PZU wdrożył Primebota – innowacyjny system badania opinii klientów. Po kontakcie z infolinią klienci firmy ubezpieczeniowej mogą spodziewać się telefonu od wirtualnego ankietera. Rozwiązanie w swojej autorskiej technologii opracowała należąca do Grupy OEX spółka Voice Contact Center.
– Primebota wykorzystujemy do realizacji badań satysfakcji. Voicebot dzwoni do osób, które wcześniej kontaktowały się z infolinią i zbiera opinie na temat jakości obsługi klienta w PZU. W 2021 roku zrealizowaliśmy pilotażowo pierwszy tego typu projekt. Jego wyniki były bardzo obiecujące, dlatego badanie z użyciem bota wdrożyliśmy na stałe w jednym z procesów i myślimy o poszerzeniu jego zakresu o kolejne obszary – mówi Mirosław Mikłos, dyrektor Biura Zarządzania Doświadczeniami Klientów PZU.
Dzięki zastosowaniu technologii opracowanej przez Voice Contact Center klienci PZU mogą przekazać wirtualnemu rozmówcy opinie i uwagi na temat świadczonych usług. Primebot na początku rozmowy informuje, że nie jest człowiekiem, a wirtualnym konsultantem.
– Primebot to świetne narzędzie do realizacji krótkich i prostych ankiet satysfakcji klienta. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie zależy nam na szybkim dotarciu do odbiorcy. Primebot w jeden dzień wykonuje pracę nawet 100 ankieterów – dodaje Anna Kowalska, kierowniczka Zespołu Wiedzy o Kliencie PZU.
Dzięki nowemu rozwiązaniu system badania opinii klientów jest w pełni zautomatyzowany, co zwiększa jego wydajność i umożliwia znacznie szybszy dostęp do potrzebnych danych. Dynamiczne skalowanie ankiet przez Primebota umożliwia wykonywanie nawet 1000 połączeń jednocześnie, niezależnie od pory dnia czy okoliczności.
(AM, źródło: PZU)