CUK Ubezpieczenia świętuje dwudziestolecie działalności

0
465

2 lipca 2001 roku uruchomiona została pierwsza placówka CUK Ubezpieczenia, której założycielami i pierwszymi doradcami klienta byli obecni prezesi spółki – Jacek Byliński i Maciej Kuczwalski. Dziś sieć multiagencji liczy 345 placówek, 321 punktów partnerskich oraz ponad 2000 doradców we wszystkich województwach.

Założyciele CUK poznali się tuż po studiach, podejmując swoją pierwszą pracę w jednym z towarzystw. Obserwując działalność agentów ubezpieczeniowych oraz sposób obsługi klienta, dostrzegli potencjał na stworzenie multiagencji, która dostarczałaby usługę doradztwa ubezpieczeniowego na dużo wyższym poziomie. Podstawą do zagospodarowania niszy rynkowej była koncepcja szybkiego porównanie cen i zakresów ofert wielu ubezpieczycieli dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań IT oraz wiedzy doradców.

– 20 lat temu agenci nie mieli do dyspozycji praktycznie żadnych narzędzi, które ułatwiałyby wyliczanie składek i zawieranie polis – skomplikowanych kalkulacji dokonywali na kalkulatorach, a polisy wypisywali odręcznie na specjalnych drukach. To powodowało, że przedstawienie większej liczby ofert oraz obsługa klienta były bardzo czasochłonne. Dlatego większość pracujących wtedy pośredników ubezpieczeniowych reprezentowała jedno towarzystwo, a tylko nieliczni współpracowali z dwoma lub maksymalnie trzema firmami. Już wtedy wiedziałem, że optymalizacja procesu sprzedaży jest przyszłością. Naszą pierwszą porównywarkę ofert i system sprzedażowy stworzyliśmy we własnym zakresie. Poświęciłem wiele nocy na przeniesienie taryf ubezpieczeniowych do arkuszy kalkulacyjnych excela oraz połączeniu ich z prostą bazą danych. System nie był skomplikowany, ale był dużą innowacją. Pozwalał nam na szybkie znalezienie najlepszego ubezpieczenia dostępnego na rynku po wprowadzeniu zaledwie kilku danych klienta. Od początku zależało nam tym, aby atrakcyjna cena za polisę w połączeniu z szybką i przyjazną obsługą klienta stały się naszymi wyróżnikami na rynku – komentuje Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia

Pomysł stworzenia multiagencji ubezpieczeniowej opierał się również na zerwaniu z ogólnie przyjętą formułą agenta mobilnego-akwizytora i obsłudze klientów w profesjonalnie przygotowanych do obsługi placówkach.

– Taka była właśnie nasza pierwsza placówka – nowoczesne narożne biuro, z dużymi witrynami i starannie wyposażonym wnętrzem. Chociaż niemal wszystko wykonaliśmy we własnym zakresie, a w pracy korzystaliśmy ze sprzętu komputerowego jeszcze z akademika, to efekt końcowy był bardzo dobry. Pierwsza placówka CUK przypominała bardziej nowoczesny bank niż ówczesne biura ubezpieczeniowe. Początki funkcjonowania nie były jednak łatwe. Firma była świetnie zorganizowana i gotowa do działania, ale nikt o niej nie wiedział. Pierwsza polisa w CUK została sprzedana pierwszego dnia, ale klientem był mój wujek, który z oczywistych powodów wiedział o starcie działalności – wspomina Maciej Kuczwalski, członek zarządu CUK Ubezpieczenia.

Od początku firma postawiła na swój własny brand CUK Ubezpieczenia, który miał się stać synonimem profesjonalnego, obiektywnego doradcy ubezpieczeniowego. Aby tak się stało, niezbędny był marketing.

– Nie mieliśmy praktycznie żadnego budżetu na działania marketingowe, dlatego po zakończeniu pracy w biurze zaczynaliśmy drugi etat – roznosiliśmy po Toruniu ulotki i rozwieszaliśmy plakaty informujące o naszej działalności. Chcieliśmy zaistnieć w świadomości lokalnej społeczności. Kolejnym etapem było nawiązanie współpracy z klientami biznesowymi. Odwiedziliśmy niemal wszystkie komisy samochodowe w okolicy oraz pośredników kredytów samochodowych. Wtedy były to podstawowe miejsca zakupu pojazdów, bo w tamtych czasach nie było tak rozbudowanych platform internetowych. Po trzech miesiącach obsługiwaliśmy większość okolicznych komisów – dodaje Jacek Byliński.

Dzięki wizji działania, uporowi w pokonywaniu przeciwieństw oraz ciągłemu usprawnianiu metod działania i stawianiu klienta w centrum uwagi firma wciąż się rozwijała. W kolejnych latach powstawały nowe placówki CUK, rosło grono pracowników. Od 2007 roku, na bazie wypracowanych rozwiązań, firma uruchomiła sieć placówek franczyzowych – dziś pod brandem CUK funkcjonuje ich prawie 250. Obecnie firma oferuje zakup polisy w każdym z kanałów sprzedaży: stacjonarnie w sieci placówek, u doradców własnego Contact Center czy poprzez porównywarkę cuk.pl lub aplikacje mobilną CUK.

– Przez 20 lat działalności dokonaliśmy ogromnego przeskoku w naszym rozwoju. Pierwsze narzędzia sprzedażowe tworzyliśmy sami i były one oparte w 80% na excelu. Dziś nad rozwojem naszych porównywarek, systemów sprzedażowych i aplikacji klienckich na bieżąco pracuje zespół ponad 40 programistów. O naszą rozpoznawalność walczyliśmy, roznosząc nocami ulotki, a dziś jesteśmy obecni w kampaniach reklamowych w TV. Jednak w sposobie naszego działania i podejściu do klienta nic się nie zmieniło. Nasza pierwsza placówka sprzed 20 lat mogłaby funkcjonować w niezmienionej formie do dzisiaj. Przez te wszystkie lata działamy zgodnie z naszą misją – kreowania przyjaznego dla klienta świata ubezpieczeń, która jest fundamentem naszego istnienia i wyznacznikiem strategicznych kierunków rozwoju – podsumowuje Jacek Byliński.

W ciągu 20 lat CUK Ubezpieczenia stał się wiodącą multiagencją, wielokrotnie nagradzaną za jakość oferowanych usług – otrzymał Godło Firma Przyjazna Klientowi, Godło Najwyższa Jakość Quality International oraz Godło Jakość Roku w kategorii Usługa Roku. Rok 2020 przyniósł dodatkowo tytuł „Multiagencji roku” według rankingu „Wydarzenie roku 2020” przeprowadzanego przez Gazetę Ubezpieczeniową. CUK Ubezpieczenia sukcesywnie rozwija również narzędzia ułatwiające pracę agentów oraz przyśpieszające obsługę klienta. Dzięki integracjom systemowym z 30 towarzystwami, narzędziom do czytania danych z kodu AZTEC w dowodzie rejestracyjnym, klienci mogą otrzymać porównanie składek OC/AC i zakresów polis wszystkich ubezpieczycieli w 45 sekund. Dodatkowo mają do dyspozycji aplikację mobilną, która nie tylko pokazuje, jakie polisy znajdują się w ich portfelu, ale także przypomina o terminie ich wygaśnięcia, umożliwia zakup dodatkowego ubezpieczenia czy też zgłoszenie szkody. Najświeższym rozwiązaniem od CUK Ubezpieczenia jest porównywarka ubezpieczeń turystycznych oraz życiowych.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)