Ubezpieczenia wbudowane obiecują wzrost sprzedaży

0
379

Ubezpieczenia wbudowane szybko zyskują pozycję najbardziej obiecującego modelu dystrybucyjnego ubezpieczeń indywidualnych, prześcigając kanały tradycyjne. Płynna integracja ochrony z produktem w punkcie sprzedaży zwiększa wygodę klienta i podwyższa współczynniki konwersji.

Wraz z ewolucją cyfrowych ekosystemów ubezpieczyciele przyjmujący strategie wbudowania zyskają przewagę konkurencyjną w docieraniu do wcześniej niedostępnych i oszczędzających czas segmentów konsumentów.

W ankiecie przeprowadzonej przez Global Data w I kw. 2025 r. uzyskano ponad 170 odpowiedzi ubezpieczeniowców. Największy odsetek respondentów (31,6%) uważa ubezpieczenia wbudowane za kanał z największym potencjałem wzrostu w dystrybucji ubezpieczeń indywidualnych. Odsetek respondentów stawiających na ten kanał jest znacznie wyższy niż opowiadających się za modelami sprzedaży bezpośredniej (18,4%) albo przez tradycyjne sieci brokerskie (17,2%).

Najważniejsza przewaga konkurencyjna ubezpieczeń wbudowanych polega na tym, że polisy są oferowane dokładnie wtedy i tam, gdzie mają największe znaczenie dla klientów, co zwiększa prawdopodobieństwo zakupu. Ubezpieczenie jest zintegrowane z produktem bądź usługą oferowaną przez podmiot inny (nie ubezpieczeniowy), a szeroki zakres firm mogących sprzedać w ten sposób ubezpieczenie zwiększa możliwości osiągnięcia wzrostu. Dla przykładu: ubezpieczenie podróżne może być oferowane podczas rezerwacji lotu, ubezpieczenie komunikacyjne przy sprzedaży samochodu, ubezpieczenie sprzętu przy sprzedaży elektroniki. Taki model pozwala ubezpieczycielom docierać do klientów, którzy w przeciwnym razie sami z siebie nie szukaliby możliwości nabycia polisy.

Z punktu widzenia klienta jest to wygoda i oszczędność czasu. Ponadto polisy mogą być korzystniej wycenione, jako że wbudowanie eliminuje koszta marketingu.

Wobec postępującej cyfryzacji i ewoluujących oczekiwań klientów platformy cyfrowe zyskują na znaczeniu w modelu ubezpieczeń wbudowanych, wraz z przechodzeniem klientów na zakupy online i oczekiwaniem doświadczenia szybkiej i płynnej procedury zakupu.

AC