Ubezpieczyciele aktywni społecznie

0
761

14 maja w Wiśle odbędzie się 20. Bieg po Nowe Życie, wydarzenie promujące transplantologię, któremu partneruje Aegon w Polsce. Jak co roku w wydarzeniu biorą udział osoby po przeszczepie, przedstawiciele medycyny i nauki, a także artyści, muzycy i sportowcy. To tylko jedna wielu inicjatyw, w jaką ostatnio zaangażowali się działający w Polsce ubezpieczyciele.

Celem Biegu po Nowe Życie jest popularyzacja świadomego dawstwa organów i upowszechnianie świadectw woli. Uczestnicy biegu spotykają się dwa razy do roku w sztafetowym marszu nordic walking z osobami po przeszczepie.

Zaangażowanie Aegon w 20. Bieg po Nowe Życie jest kontynuacją współpracy zapoczątkowanej w ubiegłym roku. – Cieszymy się, że możemy być częścią tak ważnej inicjatywy i dokładać swoją cegiełkę w budowanie wiedzy i poparcia dla idei przeszczepów oraz oddawania organów. Bieg po Nowe Życie jest największą akcją w naszym kraju, która promuje transplantologię. Jest to też wyjątkowe wydarzenie za sprawą obecności osób po przeszczepie. To dzięki ich historiom możemy przekonać się jak niebagatelne znaczenie mają przeszczepy dla naszego zdrowia i życia – komentuje Agata Wiśniewska, rzeczniczka prasowa Aegon w Polsce.

20. Bieg po Nowe Życie odbędzie się 14 maja (start o godzinie 15:00) na rynku w Wiśle.

Nowa wspólna inicjatywa PZU i Amp Futbol Polska

Z kolei PZU i Amp Futbol Polska postanowiły rozszerzyć współpracę, w efekcie czego największy polski ubezpieczyciel został sponsorem wszystkich akademii futbolowych PZU Futbol Plus dla dzieci z niepełnosprawnościami. Od roku PZU jako główny partner stowarzyszenia wspiera także reprezentację Polski, PZU Amp Futbol Ekstraklasę, a także inicjatywy dziecięce, takie jak Junior Amp Futbol czy Futbolowa Banda.

– Współpraca pomiędzy PZU i Amp Futbol Polska od początku przynosi widoczne efekty. Wspólnie przełamujemy bariery i pokazujemy, że nie każdy bohater nosi dwa buty. Sport mogą uprawiać wszyscy niezależnie od niepełnosprawności, a możliwość gry w piłkę nożną staje się dla nich bardziej dostępna. Cieszymy się ze wspólnie realizowanych działań w obszarze społecznej odpowiedzialności i mamy nadzieję, że projekt Futbol Plus będzie się rozwijał w całym kraju – mówi Marcin Przyłębski, dyrektor ds. sponsoringu w PZU.

– PZU Futbol Plus to dla nas bardzo ważny projekt, w którym chcemy wykorzystać pozytywne ampfutbolowe doświadczenie z poprzednich lat, żeby dać okazję do gry w piłkę wielu dzieciakom z bardzo różnymi rodzajami niepełnosprawności. Ten projekt w niedługim czasie może stać się bardzo dużą i ważną inicjatywą w Polsce i wsparcie PZU na pewno się do tego przyczyni. Liczymy, że dzięki tej współpracy już niedługo powstanie kilkadziesiąt nowych drużyn, a projekt PZU Futbol Plus stanie się rozpoznawalną marką – mówi Mateusz Widłak, prezes Stowarzyszenia Piłki Nożnej Osób Niepełnosprawnych Amp Futbol.

Dzięki PZU Futbol Plus dzieci i młodzież mogą brać udział w treningach, turniejach i wyjazdach. Program nie tylko zachęca do aktywnego i zdrowego stylu życia, lecz przede wszystkim pokazuje, że sport jest dla wszystkich.

Dobra Drużyna PZU: Rusza nabór wniosków

Niemal równolegle PZU rozpoczął przyjmowanie wniosków o dofinansowanie zakupu sprzętu sportowego, wynajem obiektów treningowych lub organizację zawodów w ramach nowego programu prewencyjnego Dobrej Drużyny PZU, którego ambasadorką jest najlepsza tenisistka na świecie Iga Świątek. Program ma na celu aktywizację sportową dzieci i młodzieży, jak również wspieranie klubów, drużyn oraz wybranych projektów sportowych związków i stowarzyszeń.

– PZU jest sponsorem pierwszej rakiety świata Igi Świątek, ale tak samo istotne jest dla nas wspieranie rozwoju sportu dzieci i młodzieży. Zależy nam, aby młodzi Polacy mieli zapewnione równe szanse, dlatego z naszym programem prewencyjnym będziemy docierać zarówno do dużych miast, jak i mniejszych miejscowości. Wierzę, że przyczyni się on do wzrostu aktywności fizycznej wśród najmłodszych oraz wychowania przyszłych mistrzów – podkreśla prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła.

W ramach Dobrej Drużyny PZU nie tylko edukuje i zachęca rodziców i ich dzieci do zdrowego i aktywnego trybu życia, ale też dostarcza realne narzędzia, które mogą w tym pomóc – wspiera finansowo kluby, stowarzyszenia, związki sportowe i fundacje, które organizują zajęcia, szkolenie, turnieje oraz zawody.

– Dobra Drużyna PZU została znakomicie przyjęta i cieszy się dużym zainteresowaniem. Kontynuujemy dotychczasowe przedsięwzięcia, ale wciąż się rozwijamy i dziś ruszamy z nowym programem prewencyjnym, czyli otwartym naborem wniosków o dofinansowanie działań wpisujących się w idee i cele Dobrej Drużyny PZU. Wierzymy, że dzięki programowi będziemy pozytywnie wpływać na rozwój dzieci i młodzieży, a wspierając ośrodki sportowe pomożemy poszerzyć ofertę edukacyjno-sportową i przyczynimy się do stworzenia odpowiednich warunków. Mamy również nadzieję, że dzięki temu wsparciu jeszcze więcej dzieci i nastolatków rozwinie swoje pasje, przy okazji poprawiając swoją kondycję, zdrowie i odporność oraz ucząc się szacunku do innych w zgodzie z duchem fair play. W ramach programu aktywizujemy wszystkie dzieci, również te z niepełnosprawnościami – zgodnie z ideą programu Dobra Drużyna PZU – mówi Sylwia Matusiak, dyrektor zarządzająca PZU ds. marketingu, sponsoringu i prewencji.

– Bardzo doceniam to, że wspólnie z moim głównym sponsorem PZU możemy realnie przyczynić się do promocji sportu w Polsce i wspierać ten obszar, zwłaszcza zwiększanie możliwości dla najmłodszych. Cieszę się też, że dzięki programowi będę miała okazję spotykać się z dziećmi pasjonującymi się sportem i wspólnie wymieniać się dobrą energią i motywacją. Już nie mogę się doczekać, bo to są chwile poza kortem, które pokazują mi, że swoją grą na korcie mogę również inspirować i promować sport – mówi liderka rankingu WTA Iga Świątek.

UNIQA zaostrza walkę z hejtem

Natomiast UNIQA rozpoczęła współpracę z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. W jej ramach obie instytucje współorganizują serię warsztatów na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców w 30 szkołach podstawowych w całej Polsce.

Od kilku lat ubezpieczyciel w ramach akcji „Masz moc na hejt” edukuje na temat hejtu w sieci, na który narażone są przede wszystkim młode osoby. I stara się dotrzeć z tymi działaniami do jak najszerszego grona odbiorców. W  ramach nowej współpracy Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema zorganizuje cykl warsztatów edukacyjnych w kilkudziesięciu szkołach, na których uczniowie, ich rodzice i nauczyciele otrzymają wiedzę niezbędną do rozpoznawania i przeciwdziałania cyberprzemocy. Ruszyła także odświeżona strona maszmocnahejt.uniqa.pl, na której znajdują się przydatne poradniki, raporty oraz gotowe scenariusze lekcji na temat hejtu.

– Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, aktywność biznesową łączymy z inicjatywami, które realnie poprawiają jakość życia naszych klientów i pracowników. Troska o nich jest wpisana w charakter naszej działalności, jaką są ubezpieczenia. Edukacja na temat hejtu w Internecie i walka z nim to bardzo ważny dla nas projekt, nie tylko z racji ochrony, jaką otaczamy uczniów w ramach ubezpieczenia szkolnego. Konsekwentnie od kilku lat mówimy o zjawisku cyberprzemocy i prowadzimy działania uświadamiające. Cieszę się, że dziś łączymy siły z Instytutem Lema, bo razem możemy zdziałać jeszcze więcej – mówi Marcin Nedwidek, prezes UNIQA.

Edukacja cyfrowa to także strategiczna misja Instytutu, który prowadzi ją od początku działalności.

– Najważniejszym z naszych projektów jest Ogarnij Hejt. Walczymy z cyberprzemocą wśród dzieci, edukujemy ich rodziców i nauczycieli w zakresie metod rozwiązywania tych problemów, dostarczamy szkołom materiały. Nasze badania pokazują, że problem jest ogromny, a fakty udowadniają, że te historie coraz częściej kończą się tragicznie. Jesteśmy szczęśliwi, mogąc ogłosić połączenie sił przy tym projekcie z UNIQA i tym samym zaprosić szkoły do rekrutacji – mówi dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Polska Przyszłości im. Stanisława Lema i ambasador wspólnej akcji.

W ramach projektu Ogarnij Hejt Instytut przeszkolił już ponad 10 tys. osób, głównie uczniów, ale także rodziców i nauczycieli.

– Chcemy na stałe powiązać edukację na temat hejtu w internecie z marką UNIQA. Głośno mówić o tym ważnym problemie społecznym. Pokazywać, jak działa i jak można z nim walczyć. Nasze starania w tym zakresie są doceniane przez niezależnych ekspertów. W tym roku UNIQA zdobyła tytuł Instytucji Roku, przyznawany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl za działania edukacyjne związane z cyberprzemocą. W ubiegłym roku zdobyliśmy tytuł Rodzinnej Marki Roku za unikalne na rynku ubezpieczenie NNW szkolne z opcją ochrony na wypadek hejtu w internecie. Współpraca z Instytutem Lema to dla nas kolejny krok konsekwentnie prowadzonego projektu. W naszych planach jest także szerokozasięgowa kampania, która będzie miała premierę już w czerwcu – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką UNIQA.

Ubezpieczyciele wśród Najlepszych Pracodawców

W minionym tygodniu nie zabrakło też wyróżnień dla ubezpieczycieli. I tak Unum Życie i LINK4 znalazły się w zestawieniu Najlepszych Pracodawców Roku 2022, przygotowanym przez „Gazetę Finansową”. W tym samym rankingu wyróżniono też Supra Brokers oraz WDB.

Redakcja wyróżniła pracodawców, dla których najważniejszy jest pracownik. Takich, którzy doceniają swoich ludzi, dostrzegają ich potrzeby i dają im poczucie stabilności, jednocześnie elastycznie reagując na zmiany zachodzące na rynku.

Jak można przeczytać w opisie raportu „Gazety Finansowej”: „Dobry pracodawca dostrzega indywidualne potrzeby pracownika, potrafi wyjść im naprzeciw i pomóc mu w rozwijaniu potencjału. Wyróżnione przez redakcję firmy cenią swoich pracowników, wiedzą, że dzięki nim mogą budować swoją markę i świadczyć usługi na najwyższym poziomie swoim klientom. Dlatego inwestują w pracowników – widzą w tym korzyść także dla swoich organizacji”.

(AM, źródło: Aegon, LINK4, PZU, UNIQA, Unum)