Majątkowa Europa zajęła trzecie miejsce w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2019” organizowanym przez redakcję „Gazety Bankowej”. Głównym kryterium oceny była posprzedażowa jakość obsługi klientów.
Ranking najbardziej przyjaznych dla klientów firm ubezpieczeniowych został opracowany w oparciu o dane pozyskane od towarzystw ubezpieczeniowych, Rzecznika Finansowego czy Komisji Nadzoru Finansowego. Redakcja analizowała m.in. czas potrzebny na wypłatę odszkodowań, czas oczekiwania na połączenie telefoniczne z doradcą czy liczbę skarg, reklamacji i spraw sądowych związanych z likwidacją szkód. Dodatkowo kapituła konkursu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciel RzF i Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, oceniła innowacje ubezpieczycieli, usprawniające proces likwidacji szkód oraz ułatwiające klientom kontakt z zakładami.
– Sprawna i przyjazna obsługa klientów to obok innowacyjnych produktów oraz zdalnych kanałów sprzedaży jeden z kluczowych dla nas wyróżników rynkowych. Dlatego cieszę się, że nasze działania zostały docenione w konkursie „Gazety Bankowej” i zyskaliśmy status jednego z najbardziej przyjaznych dla klientów ubezpieczycieli na rynku – mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.
Poza TU Europa laureatami konkursu na najbardziej „Przyjazną Firmę Ubezpieczeniową 2019” w pozostałych ubezpieczeniach osobowych i majątkowych (bez komunikacyjnych) zostały kolejno PKO Ubezpieczenia i Santander Aviva TU.
W innych kategoriach miejsca na podium zajęły:
- w ubezpieczeniach na życie – Unum Życie, AXA i Nationale-Nederlanden.
- w ubezpieczeniach komunikacyjnych – (AC i OC) Wiener TU, AXA i Aviva TU.
Głosami Kapituły Konkursu miano „Ubezpieczeniowego Menedżera 2019” otrzymał Andrea Simoncelli, prezes Generali Polska.
(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia, Gazeta Bankowa)