Mijający tydzień stał pod znakiem dużej aktywności ubezpieczycieli w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Z okazji przypadającego 5 października „Dnia bez drukarki” Wiener zobowiązał się do posadzenia dwóch drzew za każdą zakupioną polisę w formie elektronicznej bez papieru u agenta. Z kolei Beesafe wraz z organizacjami pozarządowymi rozpoczął działania edukacyjne dotyczące dzikich zapylaczy.
Wiener zobowiązał się, że w ramach akcji „Polisa dla Ziemi” za każdą polisę zakupioną 5 października na platformie Wie.net posadzi drzewo. Oprócz tego agent otrzyma potwierdzający ten fakt spersonalizowany certyfikat elektroniczny, a dodatkowo ubezpieczyciel ufunduje drugą sadzonkę.
– Akcja, w której namawiamy klientów i agentów do rezygnacji z papieru, to tylko jedno z wielu naszych działań, realizowanych w ramach naszego podejścia do ESG. Wierzymy, że każdy z nas ma realny wpływ na świat, w którym żyjemy, i środowisko naturalne. Dlatego przykładamy bardzo dużą wagę do tego, aby o nie dbać, ograniczając zużycie wody, papieru i emisję CO2. Realizujemy też politykę wsparcia inwestycji w odnawialne źródła energii, oferując ochronę ubezpieczeniową ekoinstalacji – wyjaśnia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Wiener.
– Każde z ubezpieczeń dostępnych do sprzedaży przez agenta na platformie Wie.net może zostać zawarte z wykorzystaniem nowoczesnych ścieżek sprzedaży, tj. na ścieżce mobilnej lub z potwierdzeniem kodem sms. Dzięki temu do zawarcia umowy nie potrzeba ani jednej kartki. Zależy nam, by przekonać agentów i klientów do tych prośrodowiskowych i wygodnych form transakcji – mówi Michał Miklewski, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wiener.
Beesafe dla pszczół
Z kolei Beesafe w ramach działań edukacyjnych dotyczących dzikich zapylaczy ufundował mural na warszawskiej Pradze. Co sekundę aktualizuje on kwotę, którą w 2021 r. ludzie są winni tym pożytecznym owadom. Ukazuje się ona jednak dopiero po zmroku.
– W ten symboliczny sposób chcemy nawiązać do tego, że na co dzień nie zawsze dostrzegamy pracę pszczół, nie zawsze ją doceniamy, choć po czasie korzystamy z jej efektów. Poprzez licznik długu Polaków wobec tych owadów zaznaczamy to, co ważniejsze – podkreślamy wartość ich pracy oraz zwracamy uwagę na ich znaczenie w naszym życiu. Mamy nadzieję, że dzięki takiej kalkulacji w formie nietypowego muralu jeszcze bardziej dotrze do nas wszystkich to, że świat bez pszczół to szkoda całkowita dla każdego z nas. Idąc dalej – chcemy w ten sposób inspirować i pomagać w tym, by wspólnie dbać o zapylacze – mówi Rafał Mosionek, CEO Beesafe.
Mural jest częścią kampanii pod hasłem „Świat bez pszczół to szkoda całkowita”. Jest on jednym z elementów aktywności na rzecz zapylaczy zaplanowanych na jesień przez Beesafe.
– We współpracy z organizacjami pozarządowymi, które od lat działają na rzecz pszczół oraz bioróżnorodności w naszym kraju, szykujemy szereg inicjatyw. Razem z Klubem Gaja podejmiemy edukację najmłodszych, a z Fundacją Kochajmy Pszczoły tworzymy materiały wyjaśniające m.in., jak dbać o pszczoły w mieście oraz obalające najczęstsze mity dotyczące tych owadów. Ponadto Bractwu Bartnemu pomożemy w dokończeniu muzeum bartnictwa w Augustowie i wspólnie z tą organizacją założymy też barć na terenie Puszczy Augustowskiej. Zaplanowaliśmy też aktywności z Fundacją Łąka, we współpracy z którą przeprowadzimy edukacyjne warsztaty – wymienia Rafał Mosionek.
Mural stworzony przez Beesafe będzie eksponowany na ścianie budynku przy ul. Jana Zamoyskiego 37 od 1 października do 30 listopada.
PKO Ubezpieczenia na rzecz walki z rakiem
Natomiast PKO Ubezpieczenia zaangażowało się w akcję PKO ONKOmiesiąc. Celem przedsięwzięcia odbywającego się pod hasłem Tak dla Profilaktyki, które będzie prowadzone do 31 października, jest uświadamianie roli profilaktyki w zapobieganiu raka piersi, a także zachęcanie klientów banku do rozmowy o ochronie ubezpieczeniowej na wypadek zachorowania na nowotwór. W październiku wybrane oddziału PKO BP będą zapraszać na bezpłatnie badanie mammografii we Wrocławiu, Słupsku, Warszawie i Krakowie. Dodatkowo PKO Ubezpieczenia i Fundacja PKO BP we wspólnej akcji udzielą finansowego wsparcia wybranej placówce medycznej, która działa w obszarze onkologii.
– Statystyki pokazują, że rocznie diagnozuje się chorobę nowotworową u ok. 170 tys. Polaków – tym bardziej widzimy potrzebę aktywnego uczestnictwa w uświadamianiu znaczenia badań kontrolnych czy zdrowego stylu życia. Stwarzamy więc możliwość wykonania bezpłatnych badań mammograficznych. Klientki banku będą mogły zrealizować to badanie nie tylko w Warszawie, ale także w trzech dodatkowych miastach Polski – Wrocławiu, Słupsku i Krakowie – mówi Renata Augustynowicz-Sobota, dyrektor Wsparcia Regionalnego PKO Ubezpieczenia.
W trakcie akcji doradcy PKO Banku Polskiego będą zachęcać do rozmowy o ochronie ubezpieczeniowej w ramach OnkoPlanu – ubezpieczenia zapewniającego wsparcie finansowe oraz pomoc w razie zachorowania na nowotwór, na każdym etapie leczenia.
– PKO ONKOmiesiąc to dobry moment, aby zwrócić uwagę klientów, że mogą dodatkowo zabezpieczyć się na wypadek zachorowania. Temu służy właśnie OnkoPlan – nasze ubezpieczenie onkologiczne. Co ważne, efektem sprzedaży tego ubezpieczenia w październiku będzie wsparcie finansowe wybranej organizacji działającej na rzecz pacjentów dotkniętych chorobą. Z każdej sprzedanej polisy przeznaczamy cegiełkę finansową, która zasili budżet wybranej organizacji. W naszej akcji połączyliśmy siły z Fundacją PKO Banku Polskiego, która podwoi nasze środki. Dzięki temu na ten szczytny cel, będziemy mogli razem przeznaczyć jeszcze więcej – mówi Ewa Kapacka, dyrektor Marketingu i PR, PKO Ubezpieczenia.
Akcja potrwa do 31 października.
Siła marki UNIQA
W minionym tygodniu nie zabrakło też nagród dla przedstawicieli środowiska ubezpieczeniowego. I tak UNIQA została wyróżniona tytułem Superbrands 2021 w XV edycji konkursu, znajdując się po raz kolejny w gronie najsilniejszych marek konsumenckich.
– Cieszy nas ta nagroda, zwłaszcza że otrzymujemy ją po intensywnym czasie integracji. To dla nas wyróżnienie i ogromna satysfakcja, zwłaszcza że o jej przyznaniu decydują klienci, a to pokazuje, że podejmowane przez nas działania są zauważalne – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką UNIQA. – Naszym celem jest, aby marka UNIQA znalazła się w top3 najbardziej znanych marek ubezpieczeniowych w Polsce. I ten cel chcemy osiągnąć do 2025 roku. Już dziś znajomość marki sukcesywnie rośnie, także dzięki intensywnym kampaniom marketingowym, które prowadzimy od momentu połączenia UNIQA i AXA. Zdobycie nagrody Superbrands pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze – dodaje.
Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. W tym roku odbyła się 15. edycja tego programu w Polsce.
(AM, źródło: Beesafe, UNIQA, Wiener, PKO Ubezpieczenia)