Zyskowny rok PKO Ubezpieczenia

0
287

W ubiegłym roku PKO Ubezpieczenia osiągnęło wynik finansowy netto w wysokości 225,5 milionów złotych, przewyższając zysk z 2023 r. o ponad 35 mln zł. Ubezpieczyciel zebrał też blisko miliard złotych składek.

– Zrealizowaliśmy wszystkie istotne dla naszej firmy cele. Osiągnęliśmy pierwszy raz w historii wynik finansowy netto, który przekracza 220 mln zł. Zebraliśmy blisko 1 mld składki przypisanej, i to pomimo wyzwań, jakie dla branży bancassurance niosła Rekomendacja U. W 2024 r. zakończyliśmy bardzo ważny etap rozwoju naszego biznesu. Z sukcesem udostępniliśmy nowe ubezpieczenie PKO Życie. Nowy produkt życiowy, obok PKO Dom i PKO Moto, dopełnił naszą paletę polis samodzielnych, osadzonych w pełni cyfrowym środowisku i dystrybuowanych omnikanałowo w PKO Banku Polskim. Jest to trzecie ważne wdrożenie w ramach naszej długofalowej strategii – mówi Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia. – W ciągu ostatnich trzech lat wprowadziliśmy usługi bancassurance na nowoczesny, niespotykany dotąd poziom. Rozwinęliśmy nowy model biznesowy, którego filarem są ubezpieczenia samodzielne. Taki biznes stwarza doskonałe możliwości do dalszej efektywnej pracy, której centrum uwagi jest bezpieczeństwo finansowe naszych klientów – dodaje.

Składka przypisana brutto dla obu spółek wyniosła 971,1 mln zł, z czego 707,6 mln zł (+4,4% r/r) zebrało towarzystwo majątkowe, a 264,1 mln zł (–52,2% r/r) życiowa. Za wzrost sprzedaży w biznesie majątkowym odpowiadała „komunikacja” (+52%) oraz ubezpieczenia mieszkań (+35%). Z kolei w biznesie życiowym spadek był spowodowany koniecznością dostosowania oferty do Rekomendacji U, w tym zmianą płatności jednorazowej na regularną. Obie spółki utrzymały bezpieczny poziom pokrycia kapitałowego środkami własnymi zgodnie z wymogami dyrektywy Solvency II.

W minionym roku PKO Ubezpieczenia kontynuowało prace nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi, w szczególności w ubezpieczeniach samodzielnych. Jednym z wprowadzonych rozwiązań jest możliwość samoobsługi klientów w wielu procesach posprzedażowych, za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz na stronie internetowej ubezpieczyciela.

– Nasze plany na lata 2025–2027 wpisują się w strategię grupy kapitałowej, która zakłada dynamiczny rozwój ubezpieczeń oraz wzrost składki przypisanej do 2,4 mld zł. Aby osiągnąć ten cel, skoncentrujemy się na pogłębianiu współpracy z PKO BP oraz PKO Leasing. Dążymy do tego, aby stać się ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla milionów klientów banku, jednocześnie wzbogacając ofertę ubezpieczeniową w nowych ekosystemach bankowych. Nadal będziemy rozwijać współpracę z PKO Leasing, aby oferować nasze ubezpieczenia PKO Auto i GAP w jej kanałach partnerskich – mówi Leszek Skop. Ubezpieczyciel obsługuje ponad 1,9 mln polis. Poziom satysfakcji klientów NPS w ostatnim kwartale 2024 r. wyniósł 48,6.

(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)