Więcej interwencji w ramach domowego assistance w 2020 roku

0
426

Z danych Compensy wynika, że w ubiegłym roku liczba interwencji domowego assistance wzrosła o 34%. Najczęściej zgłaszane prośby o wsparcie dotyczyły interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków.

Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Według danych Compensa TU, element ten wchodzi w zakres aż 98% polis. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 r. liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z poprzednim rokiem.

– Na wzrost wpływają dwa czynniki. Pierwszy to pandemia. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc, bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU.

Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.

Top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku

Lp.Kategoria zdarzenia% interwencji
1.Awaria hydrauliczna47%
2.Awaria sprzętu AGD26%
3.Awaria instalacji elektrycznej13%
4.Uszkodzone lub zatrzaśnięte drzwi6%
5.Awaria urządzeń grzewczych4%
6.Uszkodzony dach2%
7.Awaria sprzętu RTV1%
8.Problemy z oknami i wybite szyby< 1%
9.Awaria komputerów< 1%
10.Konieczność opieki nad mieniem po szkodzie< 1%

– Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – dodaje Andrzej Paduszyński.

(AM, źródło: Brandscope)