Zdrowie w telefonie

0
1156

Z poziomu smartfona możemy już zarządzać praktycznie każdą sferą naszego życia, także zdrowiem i ubezpieczeniami zdrowotnymi. Jakie funkcjonalności powinna posiadać aplikacja od ubezpieczyciela? Pokażę na przykładzie Saltus Zdrowie.

Mało kto rozstaje się obecnie ze smartfonem. Mamy go pod ręką praktycznie cały czas, więc siłą rzeczy instalujemy na nim coraz więcej aplikacji i narzędzi, ułatwiających nam różne codzienne czynności, jak np. zamawianie wizyt i badań lekarskich.

Po co dzwonić czy pisać wiadomość na komputerze, jeśli można załatwić sprawę paroma kliknięciami na ekranie telefonu? Jakie funkcjonalności powinna zatem posiadać taka aplikacja, żeby była najbardziej użyteczna?

Zmieniamy się zgodnie z życzeniami użytkowników i trendami technologicznymi

Aplikacja Saltus Zdrowie miała swoją premierę już kilka lat temu, w 2016 r. Od tamtej pory przeszła wiele aktualizacji, w tym jedną generalną. Wszystkie zmiany były wprowadzane z dwóch podstawowych powodów.

Po pierwsze, cały czas ulepszamy i modyfikujemy aplikację zgodnie z uwagami użytkowników. Przykładowo, w ramach jednej z ostatnich aktualizacji dodaliśmy możliwość zarządzania świadczeniami kilku osób z poziomu tego samego urządzenia. Zrobiliśmy to na prośbę rodziców, żeby mogli łatwo zamawiać wizyty lekarskie dla swoich dzieci. Jedna aplikacja może więc obsługiwać polisę jednej osoby dorosłej oraz dowolnej liczby małoletnich ubezpieczonych.

Po drugie, dostosowujemy się do rozwoju technologii i najnowszych trendów. Dbamy o to, żeby Saltus Zdrowie działała poprawnie na wszystkich urządzeniach, także tych z najnowszymi wersjami systemów operacyjnych Android oraz iOS. Dbamy też o jak najlepsze zabezpieczenia. Stąd np. wprowadzone dwa lata temu logowanie biometryczne.

Najważniejsze funkcjonalności Saltus Zdrowie

Najbardziej cenionymi funkcjami są te, które ułatwiają i przyspieszają proces zamawiania wizyt. Są to przede wszystkim: geolokalizacja w trakcie umawiania konsultacji i badań (zapewnia szybkie znalezienie najbliższej placówki), możliwość cyklicznego zamawiania tych samych świadczeń, jeśli np. jesteśmy pod stałą opieką konkretnego specjalisty (funkcja „umów ponownie”) oraz możliwość przechowywania dokumentów typu skierowania, wyniki badań i inne prywatne dokumenty. Te ostatnie są widoczne tylko dla użytkownika tego konkretnego urządzenia mobilnego.

Ważnymi i cenionymi przez użytkowników funkcjonalnościami są też podgląd wykorzystania świadczeń w ramach polisy oraz zebranie w jednym miejscu (zakładka „kontakt”) wszystkich form zamawiania wizyt i badań – z linkowaniem do połączenia telefonicznego, wiadomości e-mail, czatu (wbudowany w aplikację) oraz strony internetowej saltus.pl.

Za pomocą aplikacji Saltus Zdrowie użytkownik może również szybko i łatwo anulować, edytować, jak i ocenić świadczenia medyczne.

Aleksandra Lewandowska

Co planujemy zmienić w najbliższej przyszłości?

Obecnie na pierwszym miejscu stawiamy user experience, czyli generalne wrażenie, jakiego doświadcza klient/pacjent korzystający z aplikacji. Można to też podsumować terminem: użyteczność.

Na pierwszy ogień pójdzie zamawianie teleporad – integracja z systemem HomeDoctor. Wypełnienie zamówienia telekonsultacji z wyborem lekarza, daty i godziny będzie równoznaczne z jej umówieniem, bez konieczności potwierdzania przez Centrum Umawiania Wizyt, czyli nasze call center.

Równocześnie pracujemy też nad ulepszeniem geolokalizacji. Obecnie ułatwia ona wybór najbardziej dogodnej placówki w trakcie zamawiania wizyty, a w najbliższych miesiącach z poziomu edycji zamówionych świadczeń będzie można jednym kliknięciem wprowadzić adres placówki do nawigacji w telefonie.

Terminy konsultacji i badań będzie też można łatwo skopiować do kalendarza, z którego korzystamy na urządzeniu. To plan na najbliższe miesiące.

Aleksandra Lewandowska
menedżer ds. systemów biznesowych w Saltus Ubezpieczenia