Troska, przejrzystość działań i zaangażowanie

0
1443

W dniach 8–10 maja 2023 r. w Zakopanem odbyła się coroczna Konferencja Sprzedaży Nationale-Nederlanden, pod hasłem „Łączymy się na dobre”. Wzięli w niej udział doradcy, doradczynie, menedżerki oraz menedżerowie sprzedaży z obu połączonych fuzją spółek – Nationale-Nederlanden oraz dawnego MetLife. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 600 osób.

W ubiegłym roku – przed fuzją prawną – Nationale-Nederlanden gościło swoich partnerów z dawnego MetLife. Tym razem spotkali się po raz kolejny już jako jedna organizacja, by jeszcze lepiej się poznać i celebrować wspólne sukcesy.

Tegoroczna konferencja składała się z dwóch części – formalnej sesji biznesowej oraz wieczornej Gali GigaNtów. Obie części poprowadzili Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden, oraz dziennikarz Damian Michałowski.

Siła połączonych organizacji

O dzisiejszych trendach społecznych i ekonomicznych, ale też o wizji na najbliższe kilka lat opowiedział Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden:

– Żyjemy w erze przyspieszenia technologicznego i zawirowań makroekonomicznych, co sprawia, że rynek ubezpieczeń cały czas ewoluuje. Wydarzenia, takie jak pandemia, wojna w Ukrainie czy zmiany klimatyczne, powodują przewartościowanie priorytetów. To, co pozostaje niezmienne w tej nowej rzeczywistości, to człowiek, relacje, doświadczenie, reputacja, marka i wartości. Dlatego dziś nie sprzedajemy tylko produktu, ale przede wszystkim budujemy doświadczenia i troszczymy się o relacje. Oferujemy ochronę i zabezpieczenie finansowe, starając się jak najlepiej zrozumieć klientów i ich potrzeby.

Połączenie szansą dla wszystkich

Edyta Fundowicz, członkini zarządu ds. komercyjnych, podczas swojego wystąpienia skoncentrowała się na niedawnej fuzji Nationale-Nederlanden ze spółkami dawnego MetLife.

Sprawnie wykorzystaliśmy konsolidację rynku, łącząc kompetencje i doświadczenia dwóch komplementarnych organizacji. Zaowocowało to nie tylko wzrostem liczby nowych pracowników i doradców, ale również zwiększeniem grona naszych zewnętrznych partnerów.

Ciągle poszerzamy obecność rynkową, otwierając się na nowe segmenty ubezpieczeń i zdobywając kolejnych klientów. Świadczy o tym zwiększająca się liczba ubezpieczonych oraz rosnąca średnia składka. Naszym celem jest utrzymanie dynamicznego wzrostu wartości biznesu – zaznaczyła Edyta Fundowicz.

Siła marki

W kolejnej części spotkania Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki, zwróciła uwagę na kluczowe czynniki, które współczesny konsument rozważa podczas wyboru marki. Podkreśliła, że Nationale-Nederlanden jako jeden z najsilniejszych brandów na polskim rynku ubezpieczeń nie tylko gwarantuje klientom najwyższą jakość usług i produktów, ale również angażuje się w liczne działania, które pozytywnie wpływają na nasze otoczenie. Przykłady tych działań to promowanie profilaktyki zdrowotnej oraz wydarzeń propagujących zdrowy tryb życia, takich jak Półmaraton oraz Maraton Warszawski, których Nationale-Nederlanden zostało sponsorem tytularnym.

Społeczne zaangażowanie

Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej, odniosła się do aspektu społecznego zaangażowania firmy, omawiając przykłady akcji współorganizowanych przez Nationale-Nederlanden w ostatnim czasie, takich jak projekt realizowany z Fundacją Kapitan Światełko, czyli kampania Mosznowładcy, czy współpraca z fundacjami – Dajemy Dzieciom Siłę, Twarze Depresji oraz Rak’n’Roll.

Po raz kolejny połączono również konferencję z pomaganiem, przekazując decyzją uczestników fundusze dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Wsparcie strategii dystrybucji

Na zakończenie biznesowej części spotkania Agnieszka Kinstler-Muchowska, dyrektorka ds. sieci sprzedaży, przedstawiła założenia dla nowego modelu placówek połączonych sieci. Projekt powstał, aby wspierać strategię dystrybucji i stworzyć miejsca, które będą nie tylko wizytówką Nationale-Nederlanden, ale przede wszystkim nowoczesnym i funkcjonalnym miejscem pracy dla doradców.

Najlepsi z najlepszych

Jak co roku ważną częścią konferencji były podziękowania dla jubilatów obchodzących okrągłe rocznice współpracy. Doceniono ich za zaangażowanie, lojalność, wytrwałość i codzienną pracę.

Z kolei wieczorna Gala GigaNtów była okazją do świętowania sukcesów największych gwiazd dystrybucji połączonych organizacji. Nagrodzono blisko 50 laureatów spośród najlepszych doradców, doradczyń, menedżerów oraz menedżerek sprzedaży Nationale-Nederlanden.


PRZEPIS NA SUKCES ZDANIEM NAGRODZONYCH

Mój przepis na sukces to ludzie. Doceniam ich, kiedy tylko mogę, nie zapominając o wyznaczeniu zasad i celów. Dla mnie to droga do celu jest ważna. Jeśli nie ma zaangażowania w trakcie, to i efekt końcowy nie zachwyci. Praca doradcy to jednak coś więcej niż osiąganie wyników. Trudno mi sobie wyobrazić efektywne funkcjonowanie w atmosferze, która nie inspiruje. Tworzę środowisko, w którym poza pracą spędzamy wspólnie czas, stale się integrując.

To, co naprawdę daje mi satysfakcję, to świadomość, że moje działania przynoszą efekty nie tylko biznesowe. Równie istotny jest dla mnie aspekt ludzki – to, jak moja aktywność wpływa na innych ludzi, zarówno w sferze zawodowej, jak i poza nią.

Ewa Dobaczewska-Wąsek
dyrektorka obszaru Nationale-Nederlanden


Sukces? Pomiędzy nim a ciężką pracą można postawić znak równości. Dużym wsparciem w dążeniu do niego są też ludzie, którzy są gotowi nam pomagać. Codziennie spotykam się z wyzwaniami – one stają się moim źródłem motywacji, wpajają mi dyscyplinę i uczą wytrwałości w drodze do celu.

Jako doradca najbardziej cenię bezpośredni kontakt z klientami. To poczucie, że mi ufają, zwłaszcza gdy zmagają się z osobistymi i skomplikowanymi sprawami, nadaje mojej pracy wyjątkową wartość. Ta relacja, oparta na zaufaniu, jest tym, co zawsze przyciąga mnie do tego zawodu.

Damian Onuchowski
dyrektor filii Nationale-Nederlanden


Sukces jest miejscem dla ludzi gotowych podejmować nowe wyzwania. W dążeniu do osiągnięcia celów zawsze pomaga upór i determinacja. Specyfika pracy doradcy wymaga ciągłego rozwoju wiedzy o produktach, ale też o innych obszarach, niezwiązanych z ubezpieczeniami czy finansami.

Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy oraz szacunek i zadowolenie klientów, w połączeniu z ponadprzeciętnymi wynikami, sprawiają, że kocham to, co robię. Cieszę się z dotychczasowej współpracy z ludźmi, którzy mi zaufali i zwracają się do mnie o pomoc.

Ryszard Piasecki
doradca Nationale-Nederlanden


Mój przepis na sukces to współpracownicy, którym „chce się chcieć”. Pomimo wybuchu pandemii w ostatnich latach mieliśmy ciągły wzrost rekrutacji i sprzedaży. Wierzę, że to dzięki solidnej, sumiennej pracy oraz szybkiemu przystosowaniu się do nowych realiów mogliśmy z zespołem sprawnie kontynuować wykonywanie naszych zadań.

Mimo że sukces obszaru bardzo cieszy, to największą satysfakcję sprawia rozwój współpracowników i obserwowanie, jak przekraczają oczekiwania i swoje możliwości.

Dawid Szostek
dyrektor obszaru Nationale-Nederlanden