Unilink w każdym mieście

0
2014

Rozmowa z Piotrem Głowskim, wiceprezesem Unilink SA

Aleksandra Wysocka: – Jak rozpoczyna 2024 rok największa multiagencja w Polsce?

Piotr Głowski: – Dynamicznie! Wciąż jest bardzo wiele do zrobienia. Chociaż jesteśmy największym dystrybutorem, to szacujemy, że mamy zaledwie 4% udziału w rynku. Owszem, w Polsce jest już blisko 1200 placówek oznakowanych Unilink, ale na mapie są miejscowości, w których nas jeszcze nie ma.

Uważam, że dostęp do ubezpieczeń powinien być tak samo dogodny dla klienta jak zakup chleba czy mleka w jednej ze znanych sieci detalicznych. W tym roku chcemy skupić się na tych właśnie miejscach. Naszym atutem już teraz jest grupa ponad 14 tys. agentów, których liczba każdego roku systematycznie rośnie.

Do wzrostu liczby sprzedawców przyczynia się też fakt, że jesteście jednym z najbardziej aktywnych dystrybutorów na rynku fuzji i przejęć. Czy planujecie kolejne zakupy?

– Agencje ubezpieczeniowe w Polsce mają różny cykl życia. Właściciele niektórych z nich chcą przekazać swój biznes w dobre ręce, inni widzą szansę na dalszy rozwój w ramach większej struktury. Scenariuszy jest bardzo wiele, a Unilink ma patent na każdy z nich.

Akwizycje są z jednej strony dźwignią wzrostu dla nas, a z drugiej strony są pomocą dla innych dystrybutorów. Warto pamiętać, że cały czas rośniemy też organicznie. Oprócz tego rozwijamy ofertę ubezpieczeniową, aby nasi partnerzy mogli proponować pełen zakres ochrony w obszarze komunikacji, majątku, zdrowia i życia czy ubezpieczeń dla firm.

To wszystko nie byłoby możliwe bez stałego rozwoju wachlarza narzędzi technologicznych i innych rozwiązań aktywnie wspierających naszych partnerów w procesach sprzedażowych i obsługowych.

Jak się układają relacje Unilink z ubezpieczycielami, a w szczególności z Wienerem?

– Cały czas dbamy o to, by nasze relacje układały się dobrze. W odniesieniu do współpracy z Wienerem mogę stwierdzić, że od lat utrzymujemy bardzo dobre i owocne relacje. Szczególnie doceniam wyjątkową współpracę ich menedżerów z naszymi lokalnymi kierownikami i agentami. To właśnie ten ludzki aspekt współpracy uważam za wyjątkowy i godny naśladowania.

Cieszę się również, że Wiener, wraz z grupą VIG aktywnie wspiera nas w różnych inicjatywach, w tym w organizacji Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Jest to projekt skierowany do uczniów, realizujący cele edukacyjne poprzez grywalizację. Ta inicjatywa jest dla nas niezwykle ważna.

Podsumowując, chciałbym wyrazić moje uznanie dla Wienera za tę wyjątkową współpracę na poziomie zarówno osobistym, jak i profesjonalnym. Pragnę przekazać moje gratulacje całemu zespołowi za ich znakomitą pracę i wkład w rozwój naszej współpracy!

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka