Grupa Unilink porozumiała się w zakresie zakupu 100% udziałów Śląskiego Centrum Ubezpieczeń (ŚCU). Od tego momentu ŚCU wchodzi w skład multiagencji.
„Połączenie sił i wybranie tego co najlepsze w obydwu firmach jest szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, kiedy rynek towarzystw ubezpieczeń konsoliduje się, na agentów jest przerzucane coraz więcej obowiązków (przy akceptacji takiego stanu rzeczy przez ubezpieczycieli), a o klientów w tym trudnym dla wszystkich czasie pandemii coraz częściej musimy konkurować z alternatywnymi kanałami sprzedaży i podmiotami z innych branż” – czytamy w oświadczeniu Igora Rusinowskiego, prezesa zarządu Unilink, i Macieja Nowary, dotychczasowego prezesa zarządu ŚCU, opublikowanym na stronie internetowej przejmowanej firmy.
Obaj prezesi wyrazili przekonanie, że w wyniku fuzji agenci ŚCU będą mieli zapewnioną najszerszą ofertę produktów ubezpieczeniowych w Polsce, jeszcze lepsze wsparcie wzmocnionej i merytorycznie przygotowanej grupy dyrektorów regionalnych (zarówno w obszarze produktów majątkowych, jak i życiowych i zdrowotnych), większą pomoc i zaangażowanie ze strony towarzystw, silniejsze wsparcie produktowe i operacyjne oraz bezpłatny system informatyczny zintegrowany z obsługą płatności, rozliczeń produkcji, porównywarką, systemem CRM do obsługi klientów, platformą szkoleniową i szeregiem innych rozwiązań. Unilink gwarantuje także wypłaty w ciągu 24 h od naliczenia. Do dyspozycji agentów będzie również zespół specjalistów grupy wspierających w każdym obszarze prowadzenia agencji, w szczególności w zakresie zawierania wszelkich ubezpieczeń, w tym życiowych i korporacyjnych.
Oprócz tego agenci uzyskają pomoc trenera biznesu oraz szerokie wsparcie marketingowe, poprzez udostępnienie wielu gotowych do wykorzystania materiałów marketingowych. Unilink posiada także rozbudowany program lojalnościowy UniPunkty, w którym zebrane za sprzedaż punkty agenci wymieniają na materiały reklamowe. Dla pośredników gotowych do przystąpienia do programu UniPartner, w którym grupa koncentruje się na rozwoju pod wspólną marką, prowadzone są także reklamy o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim (w internecie i TV).
Prezesi zapewnili również, że agenci nie doświadczą żadnych negatywnych zmian we współpracy, w szczególności w zakresie obowiązujących umów, warunków finansowych i wsparcia.
(AM, źródło: ŚCU)