LINK4 reklamuje Smart Casco z wykorzystaniem AI

0
892

W połowie marca LINK4 rozpoczął kampanię reklamową promującą polisy Smart Casco. Akcja jest wyjątkowa, gdyż spot kampanijny został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję.

– W LINK4 stawiamy na innowacje i lubimy testować nowe rozwiązania, także w marketingu. Jesteśmy pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym w Polsce, które zdecydowało się swój spot reklamowy wyprodukować przy pomocy AI. Wykorzystaliśmy ją do stworzenia ujęć, które wymagałyby zaangażowania nie tylko dużego zespołu ludzi, ale także czasu i środków finansowych. Obecna technologia AI pozwala już dość wiernie przedstawić w filmie uszkodzony przez powódź, burzę czy pożar samochód. Efekty są na tyle obiecujące, że planujemy niedługo produkcję kolejnego spotu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – przyznaje Mirosław Gilarski, członek zarządu LINK4.

Chociaż wszystkie ujęcia w reklamie zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję, to istotną rolę w produkcji odegrali także ludzie. Proces tworzenia kolejnych ujęć bazuje bowiem na stworzonym przez człowieka opisie, który stanowi instrukcję dla aplikacji wizualizującej tekst. Aby uzyskać finalnie zaplanowaną scenę, trzeba wygenerować kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt wstępnych obrazów, korygując w tym czasie odpowiednio opis. Uzyskane obrazy zamienia się później w sekwencję wideo.

Spot jest wspólnym dziełem agencji Brasil i Departamentu Komunikacji Marketingowej LINK4.

Produkcje z wykorzystaniem AI będą niedługo standardem w marketingu online. Dzięki sztucznej inteligencji można zautomatyzować lub skrócić do minimum kilka etapów postprodukcji, takich jak montaż, dodawanie efektów specjalnych czy generowanie napisów. 

W kampanii ubezpieczyciel promuje Smart Casco. W ramach ubezpieczenia klienci mogą wybrać z kilku wariantów ochrony samochodu, m.in. zniszczenie i uszkodzenie auta przez żywioły. Między innymi takie szkody LINK4 pokazuje w spocie.

Spot stworzony przez sztuczną inteligencję będzie emitowany na platformie YouTube i na profilach marki w mediach społecznościowych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl