Zwiększ widoczność w internecie i zaufanie klientów

0
883

Swoją markę agent ubezpieczeniowy buduje przez lata i głównie w tzw. świecie offline. To setki, a może nawet tysiące zadowolonych klientów, którzy kupili dobre polisy, dla których agent miał czas, wytłumaczył, doradził, wysłuchał, pomógł podjąć decyzję, był dostępny, gdy coś się stało. Takiemu agentowi może zaufać nowy klient.

Jak taki nowy klient ma się dowiedzieć o możliwości współpracy z wyjątkowym agentem? Z poleceń, opinii, już nie tylko przekazywanych między znajomymi, ale także z tych w internecie. Z dwóch agencji ubezpieczeniowych wstępnie poleconych przez znajomych, sprawdzanych następnie w sieci, która ma większą szansę? Biednie wyglądająca czy też ta, która potwierdza swój profesjonalizm równie profesjonalnym wizerunkiem – z bogatym, aktualnym i pełnym informacji profilem, z opiniami klientów?

Profil firmy z TOP3

Z przeprowadzonych badań wynika, że około 60% klientów wybiera do współpracy firmę z tzw. TOP3, czyli pokazującą się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Pierwsze trzy firmy są inaczej pokazywane i w pewien sposób promowane przez Google. Według algorytmów stanowią najlepszą odpowiedź na zapytanie klienta.

Jaki profil firmy ma szansę znaleźć się na samej górze wyszukiwań? W skrócie i w uproszczeniu – najlepiej prowadzony, tj. kompletnie i prawidłowo wypełniony, aktualny, podający rzetelne i pełne informacje na temat firmy, usług i produktów, będący w kontakcie ze swoimi potencjalnymi klientami, np. poprzez publikowanie zdjęć i aktualnych informacji (postów).

Pozycja firm w lokalnych wynikach wyszukiwania

O kolejności lokalnych wyników wyszukiwania decydują przede wszystkim trafność, odległość i rozpoznawalność. Dzięki tym czynnikom użytkownicy otrzymują najlepiej dopasowane wyniki. Algorytmy Google pozwalają np. stwierdzić, że firma położona dalej oferuje usługi bardziej zbliżone do oczekiwań danego użytkownika niż firma znajdująca się w pobliżu. W ten sposób lepiej dopasowana firma będzie miała wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Trafność określa, jak dokładnie wizytówka lokalnej firmy pasuje do wyszukiwanego hasła. Podanie kompletnych i szczegółowych informacji o firmie pozwoli Google lepiej określić rodzaj jej działalności i dopasować jej profil do odpowiednich wyszukiwań.

Odległość określa, jak daleko od wybranej lokalizacji znajdują się potencjalnie dopasowane firmy. Jeśli użytkownik nie wybierze lokalizacji podczas wyszukiwania, Google obliczy odległość na podstawie dostępnych danych o lokalizacji tego użytkownika.

Rozpoznawalność mówi, jak znana jest dana firma. Niektóre miejsca są lepiej znane w świecie rzeczywistym niż wirtualnym, co staramy się odzwierciedlić w rankingu lokalnych wyników wyszukiwania. (za: support.google.com/business/answer)

Podsumowując

  1. Na pozycję wizytówki w wyszukiwaniach ma wpływ kilkadziesiąt czynników – ustawień profilu, przy czym 20 z nich uznaje się za najbardziej znaczące.
  2. Czy można usunąć negatywną opinię, pozostawioną przez klienta? Można zgłosić do usunięcia jedynie takie, które naruszają zasady Google, takie jak treści i zachowania wprowadzające w błąd, nękanie.
  3. Promowane są tylko pierwsze trzy miejsca, które dotyczą każdego słowa kluczowego dla danej branży. Jeśli trudno jest się przebić np. na słowo kluczowe „ubezpieczenia Tarnów”, możemy się znaleźć w TOP3 na hasło: „ubezpieczenie samochodu Tarnów”.

Aldona Wojciechowska
Widoczny Agent Ubezpieczeniowy