Sollers Consulting: Pięć zakładów nagrodzonych za wyróżniające się projekty cyfryzacji

0
744

Z okazji swojego dwudziestolecia działalności firma Sollers Consulting przyznała Sollers Awards za wybitne osiągnięcia w dziedzinie transformacji cyfrowej. Statuetki otrzymały Zurich Germany, PZU, Warta, Beazley, Generali Polska i AXA Direct Japan.

W ciągu 20 lat istnienia naszej firmy towarzyszyliśmy wielu projektom transformacyjnym w branży ubezpieczeniowej na całym świecie. Nagrodami Sollers Awards chcemy uhonorować ubezpieczycieli, którzy są motorem wyjątkowych innowacji i niezwykłych zmian – powiedział Marcin Pluta, partner zarządzający Sollers Consulting.

Nagrody zostały przyznane w kategoriach „Transformation”, „Operational excellence” i „Agility”. Zurich Germany doceniono za pionierskie osiągnięcia w dziedzinie transformacji cyfrowej. Nagrodę odebrała Dorothée Appel, CIO i CDO Zurich Germany. – Chcielibyśmy podziękować za zaufanie oraz podkreślić, jak dumni jesteśmy, mogąc wspierać Zurich w jego projektach cyfrowych od 2015 roku – powiedział Michał Trochimczuk, partner zarządzający Sollers Consulting.

PZU został nagrodzony za transformację w nowoczesnego i innowacyjnego ubezpieczyciela, ustanawiającego międzynarodowe standardy. – Kompleksowa transformacja została przeprowadzona w bardzo zwinny sposób – zaznaczył Grzegorz Podleśny, partner Sollers Consulting. – Dwa czynniki sukcesu projektu to jasno określony cel i kryteria pomiaru efektywności. Biznes i IT ściśle ze sobą współpracowały. Transformacja biznesowa stała się fundamentem dalszego rozwoju i nowych możliwości – dodał.

Z kolei Beazley został wyróżniony za szybką transformację swojego systemu obsługi szkód, dzięki której wysunął się na wiodącą pozycję cyfrowego lidera na rynku Lloyd’s i rynkach londyńskich. Modernizacja obszaru zarządzania szkodami została przeprowadzona według reguł „lean management”, a jej zakres był ściśle kontrolowany. – Jest to tym bardziej imponujące, że sukces transformacji obszaru zarządzania szkodami w Beazley jest częścią większej zwinnej zmiany wprowadzanej przez CIO, Bena Spencera – wyjaśnił Grzegorz Podleśny. Nagrodę w kategorii „Agile Claims Transformation in the UK” odebrał CIO firmy, Ben Spencer.

Generali Polska uhonorowano za pierwszą zwinną transformację w Polsce. Nagrodę odebrał CIO Piotr Bułka. – W 2012 roku Generali przejęło część Groupamy i utworzyło nową spółkę. Bez wątpienia była to operacja typu greenfield, z wszelkimi jej szansami i ryzykiem – wyjaśnił Marcin Pluta.

Warta reprezentowana przez Agnieszkę Antol, Senior Head of the System Development and Maintenance, otrzymała nagrodę za najszybszą transformację obszaru szkód. – Niesamowicie było obserwować wdrażanie metodyki agile w tak złożonej organizacji. Projekt miał bardzo dobry zwrot z inwestycji i doprowadził do dużego wzrostu wydajności – wyjaśnił Michał Trochimczuk.

Za wybitne osiągnięcie została także uznana transformacja biznesowa AXA Direct Japan. Konsekwentna realizacja projektu agile wyznaczyła trendy rynkowe. – Adaptacja metod agile jest nadal w stosunkowo wczesnej fazie wśród japońskich ubezpieczycieli i istnieją wyzwania, które należy przezwyciężyć. ADJ jest pod tym względem pionierem rynku, co wiąże się z wielkimi wyzwaniami, lecz równie dużą satysfakcją – powiedział Michał Trochimczuk. Nagrodę odebrali Yuji Futamura, Hideyo Shimojima i Genta Hatakeyama, starsi menadżerowie AXA Direct Japan.

(AM, źródło: Sollers Consulting)