Jaka będzie przyszłość dystrybucji?

0
508

21 czerwca 2023 r. InsurTech Hub Munich zorganizował Insurtech Innovation Night – Noc Innowacji Insurtechowych – wieńczącą Innovation Programme NXT: Distribution. Program poświęcony był odpowiedzi na najbardziej aktualne dla branży ubezpieczeniowej pytanie: Jak będzie wyglądać przyszłość dystrybucji?

Polisy ubezpieczeniowe nie są najłatwiejszym produktem do sprzedaży. Branża tradycyjnie polega na brokerach i agentach pełniących funkcję pośredników i upraszczających sprawę dla klientów. Bezpośredni kontakt między ubezpieczycielem a klientem jest zbędny, co skutkuje mniejszą ilością dostępnych danych. Tymczasem cyfryzacja i innowacyjność stwarzają ubezpieczycielom nowe możliwości dystrybucji produktów, odtworzenia kontaktów i zwiększenia zaangażowania.

Podczas Nocy Innowacji Insurtechowych wyodrębniono trzy obszary problemów:

  • Pokolenie Z – jak ubezpieczyciele mogą zaistnieć w świadomości tej nowej generacji klientów i utrzymać ich zaangażowanie;
  • ubezpieczenia wbudowane – które doświadczenia klienta cyfrowego są odpowiednie do wbudowania w nie ubezpieczeń;
  • dystrybucja hybrydowa – jak agenci i brokerzy mają docierać do klienta i doradzać mu w świecie hybrydowym.

(AC, źródło: Insurtech Hub Munich)