Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny podpisał umowę z firmą TUATARA na wdrożenie Systemu Obsługi Szkód i Regresów, który zapewni kompleksową realizację zadań UFG związanych z wypłatą odszkodowań i innych świadczeń oraz z dochodzeniem, przede wszystkim od sprawców szkód i podmiotów, które nie spełniły ustawowego obowiązku ubezpieczenia, zwrotu świadczeń wypłaconych przez Fundusz.
SOSiR zaoferuje pełną obsługę online w zakresie wypłaty odszkodowań i świadczeń przez UFG. Przetarg na jego zaprojektowanie oraz wdrożenie wygrała firma konsultingowo-technologiczna TUATARA. Ma ona bogate doświadczenie w sektorze ubezpieczeniowym, m.in. w wykorzystaniu sztucznej inteligencji, automatyzacji procesów czy wykrywaniu nadużyć. SOSiR jest realizowany w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy – działanie FERC.02.01 Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych.
– Realizacja projektu SOSiR to wyjątkowa okazja do wykorzystania naszego doświadczenia w zakresie usprawniania procesów, które zdobywaliśmy w sektorze nie tylko ubezpieczeniowym, ale również telekomunikacyjnym, finansowym czy też sektorze publicznym. Projekt będzie prowadzony zwinnie, z wykorzystaniem narzędzi AI i dobrych praktyk z obszaru automatyzacji, które pozwolą nam stworzyć niezawodny i nowoczesny system do zarządzania procesami i wypłatą odszkodowań oraz świadczeń. Wspólnie z UFG zadbamy o to, by SOSiR przyczynił się do zwiększenia innowacyjności branży ubezpieczeniowej oraz rozwoju cyfrowego Polski – powiedział Krzysztof Goworek, CEO TUATARA.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl