Cyfryzacja to proces, który stale postępuje we wszystkich gałęziach gospodarki. Nie ominął również branży ubezpieczeniowej, choć droga do technologicznej transformacji sektora okazała się trudna, a tempo zmian nie było spektakularne. Podczas gdy inne branże w Polsce – takie jak bankowość czy e-commerce – śmiało wkroczyły w erę cyfrową, firmy ubezpieczeniowe przez lata działały ostrożnie i zachowawczo.
W zakresie cyfryzacji firmy ubezpieczeniowe stopniowo zaczęły realizować proces przemian i wprowadzania nowych technologii. Najważniejsze z nich to sprzedaż przez kanały online oraz wykorzystanie narzędzi opartych na AI, automatyzacji, analizie i przetwarzaniu dużego wolumenu danych oraz rozwiązań mobilnych. Ogromny wpływ miała na to powszechna cyfryzacja, zmiana preferencji klientów oraz pandemia Covid-19, która zmusiła ubezpieczycieli do przejścia na zdalne kanały świadczenia usług.
- Jaki wpływ miała pandemia na sprzedaż polis ubezpieczeniowych?
- Jaką rolę odgrywa telemedycyna w ofertach instytucji finansowych?
- Jaka jest perspektywa rozwoju sektora ubezpieczeń w kontekście innowacji technologicznych?
Zachęcamy do zapoznania się z materiałem White Paper Comarch Healthcare „Telemedycyna w ubezpieczeniach. Jak wykorzystać potencjał technologiczny do zwiększania zysków?”.”.