Liczba spraw zgłaszanych w ramach polis z home assistance wzrasta – wynika z danych udostępnionych przez Global Assistance Polska dotyczących zgłoszeń zrealizowanych w ramach umów zawartych przez Compensę i Beesafe. W trzech pierwszych kwartałach tego roku odnotowano o nieco ponad 8% interwencji więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. i o niemal 50% więcej niż w 2020 r.
W analizowanym okresie Global Assistance Polska odnotowało o około 7,5% mniej zgłoszeń dotyczących pomocy hydraulika niż przed rokiem. Z kolei zapotrzebowanie na usługi informacyjne wzrosło o 10%.
– W dobie coraz szerszego dostępu do internetu zaskakujące może wydawać się to, że najczęściej w ramach home assistance korzystamy właśnie z usług informacyjnych. Nadal jednak stała łączność z siecią nie dla każdego jest oczywistością. Wyszukanie wiadomości we własnym zakresie w niektórych sytuacjach może nie być możliwe albo wydawać się trudniejsze czy bardziej czasochłonne niż jeden telefon z prośbą np. o adresy czy numery do pobliskich usługodawców, sklepów lub placówek albo o godziny otwarcia interesującego nas urzędu – zauważa Rafał Mosionek, prezes zarządu Beesafe.
Pierwszą trójkę rodzajów pomocy, z której najczęściej korzystają osoby posiadające home assistance, zamyka serwis sprzętu AGD. Od stycznia do września 2022 r. zdecydowało się na niego niemal tyle samo ubezpieczonych, co rok wcześniej.
– Warto wiedzieć, że poza pomocą specjalistów w zakresie hydrauliki czy serwisu AGD, a także m.in. elektryki i ślusarstwa, home assistance – w zależności od pakietu – może obejmować również mniej oczywiste wsparcie, chociażby ze strony informatyka czy gosposi, a także związane z serwisem urządzeń mobilnych – mówi Rafał Mosionek.
Najwięcej spraw – niemal 16% – zgłoszono na terenie województwa mazowieckiego, prawie 13,5% – dolnośląskiego, niespełna 11% – śląskiego. Na przeciwległym biegunie liczby zgłaszanych w ramach home assistance spraw znajdują się natomiast województwa: świętokrzyskie (1,15%), lubelskie (2,4%) i opolskie (2,5%).
W czasie pandemii wzrastająca liczba spraw zgłaszanych w ramach home assistance bywała tłumaczona większą ilością czasu spędzanego w mieszkaniach, co mogło generować częstsze awarie. Tymczasem tendencja do korzystania z tego typu ubezpieczenia rośnie również po ustaniu ograniczeń mobilności związanych z Covid-19. Może to zatem wskazywać na coraz większą świadomość dotyczącą tej polisy.
– Szczególnie w dużych aglomeracjach miejskich obserwujemy, że klienci są bardziej świadomi zakresu spraw, w których mogą uzyskać pomoc w ramach home assistance – podsumowuje Remigiusz Szeniawski, dyrektor Departamentu Operacyjnego Global Assistance Polska.
(AM, źródło: Global Assistance Polska)