Po niespełna 3 latach działalności Trasti zakończyło pełną implementację modelu biznesowego oraz uzyskało zakładaną skalę na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, pozwalającą na osiągnięcie progu rentowności.
W 2023 r. Trasti legitymowało się 180 tys. klientów, a od startu działalności operacyjnej w marcu 2021 z usług marki skorzystało prawie 300 tys. Firma wprowadziła w swoim systemie sprzedażowym oraz u większości pośredników pomysł na „abonamentyzację” ubezpieczeń oraz pełen zakres metod płatności. Klient musi przejść scoring, który odbywa się w tle wraz z procesem oceny ryzyka ubezpieczeniowego. W ramach tego procesu dostaje odpowiednią cenę oraz możliwość zakupu ubezpieczenia z płatnością jednorazową lub w równych miesięcznych ratach 0%.
– Klienci w ratach płacą nie tylko wyższą składkę niż pozostali, ale też dużo częściej wybierają produkty dodatkowe do OC – podkreśla Artur Olech, prezes Trasti.
– Jakość biznesu ubezpieczeniowego pozwala stwierdzić, że w ujęciu menedżerskim osiągamy już pozytywny wynik operacyjny – dodaje Anna Wójtowicz-Kotlewska, CFO Trasti.
(AM, źródło: PIU)