Tajemniczy klient sprawdzi sprzedaż ubezpieczeń w krajach UE

0
416

Rada Organów Nadzoru Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych uzgodniła, że EIOPA będzie koordynować pierwsze wspólne badanie typu „mystery shopping” dotyczące sprzedaży ubezpieczeń. Badanie zostanie przeprowadzone w 8 państwach członkowskich zgodnie ze wspólną metodologią i kryteriami opracowanymi przez EIOPA i jej członków.

„Mystery shopping” to technika polegająca na wykorzystaniu przeszkolonych tzw. tajemniczych klientów. Umożliwia ona ocenę doświadczeń klientów w praktyce. Zazwyczaj obejmuje ona fizyczne wizyty w siedzibach dystrybutorów, ale może być również przeprowadzana za pośrednictwem kanałów cyfrowych, rozmów telefonicznych itp. „Tajemniczy klienci” zachowują się tak, jak każdy potencjalny klient (na przykład proszą o informacje o produkcie, poradę, wyjaśniają swoją sytuację). W ten sposób zbierają szczegółowe informacje na temat tego, w jaki sposób dostawcy lub dystrybutorzy sprzedają produkty i świadczą usługi konsumentom, aby w ustrukturyzowany, szczegółowy i systematyczny sposób przekazywać porównywalne i statystycznie istotne obserwacje dotyczące wyników konsumentów.

Wyniki badania będą dostępne w pierwszej połowie 2024 roku.

(KS, źródło: Beinsured)