MojaUNIQA bardziej przyjazna klientom

0
696

UNIQA wzbogaciła konto klienta mojaUNIQA o uwierzytelnienie za pośrednictwem aplikacji mObywatel przy rejestracji oraz o prostszy sposób logowania. Zmiany zwiększają bezpieczeństwo danych klientów, ale przede wszystkim umożliwią dostęp do portalu tym, którzy dotychczas nie mogli z niego skorzystać ze względu na brak danych kontaktowych w systemie. Nowy sposób zakładania konta nie wymaga posiadania aktywnej polisy w UNIQA.

MojaUNIQA to portal, w którym klienci w jednym miejscu mają dostęp do swoich polis komunikacyjnych, mieszkaniowych i NNW szkolnego. Z platformy miesięcznie korzysta już blisko 100 tys. użytkowników, którzy mogą tam zaktualizować dane kontaktowe, zgłosić sprzedaż auta i jego wyrejestrowanie, zgłaszać szkody i sprawdzać ich status, jak również odnowić ubezpieczenie, kupić nowe oraz opłacić składkę.

– Zmiany w sposobie logowania są odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Do portalu dostęp zyskały osoby, które jeszcze nie mają polisy w UNIQA lub w trakcie zawierania ubezpieczenia nie podały swoich danych kontaktowych. Liczymy, że dzięki łatwiejszemu dostępowi dotrzemy z mojaUNIQA do nowych klientów – mówi Kamil Stachurski, dyrektor Departamentu Klienta i Doskonałości w Relacjach Bezpośrednich z Klientami UNIQA.

Do tej pory użytkownicy mojaUNIQA nie posiadali swoich loginów i haseł, a do portalu logowali się numerem PESEL i numerem rejestracyjnym samochodu lub numerem telefonu. W nowej odsłonie użytkownik tworzy konto ze stałym loginem, a w procesie rejestracji uwierzytelni się przez aplikację mObywatel lub jednorazowy kod otrzymany SMS-em bądź e-mailem.

– Nieustannie rozwijamy mojaUNIQA i dodajemy do portalu kolejne funkcjonalności. Chcemy, by klienci w wygodny sposób, z ekranów telefonów lub komputerów mieli dostęp do swoich polis i to już się dzieje. Użytkownicy mojaUNIQA co miesiąc odnawiają ok. 30 tys. polis przez platformę, pobierają 17 tys. dokumentów i zgłaszają 3 tys. umów kupna-sprzedaży pojazdów. Mamy nadzieję, że wprowadzane zmiany będą zwiększać te statystyki – dodaje Krzysztof Rutkowski, lider Zespołu Doskonałości Cyfrowych Narzędzi Samoobsługowych Klientów UNIQA.

Klienci pozytywnie ocenili nowy sposób zakładania konta, przyznając średnio 4,5 pkt na 5. Wdrożone zmiany otwierają drogę do kolejnych etapów rozwoju portalu – obecnie trwają prace nad udostępnieniem w mojaUNIQA polis życiowych.

(AM, źródło: UNIQA)