Allianz Życie rozszerzył sprzedaż grupowego ubezpieczenia Allianz Opieka Zdrowotna na całą sieć agentów wyłącznych, powiększoną po połączeniu z Avivą w połowie 2022 r. To kolejny element integracji produktowej i operacyjnej.
Powstałe w 2008 r. AOZ dotychczas było oferowane głównie przez agentów w sieci wyłącznej Allianz Polska, brokerów i multiagentów. Niedawno sprzedaż została rozszerzona także na agentów z dawnej sieci Avivy, powiększając jej ofertę produktową o ubezpieczenie typowo zdrowotne. Z ubezpieczenia korzysta obecnie ponad 111 tys. osób, dla których dziennie realizowanych jest ponad 4,6 tys. świadczeń medycznych.
Obecnie AOZ zawiera 6 wariantów zakresu świadczeń, z możliwością zbudowania własnego programu. Każdy wariant rozszerzony jest o assistance, między innymi rehabilitację, transport medyczny, dostarczanie leków, zakup sprzętu rehabilitacyjnego, opiekę pielęgniarki. Dodatkowo AOZ oferuje też m.in. chirurgię jednego dnia, zwrot kosztów leków po pobycie w szpitalu, rehabilitację, stomatologię. Opieka medyczna może objąć też rodziców i teściów pracownika.
Do dyspozycji klientów jest ponad 2200 placówek medycznych. Wizyty i badania można umawiać 24 godziny na dobę poprzez infolinię, bezpośrednio w placówce lub przez internet.
W ramach telemedycznych konsultacji lekarskich klienci mogą umawiać wizyty na specjalnej platformie online allianz.telemedi.com lub telefonicznie, dzwoniąc na infolinię Allianz. Zakład udostępnia klientom (firmom) system służący do administrowania listą zmian ubezpieczonych (pracowników i ich bliskich). Ubezpieczeni mogą elektronicznie zgłaszać wnioski o refundację kosztów leczenia poniesionych w placówkach niewspółpracujących za pomocą indywidualnego konta w portalu Mój Allianz lub z wykorzystaniem formularza dostępnego na stronie allianz.pl.
(AM, źródło: Allianz)