Technologia w służbie komfortu

0
232

Wdrożenie CUK Video Doradca przez firmę technologiczną ecom zostało wyróżnione tytułem Innowacji Miesiąca – Marzec 2022.

W poszukiwaniu sposobów na zwiększenie sprzedaży wiele firm próbuje przekształcać swoją ofertę. W praktyce może się jednak okazać, że wcale nie trzeba odkrywać koła na nowo. Często produkt spełnia swoje zadanie, a zmienione musi być jedynie jego opakowanie. Doświadczenia innych firm tylko to potwierdzają – jednym z najatrakcyjniejszych obszarów do inwestycji jest technologia.

Sprzedaż łatwiejsza niż kiedykolwiek

Przykładem umiejętnego zaspokojenia potrzeb współczesnego odbiorcy są serwisy streamingowe. Popularne platformy oferują dostęp do muzyki, filmów i seriali, które przecież można było nabyć już wcześniej. Zmianie uległ jedynie sposób podania materiałów. System subskrypcyjny okazał się na tyle dużym sukcesem, że został zaadaptowany nawet przez marki oferujące żywność czy ubrania. Kolejnym wzorem do naśladowania bez wątpienia jest Uber. Połączenie przewozu osób i funkcjonalnej aplikacji mobilnej było strzałem w dziesiątkę.

Projektowanie doświadczeń, nie produktów

Wniosek? Współczesny klient potrzebuje dobrej oferty i przyjemnej obsługi. Nic nowego. Ale to opakowanie usługi lub produktu wyjątkowym doświadczeniem ich nabycia jest kluczem do sukcesu. Tak jest też ze standardem obsługi klienta w 2022 r. Chodzi o hybrydowość. Oferowanie wielokanałowej obsługi w przestrzeniach online i offline to agencyjny must-have.

Doskonałym przykładem w tym aspekcie są platformy służące do videorozmów, czyli dobrze wszystkim znane Microsoft Teams, Google Meet czy Zoom. Takie narzędzia były nieodłącznym elementem codzienności w dobie pandemii, a z wieloma z nas zostały do dziś. Używamy formatu rozmów video w pracy, w szkole, na uniwersytecie. Dlaczego więc nie przedłużyć tej ścieżki również na doświadczenia konsumenckie?

Klient nie kupuje polisy – mówi Tomasz Ludwiczak, Cloud Transformation Lead w ecom. – Klient kupuje zabezpieczenie swojej przyszłości. Istotne dla niego są najlepsza oferta i wygoda zakupu polisy. O ile na ofertę nie mamy wpływu, projektowanie doświadczeń jej zakupu za pomocą technologii to nasza specjalność.

Z pomocą firmy ecom firma CUK Ubezpieczenia jako pierwsza multiagencja wdrożyła system do videoobsługi. Platforma, która umożliwiła zakup polisy za pośrednictwem rozmowy video, ruszyła na początku marca bieżącego roku. Od tamtej pory klienci mogą wejść na stronę internetową, wybrać agenta i dogodny dla siebie termin, a następnie przedyskutować wszystkie kwestie związane z ofertą, razem z zakupem polisy.

 Jak to działa z perspektywy agencji

Dla CUK Ubezpieczenia platforma CUK Video Doradca to kolejny kanał obsługi klientów. Pozwala dedykowanym agentom na zdalne odbycie konsultacji z klientem za pomocą formatu video. Rozwiązanie zostało osadzone na silniku Microsoft Teams, które jest powszechnie znanym narzędziem. Atutem tej platformy jest bezpieczeństwo, intuicyjny interfejs oraz możliwość nawiązania połączenia z dowolnego miejsca i urządzenia.

Taki kanał kontaktu jest de facto bezpieczniejszy niż rozmowa telefoniczna. Doradca CUK Ubezpieczenia posługuje się swoim kontem Microsoft, które jest w pełni zweryfikowane. Forma rozmowy video jest też bardzo przyjazna. Klient widzi twarz agenta, z którym rozmawia. To świetny sposób budowania zaufania i lojalności.

  • Klienci w czasie krótszym niż 2 minuty mają dostęp do wszystkich ofert na rynku. Kanał video jest kolejną opcją dla osób ceniących sobie bezpośredni kontakt, m.in. za pomocą urządzeń mobilnych. Z perspektywy doradcy to dodatkowa przestrzeń z pełną ekspozycją oferowanego produktu – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce w CUK Ubezpieczenia.

Idea Modern Workplace

Stworzenie oprogramowania konsultacyjnego to jednak nie koniec możliwości. Wspomniana usługa konsultacji video online jest częścią idei Modern Workplace, która przyświeca specjalistom z zespołu ecom – podwykonawcy rozwiązania CUK Video Doradca. Celem jest wykorzystanie technologii do tworzenia cyfrowych miejsc pracy oferujących przy tym najnowocześniejszy standard obsługi klientów.

Koncepcja Modern Workplace zakłada utworzenie spójnego i elastycznego środowiska pracy. Produkty i usługi tworzą zbiór naczyń połączonych. Jako administrator (tj. pracodawca) można dowolnie modyfikować zakres funkcjonalności, aby dostosować oprogramowanie do potrzeb konkretnego zespołu.

  • Nasze rozwiązania wykorzystują istniejące elementy architektury Microsoft. A te łączymy z innymi, często zewnętrznymi, kluczowymi dla naszych klientów systemami – tłumaczy Tomasz Ludwiczak. – Najczęściej bazą jest Microsoft Teams. Jeśli Twoja firma potrzebuje narzędzia do nagrywania konsultacji video, takie rozwiązanie zostanie wdrożone jako element systemu. Nowa funkcja będzie dostępna w aplikacji Microsoft Teams, które jest centrum pracy zespołowej. To bardzo wygodne.

Zespół ma na swoim koncie wiele sukcesów w opracowaniu innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez takie firmy, jak TUZ Ubezpieczenia, ANG, Trasti czy też CUK Ubezpieczenia. Firma ecom może pochwalić się statusem Złotego Certyfikowanego Partnera Microsoft.

  • Status Gold Microsoft Partner to potwierdzenie ekspertyzy naszych pracowników – mówi Tomasz Ludwiczak. – Partnerstwo Microsoft stanowi gwarancję niezawodności i zaufania, ale przede wszystkim świadczy o świetnej technologii i zgodności naszych rozwiązań z normami bezpieczeństwa. Wdrażamy chmurę tam, gdzie jest to trudne. Zachowujemy pełny compliance wymagany od podmiotów nadzorowanych przez KNF. Wdrożenie platformy videokonsultacji dla CUK Ubezpieczenia to doskonały przykład. Dzięki silnikowi Microsoft Teams udało nam się zbudować stabilne i bezpieczne środowisko zarówno pracy, jak i obsługi klienta. Dokładnie takie działania wpisują się w naszą wizję budowania środowisk Modern Workplace.

Narzędzie przeznaczone do videorozmów nie jest zarezerwowane wyłącznie dla branży ubezpieczeniowej. To świetne rozwiązanie dla każdego podmiotu o agencyjnej kulturze pracy: banków, pośredników, brokerów. Jeśli poszukujesz rozwiązań, które pomogą rozwinąć twój biznes, napisz na office@ecom.software.