawidłowościach i szybko reagować – mówi Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy.

Podkreśla, że jego eksperci nie będą doradzali w indywidualnych sprawach w kwestii zawarcia umowy czy też aneksu.

– Istotą akcji jest, żeby na podstawie indywidualnych sygnałów zidentyfikować szkodliwe praktyki w obszarze finansów, które potencjalnie mogą dotyczyć wielu osób. Informacje trafiające tą drogą będą podstawą do tzw. działań systemowych, czyli wystąpień do instytucji finansowych z żądaniem wyjaśnień i zmiany praktyki dolegliwej dla ogółu klientów – mówi Mariusz Golecki.

Najczęściej pojawiające się pytania i problemy czy zastrzeżenia do konkretnych warunków umów będą publikowane na stronie Rzecznika oraz jego profilu na Facebooku. Ma to ułatwić klientom podejmowanie indywidualnych decyzji.

RzF spodziewa się też sygnałów o pojawieniu się ofert budzących wątpliwości co do bezpieczeństwa finansowego obywateli czy nawet wręcz prób oszustw.

– Będziemy je traktować priorytetowo i niezwłocznie informować właściwe organy oraz nagłaśniać takie praktyki w mediach – mówi Mariusz Golecki.

Informacje na temat spraw ubezpieczeniowo-emerytalnych przyjmowane są pod numerem: 22 333 73 37 oraz adresem e-mail: poradyCOVID@rf.gov.pl

AM, news@gu.home.pl

(źródło: EuCO)