Tworzymy angażujące aplikacje i szukamy partnerów wśród ubezpieczycieli

0
910

Rozmowa z Sebastianem Koniecznym z Dobre Zakupy

Aleksandra E. Wysocka: – Najbardziej znani jesteście z aplikacji, którą stworzyliście dla Szlachetnej Paczki. Ale macie też rozwiązania dla szkół, przedszkoli i klubów sportowych. Do czego one dokładnie służą?

Sebastian Konieczny: – Tworzymy angażujące aplikacje dla organizacji, służące zdobywaniu pieniędzy na różne cele, a przy okazji wspomagające instytucje w codziennych sprawach. Rzeczywiście stworzyliśmy taką aplikację dla Szlachetnej Paczki, ale teraz chciałbym się skupić na tym, co robimy w branży edukacyjnej.

Zaproponowaliśmy aplikację dla szkół i przedszkoli, która z jednej strony pozwala szybko zapłacić za obiady czy wycieczki szkolne, a z drugiej pozyskiwać środki finansowe na przykład na remont placu zabaw, zakup rzutnika czy naprawę kserokopiarki. Z jednej strony taka aplikacja służy gromadzeniu pieniędzy, a z drugiej angażuje społeczność – w przypadku placówek edukacyjnych są to rodzice i nauczyciele.

Miesiąc temu rozpoczęliśmy dużą akcję informacyjną dla szkół i przedszkoli i teraz otrzymujemy dziennie 10–15 zapytań, tak więc widzimy, że jest zapotrzebowanie na tego rodzaju aplikacje w szkole czy przedszkolu.

W jaki sposób aktywność w aplikacji przekłada się na środki dla instytucji?

– Każda aplikacja dostaje automatycznie 1700 sklepów internetowych i kiedy rodzice dokonują w nich zakupów, określony procent wydanych pieniędzy trafia do ich przedszkola czy szkoły. Jeżeli ściągam aplikację przedszkola i robię zakupy na Allegro, to Allegro wpłaca pieniądze na rzecz tego przedszkola.

Poza tym przedszkole może zaprosić do programu lokalne sklepy spożywcze, fryzjera, zakład mechaniczny – również od zakupów dokonywanych przez rodziców w tych punktach dostaje pewne środki finansowe.

To rzeczywiście buduje społeczność rodziców i w dodatku może dobrze działać na kondycję lokalnego rynku, bo te sklepy czy punkty usługowe pozyskują dzięki temu nowych klientów… Jakie jeszcze funkcje, poza pozyskiwaniem pieniędzy, oferuje aplikacja?

– Bardzo ważny jest ten aspekt społecznościowy – możemy wrzucać zdjęcia, pisać posty, komentować. Widzimy, że aktywność w aplikacji jest dużo większa niż na Facebooku. W jednym klubie sportowym trener wrzucił zdjęcie, jak wnosi świąteczną choinkę do domu, i miało ono mnóstwo komentarzy, czego pewnie na Facebooku nie udałoby mu się osiągnąć.

Poza tym bardzo ważna jest transparentność, jaka wiąże się z użytkowaniem naszej aplikacji. Na przykład szkoła czy klub sportowy widzi wszystkie transakcje, jakie są dokonywane, a także każdy rodzic widzi swoją transakcję. Jest to bardzo przejrzyste i wygodne, a także cieszy się pozytywnym odzewem ze strony użytkowników.

Jak widzicie współpracę z zakładami ubezpieczeń, które chciałyby coś dostarczyć tym różnym społecznościom, jakie zawiązały się wokół tych aplikacji?

– Przez dwa lata zbieraliśmy doświadczenia i dużo się nauczyliśmy, dlatego możemy powiedzieć, że ten produkt jest dopieszczony. Na przykład na podstawie rozmów z dyrektorem jednej ze szkół zdecydowaliśmy się udostępnić możliwość opłacania przez aplikację obiadów w szkole albo wycieczek.

Wiemy, że w szkołach nikt nie lubi pieniędzy, nauczyciele nie chcą zajmować się zbiórkami. Kolejnym krokiem jest umożliwienie opłacenia szkolnego ubezpieczenia za pośrednictwem aplikacji.

Ponadto chcielibyśmy z zainteresowaną naszym produktem firmą ubezpieczeniową stworzyć wspólny projekt, do którego zaprosilibyśmy te grupy, na przykład przedszkola, szkoły, kluby sportowe czy parafie – to będzie nasz kolejny target. Tym projektem byłoby wprowadzenie zakupu ubezpieczeń do tworzonych przez nas aplikacji.

Liczymy, że nasze know-how zainteresuje zakłady ubezpieczeń.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


Tworzymy z pasją aplikacje dla klubów, szkół i fundacji. Dzięki aplikacjom ponad 1700 firm wspiera finansowo naszych klientów, m.in.: Allegro, Booking, LIDL. Aplikacje budują zaangażowaną społeczność oraz skutecznie pomagają w codzienności.

Kontakt: Sebastian Konieczny zarzad@dobrezakupy.org tel. 519 513 223

www.dobrezakupy.org