Europa Ubezpieczenia wraca do poprzedniego trybu pracy

0
606

Choć Europa Ubezpieczenia mocno stawia na digitalizację, nie chce przenosić niektórych obszarów działalności w tryb pracy zdalnej. W tym postanowieniu firmę utwierdziły doświadczenia, jakich nabyła podczas polskiej kwarantanny spowodowanej pandemią koronawirusa.

Europa Ubezpieczenia dość wcześnie zdecydowała się na wznowienie działalności stacjonarnej. – Pod koniec kwietnia podjęliśmy decyzję o stopniowym powrocie do pracy w biurze. Ten proces podzieliliśmy na kilka etapów. Z każdym kolejnym zwiększa się czas, który nasi pracownicy spędzają w biurze. Jednocześnie dokładamy wszelkich starań, by zapewnić im jak najwyższy poziom bezpieczeństwa i minimalizować ryzyko. W tym celu na przykład podzieliśmy zespoły na mniejsze grupy, które przychodzą do pracy w innych dniach tygodnia. Dzięki temu ograniczamy kontakt między pracownikami – mówi „GU” Mariusz Gawrychowski, rzecznik prasowy Europy Ubezpieczenia.

Zwraca uwagę, że jego firmie praca zdalna nie jest nowym rozwiązaniem, które pojawiło się wraz z początkiem epidemii. – Już wcześniej nasi pracownicy mieli możliwość częściowej pracy w swoich domu. Dlatego na ten moment nie planujemy przenoszenia niektórych obszarów naszej działalności całkowicie w tryb pracy zdalnej. Ostatnie tygodnie udowodniły, że choć wiele zadań, projektów i procesów możemy realizować zdalnie za pomocą online, to wielu naszych pracowników chce mieć bezpośredni kontakt ze współpracownikami. Będziemy kontynuować poprzedni model, który umożliwia częściową pracę zdalną ze swoich domów – deklaruje Mariusz Gawrychowski.

Inni ubezpieczyciele też powoli wracają do stacjonarnego trybu pracy. 25 maja stopniowy powrót do biur regionalnych i central w Łodzi i Warszawie rozpoczęła UNIQA. Tydzień później taki proces zainaugurowało TUZ Ubezpieczenia. Do działalności stacjonarnej zaczęła także wracać Aviva. Z kolei Aegon Polska poinformował, że w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 przedłużył okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 14 czerwca.

Więcej na temat powrotu innych ubezpieczycieli do trybu stacjonarnego:

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl