Szeroka ochrona, zarządzanie ryzykiem i cyfryzacja głównymi trendami na rynku korporacyjnym

0
429

Paweł Pawlik, dyrektor Departamentu Produktu i Taryfikacji Klientów Korporacyjnych Warty, mówi „Rzeczpospolitej”, że obecnie na rynku ubezpieczeń korporacyjnych można zidentyfikować trzy główne trendy. Ich wspólnym mianownikiem jest wysoka jakość oferty oraz współpracy z klientami i brokerami na rynku ubezpieczeń korporacyjnych.

Pierwszym trendem jest oferowanie szerokiego zakresu ochrony już w podstawowym wariancie polisy, w efekcie czego klientom łatwo jest zrozumieć produkt, a agenci i brokerzy nie mają problemów z jego obsługą. Paweł Pawlik zaznacza, że Warta w swojej odświeżonej ofercie zawiera już w standardowym zakresie jak najwięcej powtarzalnych sytuacji uniwersalnych dla różnych branż. Wszystko po to, aby brokerzy otrzymywali szeroką ochronę już w podstawowym wariancie i skoncentrowali się na uzupełnieniu go o zakres i warunki odpowiadające specyfice branży, a nawet konkretnego klienta.

Inne działania podejmowane przez ubezpieczyciela, to łączenie klauzul w ramach ochrony związanej z wprowadzeniem produktu do obrotu, wprowadzanie nowych opcji ochrony, np. opłacenie nadgodzin pracowników czy kosztów uprzątnięcia pozostałości po szkodzie. Drugi trend to rozszerzanie umów o dodatkowe usługi, np. dofinansowanie zabezpieczeń z funduszu prewencyjnego, doradztwo inżynieryjne, specjalistyczne badania za pomocą kamer termowizyjnych lub też tworzenie wytycznych branżowych, np. zabezpieczenia zakładu na wypadek lockdownu, by okres przestoju był jak najbezpieczniejszy.

Ostatnim trendem jest dynamiczna zmiana cyfrowa, która pozwala ubezpieczeniom korporacyjnym nadrabiać dystans do segmentu masowego, znacznie bardziej zaawansowanego pod względem digitalizacji. Paweł Pawlik wskazuje, że w Warcie inwestycje technologiczne są skupione na wzmocnieniu relacji z brokerem, który jest przedstawicielem klienta. Jednocześnie wprowadzanych jest szereg rozwiązań na poziomie analizy ryzyka, co pozwala zakładowi precyzyjniej dopasować cenę ubezpieczenia do realnej sytuacji danego klienta.

Więcej szczegółów na temat rozwiązań Warty dla brokerów:

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 13 grudnia, Piotr Skwirowski „Nowe trendy w ubezpieczeniach korporacyjnych”:

https://www.rp.pl/ubezpieczenia/art19190401-nowe-trendy-w-ubezpieczeniach-korporacyjnych

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)