Węgry: Kraj zadowolonych klientów

0
443

Z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Stowarzyszenia Ubezpieczycieli Węgierskich (MABISZ) wynika, że ponad cztery piąte klientów jest zadowolonych z działania firm ubezpieczeniowych. Badanie opinii klientów sektora ubezpieczeniowego jest prowadzone od 2015 r.

Według Indeksu Zaufania poziom zaufania do ubezpieczycieli wynosi 50,5 pkt (na skali 0–100). Jest to taki sam wynik, jak przed rokiem, co znaczy, że ponad połowa populacji ufa firmom ubezpieczeniowym. W poprzednich trzech latach poziom zaufania pozostawał powyżej poziomów mierzonych przed 2018 r. Ogólny indeks satysfakcji wydaje się stabilizować na bardzo wysokim poziomie.

Od badania w 2021 r. satysfakcja z każdego typu ubezpieczeń przekroczyła 80 pkt. Większość ludzi jest zadowolonych z ubezpieczenia na życie i emerytalnego, a najmniej ze wszystkich z AC komunikacyjnego. Blisko 2/3 posiadaczy samochodów osobowych ma samochód ponad 10-letni. Większość nie wykupuje AC, co jest uzasadnione wiekiem pojazdu, ale są tacy, których powstrzymuje cena albo którzy uważają, że ubezpieczenie obowiązkowe wystarczy.

(AC, źródło: Xprimm)