UNIQA dla brokerów o nowych trendach w życiowych „grupówkach”

0
411

W październiku odbyło się spotkanie UNIQA i jej partnerów z sektora brokerskiego, z którymi zakład współpracuje w zakresie sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych i na życie. Podczas spotkania przedstawiciele Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych omówili wprowadzone w tym roku nowości w „grupówkach” oraz zaprezentowali efekty wpływu technologii na likwidację szkód w tym obszarze.

W  spotkaniu udział wzięło ponad 200 brokerów z całego kraju. Podczas wystąpień uczestnicy mogli poznać w szczegółach tegoroczne nowości w produkcie, aktualne trendy w podejściu pracowników do firmowych benefitów, a także wpływ nowych technologii na efektywność wypłat świadczeń.

– Skupiamy się nie tylko na odświeżaniu obecnych produktów, ale także na poszukiwaniu nowych rozwiązań i nowych ryzyk. Tegoroczne zmiany w ubezpieczeniach grupowych na życie są odpowiedzią na trendy społeczne, które obserwujemy i które będą się pogłębiać w kolejnych latach. Analizujemy na bieżąco rynek oraz słuchamy brokerów, z którymi współpracujemy i którzy chętnie dzielą się opiniami o produkcie. Oni także wskazują na zmieniające się potrzeby klientów – wyjaśnia Artur Skiba, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych UNIQA Polska.

Cukrzyca i nowotwór in situ w nowym katalogu zachorowań

Jednymi z głównych zmian wprowadzonych w tym roku przez UNIQA w  grupowych ubezpieczeniach na życie były: wydłużenie maksymalnego wieku ochrony do 75 lat, nowe umowy dodatkowe uwzględniające cukrzycę, uszczerbek lub uszkodzenie ciała w wypadku komunikacyjnym oraz przy pracy, możliwość rozszerzenia pobytu w szpitalu o oddział rehabilitacyjny i psychiatryczny. Istotne znaczenie miał także brak ograniczenia czasowego między zdarzeniem a nieszczęśliwym wypadkiem. UNIQA zaprezentowała też nowy rozszerzony katalog poważnych zachorowań.

– Nasz nowy katalog  poważnych zachorowań jest dziś najszerszym na rynku. Obejmuje łącznie 100 jednostek chorobowych, w tym nowotwór in situ i cukrzycę, na którą choruje w Polsce ok. 3 mln osób, a ok. 25% nawet o tym nie wie. Dlatego w zakresie naszej ochrony uwzględniliśmy ryzyko zachorowania zarówno na cukrzycę typu 1 i 2, jak i na cukrzycę ciążową. Dodatkowo, wprowadziliśmy katalog operacji medycznych rozszerzony o  chirurgię prenatalną. Wprowadziliśmy też możliwość ochrony dzieci już od pierwszego dnia pobytu w szpitalu, w tym dzieci od pierwszego miesiąca życia. To podejście wyróżnia UNIQA na tle innych firm ubezpieczeniowych – podkreśla Wioleta Pławuszewska, trenerka UNIQA Polska.

Podczas spotkania firma przypomniała także o dziewięciu cegiełkach, w tym dwóch nowych: kardiologicznej i onkologicznej. Ta druga to odpowiedź na choroby nowotworowe, które są drugą przyczyną zgonów w Polsce.

– Leczenie pacjentów onkologicznych wiąże się z ogromnymi kosztami, zarówno jeśli chodzi o kwestie medyczne, jak i te związane z dojazdami. Dlatego warto spojrzeć na ubezpieczenie jako istotny element profilaktyki zdrowia – powiedziała Marta Bednarek, prawniczka i trenerka Fundacji Rak’n’Roll.

Technologia przyspiesza wypłatę świadczeń

Przedstawiciele UNIQA zwrócili także uwagę na osiągnięcia firmy w digitalizacji procesu likwidacji szkód, gdzie dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii sukcesywnie skraca się czas wypłaty świadczeń. Obecnie od wpłynięcia zgłoszenia do przelewu środków na konto ubezpieczonego może upłynąć tylko 15 minut.

– Mamy pełną świadomość, że wraz z rozwojem oferty produktowej musimy zapewnić wysoką jakość serwisu. Dlatego kluczową rolę w strategii firmy odgrywa digitalizacja procesów, która pozwala nam szybciej wypłacać świadczenia. Automatyzacja procesów i rosnąca rola sztucznej inteligencji pozwalają na szybsze i bardziej efektywne obsługiwanie klientów. W UNIQA jesteśmy blisko przełomu technologicznego i stale doskonalimy swoje procesy. Aż 85% prostych roszczeń wypłacamy w ciągu 24 godzin, a połowę z nich nawet tego samego dnia. W ciągu doby realizujemy też 98% wypłat z tytułu operacji medycznych. W przypadku bardziej złożonych roszczeń aż 90% z nich jesteśmy w stanie zrealizować w ciągu trzech dni – zaznacza Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Dystrybucji – Sieci Własne UNIQA Polska.

Podczas październikowego spotkania przedstawiciele UNIQA jednomyślnie podkreślali zaangażowanie firmy w dostarczanie rozwiązań ubezpieczeniowych na życie i zdrowotnych, uwzględniających zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Innowacje produktowe, dbałość o zdrowie i dobro pracowników oraz wykorzystanie technologii to kluczowe elementy, na które ubezpieczyciel postawi w nadchodzących latach.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl