5 września w Krakowie wystartował Festiwal Przyszłości Bomba Megabitowa, organizowany przez Instytut Lema. Jest to impreza łącząca kulturę, technologię i naukę. Partnerem głównym wydarzenia, które potrwa do 12 września, jest UNIQA. Motywem przewodnim tegorocznej Bomby jest klimat. Nie zabraknie także innych tematów. W ramach sekcji Bomba!Edukacja odbędzie się warsztat Ogarnij hejt.
– Zjawisko cyberprzemocy to dla nas ważny temat. Od kilku lat edukujemy na temat hejtu w ramach kampanii Masz moc na hejt. Festiwal to doskonałe miejsce, by go poruszyć, dlatego zdecydowaliśmy się zostać partnerem imprezy. Na samym tytule partnera nie poprzestaliśmy. Wraz z organizatorami przygotowaliśmy warsztat dla dzieci i młodzieży na temat hejtu. 10 września, w ramach sekcji Bomba!Kongres, odbędzie się także wspierana przez UNIQA debata „Czy potrafimy jeszcze rozmawiać? Czy hejt to już stały komponent świata”. Gośćmi debaty będą m.in. Konrad Piasecki i prof. Jerzy Bralczyk – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką UNIQA.
To nie pierwsza współpraca UNIQA z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. Obie instytucje na początku roku połączyły projekty: UNIQA – Masz moc na hejt oraz Instytutu – Ogarnij hejt, i wspólnie zorganizują cykl warsztatów edukacyjnych w kilkudziesięciu szkołach. Oba projekty odpowiadają na potrzebę podniesienia świadomości w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie. Nie tylko wśród uczniów, ale także nauczycieli i opiekunów. Uczniowie, ich rodzice i nauczyciele otrzymają wiedzę niezbędną do rozpoznawania i przeciwdziałania cyberprzemocy.
Festiwalową nowością będą Okrągłe Stoły Klimatyczne, czyli pięciodniowe warsztaty dla aktywistów i aktywistek oraz przedstawicieli i przedstawicielek rządu i sektora biznesowego. I właśnie sektor biznesowy będzie reprezentował m.in. ekspert UNIQA. O odpowiedzialności w biznesie będzie dyskutował Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów.
– Włączamy się w dyskusję na temat klimatu. Cieszę się na tak szeroką rozmową o ESG. Strategia działania uwzględniająca czynniki ESG staje się wymaganym prawem standardem, który pozwala potencjalnym inwestorom i zainteresowanym jednostkom na nawiązanie współpracy z podmiotami szukającymi możliwości rozwoju również w obszarach pozaekonomicznych – mówi Paweł Roszkowski.
UNIQA jako pierwsza firma ubezpieczeniowa na rynku przygotowała innowacyjne ubezpieczenie na wypadek hejtu w Internecie. Początkowo jako element NNW szkolnego, teraz także jako samodzielny produkt. Ubezpieczenie zapewnia m.in. ochronę prawną i obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w internecie, w tym w mediach społecznościowych.
(AM, źródło: UNIQA)