Mimo wymagających warunków rynkowych, będących efektem pandemii, pierwsza połowa tego roku była udanym okresem dla Aegon. W trudnym otoczeniu ubezpieczyciel odnotował bowiem wzrost wartości sprzedaży.
Aegon TUnŻ w I półroczu 2020 r. zwiększyło wartość składki przypisanej brutto do 196,2 mln zł, z 182,7 mln zł rok wcześniej. Był to rezultat 7,4% lepszy od uzyskanego w analogicznym okresie poprzedniego roku.
– Wzrost wartości zebranej składki jest tym bardziej wart odnotowania, że udało się go osiągnąć w trudnym dla rynku ubezpieczeń okresie wynikającym z wpływu epidemii na gospodarkę i ograniczonej możliwości osobistych spotkań z klientami – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialny za produkty, sprzedaż i marketing.
Dzięki szybkiemu przejściu na tryb pracy zdalnej i wdrożeniu odpowiednich narzędzi umożliwiających tego typu funkcjonowanie Aegon mógł kontynuować zaplanowane działania związane z rozwojem swojej oferty produktowej i dopasowywaniem jej do zmieniającego się rynku oraz oczekiwań klientów i partnerów dystrybucyjnych. W kwietniu w ofercie ubezpieczyciela pojawiło się ubezpieczenie dla dzieci Aegon Smyk, obejmujące m.in. szeroką ochronę w razie urazów i na wypadek poważnych chorób. Pod koniec pierwszego półrocza została przedstawiona nowa oferta grupowych ubezpieczeń na życie przygotowana we współpracy z Signal Iduna. Jest ona już dostępna dla klientów korporacyjnych i współpracujących z Aegon brokerów i pośredników.
– Pandemia Covid-19 i jej następstwa nie ominęły ubezpieczeń, co widać po wynikach całego rynku i spadku zbieranych składek. Jesteśmy zdania, że wydarzenia ostatnich miesięcy trwale zmieniły sposób, w jaki będziemy obsługiwać naszych klientów i pomagać im zabezpieczyć swoją finansową przyszłość. Pomimo wyzwań, zanotowany przez nas wzrost składek z oferowanych ubezpieczeń na życie świadczy o tym, że Polacy dostrzegają większą potrzebę i widzą wartość ochrony życia, zdrowia i oszczędzania na przyszłość. Tym bardziej cieszymy się, że dzięki wprowadzonym przez nas działaniom mogliśmy zapewnić klientom bezpieczny zdalny kontakt z nami, zachowując ciągłość istotnych dla klientów procesów, takich jak np. wypłata świadczeń czy zmiany w alokacji funduszy kapitałowych. Nasi partnerzy dystrybucyjni od początku pandemii mają nieprzerwaną możliwość podpisywania umów z klientami, w tym w sposób niewymagający fizycznego kontaktu. W najbliższym czasie będziemy dalej usprawniać nasze procesy ułatwiając m.in. kwestię zdalnego potwierdzenia tożsamości i zawierania umów bez konieczności składania fizycznych podpisów. Planujemy też dodawać kolejne ciekawe propozycje do naszej oferty produktów ochronnych – dodaje Jan Zimowicz.
(AM, źródło: Aegon)