30-lecie InterRisk: W dobrym Towarzystwie na lata   

0
1620

W ubiegłym roku ponad 2 miliony osób wybrało ochronę ubezpieczeniową w InterRisk. Spółka obchodzi w tym roku swój okrągły jubileusz – 30 lat działalności na rynku. Towarzystwo z pewnością ma powody do świętowania. Przez lata zwiększyło swój potencjał i istotnie rozwinęło portfel ubezpieczeń. Oto sukces pisany pracą zespołową.

Szeroki wachlarz ubezpieczeń

1 września 1994 roku spółka rozpoczęła swoją działalność – początkowo jako Szkolne Towarzystwo Ubezpieczeniowe STU SA, a od 2008 roku pod nazwą InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group. InterRisk jest częścią Grupy VIG, lidera ubezpieczeniowego w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jaki jest InterRisk? Prezes Piotr Narloch, który objął stery w spółce w 2014 roku, odpowiada: „stabilny i kompetentny”. InterRisk to przede wszystkim solidny partner w biznesie.

– Z dumą i satysfakcją przyjmuję to, co wspólnie udało się nam osiągnąć na przestrzeni lat. Chciałbym podkreślić, że mocna pozycja, którą zajmujemy na rynku, to efekt pracy całego zespołu InterRisk, a także doskonałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Dziękuję za zaufanie i wspólną pracę oraz zaangażowanie tak wielu ludzi. Przed nami otwierają się nowe szanse, które z pewnością dobrze wykorzystamy – mówi Piotr Narloch.

InterRisk posiada obecnie 16 oddziałów i 2 przedstawicielstwa w Polsce. Portfolio firmy obejmuje ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, zdrowotne i finansowe. Spółka jest również ekspertem w ubezpieczeniach inwestycji na dużą skalę oraz udzielaniu gwarancji kontraktowych. Mocną pozycję wypracowała także w segmencie ubezpieczeń adresowanych do branży finansowej. Niedawno uzyskana zgoda Kolegium Nadzorów, w tym Komisji Nadzoru Finansowego, na stosowanie częściowego modelu wewnętrznego do wyliczania kapitałowego wymogu wypłacalności w obszarze ryzyka ubezpieczeniowego tylko to potwierdza. W Polsce tylko dwa towarzystwa ubezpieczeniowe posiadają model wewnętrzny.

Tło historyczne
1994 – rozpoczęcie działalnościSzkolnego Towarzystwa Ubezpieczeń
1994 – wystawienie pierwszej polisy
1997 – Cigna znaczącym akcjonariuszem STU
1998 – pierwszy zysk bilansowy
2001 – pierwsza dywidenda dla akcjonariuszy
2006 – InterRisk częścią Vienna Insurance Group
2007 – niemal trzykrotne podniesienie kapitału
2010 – pierwszy miliard składki przypisanej
2011 – jedna z trzech najlepszych spółek w Polsce – Orzeł Rzeczpospolitej
2016 – najlepsza spółka VIG
2019 – InterRisk powrócił do grona miliardowych spółek
2023 – InterRisk z modelem wewnętrznym w Polsce

Kurs na rozwój

Ubezpieczyciel zatrudnia ponad tysiąc pracowników. Warto podkreślić, że 238 z nich pracuje w InterRisk od co najmniej 10 lat, a blisko 50 – ponad 20 lat. W 2023 roku spółka została wyróżniona tytułem Odpowiedzialny Pracodawca-Lider HR 2023. Kapituła organizatora doceniła stabilność zatrudnienia oraz działania podejmowane z myślą o pracownikach.

Chronić to, co ważne

InterRisk jest mocno zaangażowany w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Spółka corocznie uczestniczy w wielu akcjach społecznych oraz prowadzi własne przedsięwzięcia. Jako odpowiedzialny ubezpieczyciel, kładzie duży nacisk na budowanie świadomości ubezpieczeniowej Polaków na blogu #UczymyUbezpieczeń i w social mediach.

– Odpowiedzialność społeczna w biznesie jest dla nas bardzo ważna, dlatego działamy na wielu płaszczyznach. Edukacja to podstawa. Równie istotna jest promocja zdrowego stylu życia, która wybrzmiewa u nas między innymi przy okazji wspierania dużych imprez sportowych czy realizacji kampanii prozdrowotnych. Równolegle pracownicy InterRisk angażują się w akcje charytatywne – stwierdza Piotr Narloch.

Wspólnie ze Stowarzyszeniem Ultrakrew, InterRisk promuje krwiodawstwo poprzez aktywność fizyczną. Ponadto z Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” cyklicznie organizuje Bieg Charytatywny i zbiera środki finansowe. Do tej pory spółka przekazała setki tysięcy złotych darowizn dla fundacji i stowarzyszeń wspierających osoby chore i potrzebujące. Social Active Day to przykład aktywności ubezpieczyciela na rzecz ochrony środowiska, w ramach której pracownicy sprzątają brzegi akwenów w całej Polsce. InterRisk szczególną troską otacza również ginące gatunki zwierząt, sprawując pieczę nad pasieką 100 000 pszczół na dachu siedziby w centrum Warszawy.

Nowe technologie kluczem do sukcesu

InterRisk korzysta z nowoczesnych narzędzi do zarządzania danymi, a trzonem stosowanego rozwiązania jest hurtownia danych wsparta przez technologię Business Intelligence. Jest ona kluczowa w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej. Jednocześnie InterRisk rozwija zaawansowane systemy analityczne, które zautomatyzowały procesy raportowe i modelowania ryzyka. Ma to fundamentalne znaczenie w kontekście monitorowania wyników finansowych spółki.

Jesteśmy dobrze przygotowani na nowe wyzwania. Naszą ambicją jest, aby InterRisk był pierwszym wyborem dla klientów, którzy poszukują najlepszych rozwiązań ubezpieczeniowych na rynku podsumowuje Piotr Narloch.