Z danych Compensy wynika, że w ubiegłym roku liczba interwencji domowego assistance wzrosła o 34%. Najczęściej zgłaszane prośby o wsparcie dotyczyły interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków.
Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Według danych Compensa TU, element ten wchodzi w zakres aż 98% polis. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 r. liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z poprzednim rokiem.
– Na wzrost wpływają dwa czynniki. Pierwszy to pandemia. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc, bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU.
Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.
Top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku
Lp. | Kategoria zdarzenia | % interwencji |
1. | Awaria hydrauliczna | 47% |
2. | Awaria sprzętu AGD | 26% |
3. | Awaria instalacji elektrycznej | 13% |
4. | Uszkodzone lub zatrzaśnięte drzwi | 6% |
5. | Awaria urządzeń grzewczych | 4% |
6. | Uszkodzony dach | 2% |
7. | Awaria sprzętu RTV | 1% |
8. | Problemy z oknami i wybite szyby | < 1% |
9. | Awaria komputerów | < 1% |
10. | Konieczność opieki nad mieniem po szkodzie | < 1% |
– Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – dodaje Andrzej Paduszyński.
(AM, źródło: Brandscope)