Trzy obszary wspierania sprzedaży ubezpieczeń na życie i zdrowie

0
544

Ubezpieczenia życiowe i zdrowotne odgrywają coraz większą rolę – rośnie liczba zainteresowanych klientów i przypis ze składki rocznej, imponuje również suma świadczeń wypłaconych z tytułu tego rodzaju polis w pierwszych trzech kwartałach 2021 r.

Polska Izba Ubezpieczeń podaje, że wypłaty były aż o 26,5% wyższe niż rok wcześniej, zaś liczba ubezpieczających oraz przypis wzrosły kolejno o 17% i 14% w tym samym okresie. To dobry czas, aby rozwijać się w kierunku ubezpieczeń chroniących życie i zdrowie, zatem w Domu Ubezpieczeniowym Spectrum wdrażamy nowości w trzech obszarach, którymi są: oferta, szkolenia oraz IT.

Bogata oferta to czynnik doceniany przez klientów. Dbamy o to, aby katalog ubezpieczeń dostępnych w naszej multiagencji był atrakcyjny, dlatego stale go poszerzamy, nawiązując współpracę z kolejnymi ubezpieczycielami – również tymi, którzy oferują produkty z zakresu ochrony życia i zdrowia. Na bieżąco monitorujemy rynek, reagujemy na potrzeby agentów i podejmujemy działania, które mają na celu rozwijanie wszechstronnej oferty Spectrum.

Sprzedaż ubezpieczeń naturalnie wiąże się z potrzebami szkoleniowymi. W pracy agenta niezwykle ważnym aspektem jest analiza potrzeb klienta pod kątem zabezpieczenia wszystkich aspektów jego życia, w których ochrona może być potrzebna. Dlatego wspólnie z towarzystwami ubezpieczeniowymi realizujemy projekty szkoleniowe poruszające tematy cross-sellingu, umiejętności miękkich itp.

Dzięki temu nasi doradcy mogą wypracować skuteczniejszą metodę komunikacji z klientem i nauczyć się, jak lepiej rozmawiać o jego potrzebach ubezpieczeniowych – szczególnie w kontekście rosnącej popularności polis zdrowotnych i życiowych.

Skrojony na miarę potrzeb backoffice skutecznie wspiera sprzedaż i wyposaża doradcę w narzędzia, które automatyzują żmudne procesy, dzięki czemu można w pełni skupić się na relacji z klientem. Takie założenie przyświeca nam podczas pracy nad rozwijaniem naszego systemu All in #1. Umożliwia on doradcom przeprowadzenie APK, a dzięki szybkiej porównywarce pozwala sprawdzić oferty ubezpieczeń nawet w 45 sekund.

W ramach jednej z niedawnych aktualizacji systemu rozwinięte zostało narzędzie, dzięki któremu nasi partnerzy mogą kalkulować i wystawiać polisy grupowe za pośrednictwem naszego panelu.

Prognozuje się, że zainteresowanie ubezpieczeniami życiowymi i zdrowotnymi będzie wzrastać, dlatego warto działać już teraz. Poszerzyliśmy ofertę, przygotowaliśmy szkolenia, rozbudowaliśmy backoffice – i wciąż nie ustajemy w projektowaniu rozwiązań, które wspierają naszych partnerów i wpływają na satysfakcję ich klientów. Działamy!

Artur Zajdel
prezes Domu Ubezpieczeniowego Spectrum