Ubezpieczyciele wspierają profilaktykę zdrowotną oraz transplantologię

0
382

Kardiobus Fundacji Neuca dla Zdrowia ponownie wyruszył w trasę, podczas której odwiedzi niemal 40 miejscowości w całym kraju. Do akcji włączyło się TU Zdrowie, które zachęca swoich klientów do profilaktyki w kierunku chorób sercowo-naczyniowych. Z kolei PZU otrzymał wyróżnienie za całokształt działań i systemowe podejście do zmiany sposobu komunikacji. Natomiast Aegon po raz czwarty postanowił wesprzeć Bieg po Nowe Życie – największe wydarzenie promujące polską transplantologię.

Bezpłatne badania w kardiobusie Fundacji Neuca dla Zdrowia

W kardiobusie Fundacji Neuca dla Zdrowia można bezpłatnie i bezpiecznie wykonać badania profilaktyczne w celu prewencji tych jednostek chorobowych. – W kardiobusie każdy pacjent ma możliwość wykonania badania EKG, pomiaru ciśnienia oraz przy nadwadze – badania BMI. Badanie EKG jest szczególnie wskazane u osób z nadciśnieniem tętniczym oraz chorobami układu sercowo-naczyniowego, takimi jak miażdżyca, lub po przebytym zawale serca. Jest ono konieczne w przypadku niepokojących objawów, czyli bólu w klatce piersiowej, duszności oraz zawrotów głowy. Objawy te mogą świadczyć o zagrożeniu, jakim są postcovidowe choroby sercowo-naczyniowe. Zawał mięśnia sercowego jest jednym z trzech najczęściej spotykanych kardiologicznych powikłań po przejściu Covid-19. Pozostałe dwa to niewydolność serca i zaburzenia rytmu serca. Z tego względu Polskie Towarzystwo Kardiologiczne apeluje, aby monitorować swoje zdrowie, nawet kiedy jesteśmy ozdrowieńcami bądź osobami zaszczepionymi. Dotyczy to również osób w młodym wieku – mówi Bogusława Golus-Jankowska, prezeska Fundacji Neuca dla Zdrowia. – Dodatkowo w kardiobusie umożliwiamy pacjentom samodzielne wykonanie pomiaru poziomu cukru we krwi. Nad poprawnością badania czuwa personel zapewniający instruktaż oraz bezpieczne warunki do wykonania tych czynności. Jest to o tyle ważne, że cukrzyca jest dziś zjawiskiem globalnym. Międzynarodowa Federacja Diabetologiczna (IDF) szacuje, że na świecie z cukrzycą żyje obecnie co dziesiąta dorosła osoba, a w Europie 36% osób nawet nie wie, że ma cukrzycę – dodaje.

Do akcji włączyło się TU Zdrowie. O możliwości skorzystania z kardiobusa zostaną poinformowani wszyscy ubezpieczeni. Ponadto TU Zdrowie wspiera kampanię poprzez media i serwisy społecznościowe.

„Językowy znak jakości” dla PZU SA i PZU Życie

PZU SA i PZU Życie jako pierwsze na rynku otrzymały „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Wyróżnienie za całokształt działań i systemowe podejście do zmiany sposobu komunikacji przyznała Fundacja Języka Polskiego przy Uniwersytecie Warszawskim.

– Stale zmieniamy komunikację w naszej organizacji. Dbamy o jasność i prostotę przekazu. I nie jest to tylko chwilowy trend – ta zmiana trwa już od wielu lat. Wiemy, że takie są oczekiwania naszych klientów, kontrahentów i pracowników. Robimy to sukcesywnie i systemowo. Wiele razy podkreślałam, że zmiana musi objąć całą organizację. I nie mówię tu o zmianie tylko tekstów czy procesów. Chodzi także o zmianę mentalności każdego z pracowników – każdy musi czuć i rozumieć potrzebę upraszczania komunikacji. Stąd wiele działań, które podejmuje nasze Biuro Prostego Języka na rzecz popularyzowania idei prostego języka i efektywnej komunikacji. To między innymi za te działania, jako pierwsza firma, otrzymaliśmy „Językowy znak jakości” w kategorii „Instytucja”. Niezwykle cieszy mnie to wyróżnienie, bo docenia ono efekty naszej pracy i dodaje skrzydeł do dalszych działań – mówi członkini zarządu PZU Życie Dorota Macieja, która nadzoruje Biuro Prostego Języka Grupy PZU.

Eksperci Fundacji Języka Polskiego ocenili działania PZU SA i PZU Życie SA w pięciu kategoriach: jakość, innowacyjność, różnorodność, zasięg i grupa docelowa oraz skuteczność. Docenili działania skierowane do pracowników PZU –  m.in. coroczne konferencje językowe, materiały edukacyjne i promocyjne, spotkania z ekspertami. Zwrócili też uwagę na sposób, w jaki PZU dzieli się doświadczeniami z innymi firmami i jak promuje kulturę prostego języka poza organizacją. Eksperci pozytywnie ocenili również zmiany w komunikacji zewnętrznej, które służą klientom i przynoszą firmie wymierne korzyści biznesowe.

Aegon po raz kolejny z Biegiem po Nowe Życie

Kolejny Bieg po Nowe Życie, odbędzie się już 13 maja w Wiśle. Aegon po raz czwarty wspiera największe wydarzenie promujące polską transplantologię.

W 22. Biegu po Nowe Życie weźmie udział ponad 50 przedstawicieli polskiej medycyny transplantacyjnej: lekarzy transplantologów, kardiologów, nefrologów i koordynatorów transplantacyjnych. Do startu zgłosiło się też kilkadziesiąt osób po przeszczepie, w tym reprezentacja ze Słowenii „wzmocniona” przedstawicielami Slovenija Transplant. Jest to część współfinansowanego przez Unię Europejską projektu „Mamy w sobie niejedno życie”.

– Bieg po Nowe Życie jest jedną z najważniejszych inicjatyw społecznych, które wspieramy i która w naturalny sposób uzupełnia naszą podstawową działalność. W Polsce wciąż jest niewystarczająca świadomość transplantologii jako skutecznej metody przywracającej normalne funkcjonowanie. Dlatego poprzez nasze wsparcie i aktywny udział pracowników w biegu chcemy zachęcić innych do włączenia się w promocję idei przeszczepiania i do świadomego podejścia do dawstwa organów – mówi Marc van der Ploeg, prezes Aegon.

(AM, źródło: Aegon, PZU, TU Zdrowie)