VIVIAMO: Partnerom oferujemy wartości dodane

0
1113

Rozwój internetu, pandemia czy nagłe zmiany pogody na skutek ocieplenia klimatu to jedne z wielu czynników stawiających przed branżą ubezpieczeniową ogromne wyzwania. Wymagają one od nas wielu zmian w prowadzonej działalności i podejściu do sprzedaży ubezpieczeń.

Czasy, w których agent oczekuje na klienta, siedząc za biurkiem, odchodzą powoli do lamusa. Zaczęła się era aktywnego poszukiwania klientów. Ale jak zrobić to mądrze i skutecznie?

Media społecznościowe

W dzisiejszym świecie media społecznościowe to bardzo cenne źródło pozyskiwania klientów, w dodatku ich moc systematycznie rośnie. Agent ubezpieczeniowy, który poważnie zainteresuje się portalami społecznościowymi, może tylko zyskać, a rynek chętnie wchłonie nowego użytkownika.

Zaznajomienie się z mediami nawet dla największego laika wcale nie jest skomplikowane. Należy tylko zrozumieć mechanizm i być konsekwentnym, a wbrew pozorom wcale nie jest to takie trudne.

Minimum zaangażowania może się szybko opłacić.

Materiały do publikacji

Dla agentów, którzy nie mają czasu zajmować się social mediami, mamy proste rozwiązanie – współpraca z multiagencją VIVIAMO to idealne rozwiązanie. Dla naszych partnerów co miesiąc przygotowujemy kompletny zestaw materiałów do publikacji w internecie.

Ważne jest to, że treści przekazywane w takiej formie są proste i czytelne dla zwykłego odbiorcy. Posty są idealnie dobrane do aktualnych potrzeb rynku i powstają też na bazie sprzedawanych w danym miesiącu ubezpieczeń, tworząc tym samym idealną siatkę sprzedaży na cały rok. Zawierają również w sobie odpowiednie formaty, grafiki i słowa.

Wizerunek agenta w internecie

Coraz więcej klientów sprawdza agentów ubezpieczeniowych w wyszukiwarce czy mediach społecznościowych. Od tego, jakie informacje znajdą w sieci, często zależy ich chęć nawiązania współpracy. Ale nie tylko klient indywidualny, bo sprawdzanie opinii stało się również popularne przez sektor biznesu.

Agent powinien traktować profile społecznościowe jako miejsce do budowania swojej wiarygodności i solidnych filarów własnej firmy. Jeśli potencjalny klient zaufa wizerunkowi agenta z internetu, to jesteśmy już bardzo blisko sprzedaży ubezpieczenia.

Świat wirtualny dostarcza nam obecnie bardzo różnych portali społecznościowych. Warto dopasować swój profil do potencjalnych odwiedzających. Inna grupa klientów poszukuje agenta ubezpieczeniowego na LinkedInie, a inna na Instagramie czy Facebooku.

Relacja z klientami

Jednym z kluczowych założeń dobrze prosperującej strony jest nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami. Społeczność w internecie to miejsce, w którym rozmawia się na każdy temat, w tym dotyczący ubezpieczeń. Znaleźć w nich można grupy przeznaczone np. dla agentów ubezpieczeniowych, gdzie można dzielić się swoimi doświadczeniami.

Dobrym rozwiązaniem jest też aktywność w miejscach, które nie są bezpośrednio związane z samymi ubezpieczeniami. Dla przykładu grupa dotycząca firm transportowych będzie idealna jako nośnik treści dla ubezpieczeń komunikacyjnych.

Cross-selling

Takie działania pozwolą nie tylko na pozyskanie nowych klientów, ale również na zbudowanie długotrwałych relacji z obecnymi, poprzez proponowanie dodatkowych ubezpieczeń. Rozmawiając z klientem, nie powinniśmy obawiać się pytań o jego potrzeby i oferowania innych produktów, za wzór stawiając sobie pracowników stacji paliw, którzy świetnie opanowali cross-selling.

Nie ma dziś odwrotu od sprzedaży ubezpieczeń na życie czy ubezpieczeń zdrowotnych. Ubezpieczenia mieszkań, domów i konieczność posiadania OC w życiu prywatnym powinny również stanowić podstawowy element każdej rozmowy z klientem.

W VIVIAMO nasi partnerzy mogą liczyć na wsparcie szkoleniowe i merytoryczne naszych pracowników, którzy poprowadzą agenta przez cały proces sprzedaży w tych produktach.

System CRM

Efekty sprzedażowe można uzyskać poprzez skuteczną pracę na bazie swoich klientów. Do tego niezbędny jest dobry system CRM i o to również zadba VIVIAMO. Już niedługo udostępnimy swoim agentom nowe narzędzie do efektywnego zarządzania swoją bazą klientów i co ważne, do analizy potrzeb klienta.

Imprezy lokalne

Ważnym aspektem jest też budowanie wizerunku wśród lokalnych klientów. Powrót po pandemii do udziału w imprezach plenerowych organizowanych przy okazji chociażby obchodów rocznic ważnych wydarzeń dla miast pozwala agentowi na pokazanie swojej marki i zbliżenie się do klientów. VIVIAMO wspiera agenta w takim przedsięwzięciu i wspólnie aktywnie uczestniczymy w imprezach.

To jedna z wielu wartości dodanych, które oferowane są przez VIVIAMO naszym partnerom.

Rozwój franczyzy

Rozwijamy się dynamicznie, o czym świadczą efekty w postaci zwiększającej się liczby partnerów franczyzowych. Jesteśmy w przededniu podpisania 110. umowy, a wielu z naszych obecnych franczyzobiorców otwiera kolejne biuro VIVIAMO.

Utwierdza nas to w przekonaniu, że nasz czerwony brand to właściwy kierunek rozwoju, a pośrednicy postrzegają nas jako silnego i stabilnego partnera w biznesie.