Wyższy poziom domowego assistance

0
1397

Jak podaje GUS, tylko w 2023 r. w Polsce oddano do użytkowania 221,3 tys. mieszkań o łącznej powierzchni 19,9 mln mkw., czyli niewiele mniejszej niż Ojcowski Park Narodowy (21,46 kmkw.).

Wraz z rosnącą liczbą mieszkań rośnie również popyt na usługi home assistance, które stają się nieodłącznym elementem nowoczesnych polis mieszkaniowych, a oferta w tym obszarze jest stale rozwijana.

Polski rynek mieszkaniowy przeżywa dynamiczny rozwój. Wzrost liczby inwestycji przyciąga zarówno inwestorów, jak i osoby prywatne poszukujące swojego wymarzonego mieszkania. Wiele czynników, w tym wymogi banków kredytujących zakup nieruchomości, powoduje, że wzrost ten przekłada się na zwiększenie liczby kupowanych polis ubezpieczenia nieruchomości.

Czego oczekują klienci

Współcześnie coraz częściej o wyborze oferty ubezpieczenia nieruchomości decydują kwestie pozafinansowe. Co trzecia osoba (32%) zgodnie z badaniem Mondial Assistance „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” bierze pod uwagę zakres pakietu assistance.

Klienci oczekują bowiem od ubezpieczycieli szybkiej i profesjonalnej pomocy w razie awarii domowych czy potrzeby przeprowadzenia napraw, co czyni usługi z tego obszaru niezwykle atrakcyjnymi. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że tzw. statystyczny Polak pracuje dużo, ma więc mało czasu na borykanie się z nieprzewidzianymi zdarzeniami. Do tego z roku na rok z rynku ubywa fachowców świadczących szeroko rozumiane usługi naprawcze i remontowe, więc znalezienie specjalisty, który pomoże w przypadku awarii, i umówienie możliwie szybko jego wizyty, staje się coraz bardziej problematyczne.

Dlatego klienci cenią sobie komfort i bezpieczeństwo, jakie niesie ze sobą posiadanie polisy zawierającej usługi home assistance. W razie awarii mogą liczyć nie tylko na natychmiastową pomoc specjalistów, ale również na dodatkowe usługi remontowe i wsparcie techniczne, co zwiększa ich lojalność wobec ubezpieczyciela. Tym samym otrzymują kompleksową opiekę nad domem, która obejmuje usunięcie przyczyny nagłej awarii, jak również jej skutków poprzez zapewnienie koniecznych w tej sytuacji drobnych prac wykończeniowych.  

Takie podejście buduje zaufanie i pokazuje, że ubezpieczyciel jest nie tylko dostawcą produktów finansowych, ale także partnerem dbającym o komfort i bezpieczeństwo swojego klienta.

Jeszcze do niedawna usługi asystorskie dla nieruchomości bazowały na zapewnieniu doraźnej pomocy specjalistów, w tym elektryka czy hydraulika, którzy przeprowadzą niewielkie naprawy. Dziś do ofert dla klientów, w ślad za zgłaszanymi przez nich potrzebami, coraz częściej włączamy szersze usługi remontowe i naprawcze. Na przykład w przypadku typowego pęknięcia rury możemy nie tylko zapewnić pomoc hydraulika, który doraźnie zabezpieczy miejsce awarii, aby nie dopuścić do poszerzenia się szkody.

Obecnie oferta pakietu assistance może obejmować również poszukiwanie źródła wycieku, ewentualną wymianę rury, a także zapewnienie ekipy remontowej, która osuszy miejsca zalania, wymieni podłogę, naprawi tynki czy zapewni malowanie i odgrzybianie. To dopełnienie typowej usługi assistance, które skupia się nie tylko na samej szkodzie i likwidacji jej skutków, ale także na poszukiwaniu i likwidacji przyczyny – mówi Piotr Hołoweńko, kierownik Działu Sprzedaży Mondial Assistance.

Wspólnoty mieszkaniowe stawiają na sprawdzonych partnerów

Wobec rosnącej popularności tego typu usług dla klientów indywidualnych Mondial Assistance przygotowało także propozycję dla podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie stanu technicznego lokali i części wspólnych budynków – wspólnot mieszkaniowych, firm zajmujących się administracją budynków itp. W tym przypadku w zakres oferty wchodzi wsparcie techniczne dla nieruchomości (w tym usługi remontowe), serwis i usługi konserwacyjne, bieżące naprawy instalacji czy usługi porządkowe. Rozwiązanie to daje wiele korzyści dla jego użytkowników, wśród których w pierwszym rzędzie wymienić należy szybkość realizacji niezbędnej usługi, pełną kontrolę nad jej kosztami i jakością oraz dostęp do ekosystemu sprawdzonych i godnych zaufania fachowców.

Dzięki rozbudowanej siatce ekip remontowych, w tym blisko 2200 dostawcom usług assistance domowego i 500 podwykonawcom wyspecjalizowanym w usługach remontowych, ubezpieczyciel może zaoferować usługi wykraczające poza zakres doraźnej pomocy w domu.

Na doświadczenie Mondial Assistance składa się ponad 10 tys. naprawionych sprzętów domowych i ponad 36 tys. spraw obsłużonych w ramach usług naprawczych w samym tylko 2023 r.

To tylko jeden z przykładów na to, że rynek home assistance dynamicznie się rozwija, adaptując nowe modele biznesowe, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom i potrzebom klientów prywatnych i biznesowych.

O badaniu. Badanie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2 stycznia – 5 lutego 2024 r. Metoda realizacji badania: wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Charakter próby: próba ogólnopolska reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości. Wielkość próby badawczej n=1700.