Ubezpieczenie mieszkania od Google’a chętnie kupię

0
798

Przyspieszenie cyfryzacji od wybuchu pandemii i wzrost wykorzystywania inteligentnych urządzeń domowych oznaczają, że firmy technologiczne i gracze zewnętrzni stanowią zagrożenie dla ubezpieczycieli w Wielkiej Brytanii, wykorzystując swoje kompetencje cyfrowe i silną rozpoznawalność marki do przyciągania klientów.

Badanie przeprowadzone przez firmę analityczną Global Data sugeruje, że Google stanowi największe zagrożenie dla brytyjskich ubezpieczycieli. Z ankiety wśród klientów ubezpieczeń (2021 UK Insurance Consumer Survey) wynika, że ponad 25% brytyjskich konsumentów byłoby gotowych nabyć ubezpieczenie domu czy mieszkania od Google’a, gdyby wszedł na ten rynek. Dostawcy energii i Amazon również uzyskali wysoki wynik.

Ben Carey-Evans, starszy analityk ubezpieczeniowy w Global Data, tłumaczy: – Zwłaszcza Amazon będzie problemem dla ubezpieczycieli, jako że od lat słyszy się, że jest bliski wejścia w branżę ubezpieczeniową. Facebook natomiast nie ma szans na sukces w tej dziedzinie z powodu złej prasy w ostatnich latach. Konsumenci nie są również skłonni patrzeć na WhatsApp jako możliwego dostawcę tak poważnego produktu.

Google, Amazon i każdy dostawca energii stwarzają największe zagrożenie dla tradycyjnych ubezpieczycieli. Szczególnie Google i Amazon mają ogromną rozpoznawalność marki i słyną z możliwości cyfrowych oraz sprawnej obsługi klienta. Już są silnie powiązane z domami i mieszkaniami w całej Wielkiej Brytanii poprzez odpowiednio Google Home i Amazon Echo. Z kolei dostawcy energii są też obecni w brytyjskich ubezpieczeniach – British Gas jest głównym dostawcą ubezpieczenia na wypadek awarii domowych (jako samodzielnego produktu) w Wielkiej Brytanii.

– W rzeczywistości wygląda to tak, że ci gracze będą chcieli zostać partnerami ubezpieczycieli i oferować technologię wspierającą produkty. Jednak z ankiety wynika, że gdyby te firmy zdecydowały się oferować kompleksowe produkty dla gospodarstw domowych, znaczny odsetek konsumentów uznałby ich za możliwych dostawców ubezpieczeń, więc zagrożenie dla tradycyjnych ubezpieczycieli istnieje – zauważa Carey-Evans.

AC