UNIQA zamierza rosnąć szybciej niż rynek

0
875

Marcin Nedwidek, prezes spółek UNIQA w Polsce, zadeklarował w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej”, że w nowej strategii jego firma chce skupić się na przedsięwzięciach zapewniających wzrost w tempie przewyższającym wskaźniki rynkowe. Zakład chce to osiągnąć, stawiając m.in. na oferty dla zamożniejszych klientów.

Zapytany o efekty przejęcia spółek AXA w Polsce prezes UNIQA wskazał, że transakcja pozwoliła jego firmie rosnąć szybciej niż rynek, bez negatywnego wpływu na rentowność. Co więcej, w 2022 r. i w 3 kwartałach 2023 r. grupa była najbardziej rentowną firmą w Polsce w segmencie majątkowym, jeśli mierzyć wskaźnikiem combined ratio. Dodatkowo poziom znajomości całkowitej marki UNIQA wzrósł do 67%. Ambicją firmy jest znalezienie się wśród trzech najbardziej rozpoznawalnych i rozważanych marek na polskim rynku.

Marcin Nedwidek zaznaczył, że w przypadku fuzji nie odnotowano dużych niepowodzeń, tylko mniejsze potknięcia, o charakterze operacyjnym, jak np. nieprzygotowanie na wzrost ruchu na infolinii dla agentów. W ramach nowej strategii UNIQA zamierza rosnąć szybciej niż rynek. Chce to osiągnąć m.in. poprzez położenie większego nacisku na pozyskanie bardziej zamożnych klientów. Ruchem w tym kierunku jest powołanie UNIQA Automotive, dzięki której zakład chce mocniej zaistnieć u dealerów nowych aut. Innym przedsięwzięciem będzie rozwój w segmencie indywidualnych polis życiowych. UNIQA ma też chrapkę na zwiększenie udziału w segmencie klientów z sektora MŚP.

Marcin Nedwidek zapowiedział również, że jego firma zamierza zastosować rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji wprowadzone niedawno w procesie obsługi roszczeń w biznesie życiowym także do leczenia szpitalnego, operacji chirurgicznych i poważnych zachorowań. Zakład analizuje również możliwości implementacji Gen AI.

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 13 marca, Łukasz Wilkowicz „UNIQA po przejęciu spółek grupy AXA. AI w ubezpieczeniach [WYWIAD]”

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)