Do AGRO Ubezpieczeń wpłynęła pierwsza szkoda zgłoszona za pośrednictwem usługi mStłuczka dostępnej w aplikacji mObywatel. Sprawa została zarejestrowana oraz przekazana do obsługi. Z kolei PZU SA wypłacił już pierwsze odszkodowania z tytułu szkód zgłoszonych z wykorzystaniem nowej funkcjonalności.
Uczestnicy stłuczki przed jednym z supermarketów w Nowym Sączu poprawnie zgłosili szkodę w AGRO Ubezpieczeniach. Dołączyli zdjęcia pojazdów i właściwie uzupełnili wszystkie wymagane pola.
– Dla likwidacji szkód w towarzystwie ubezpieczeniowym to duża sprawa. Nie musimy weryfikować poprawności podpisów i prawdziwości oświadczenia. Dzieje się to na miejscu kolizji. Uczestnik zdarzenia weryfikuje dane drugiej osoby biorącej udział w stłuczce poprzez zeskanowanie kodu QR wyświetlonego w aplikacji mObywatel tej osoby. To przyspiesza i upraszcza rozpatrzenie zgłoszenia – mówi Maciej Żyłka, dyrektor Departamentu Świadczeń i Odszkodowań AGRO Ubezpieczenia.
AGRO Ubezpieczenia od 1 września ma wdrożony proces obsługi szkód zgłoszonych za pośrednictwem mStłuczki. W jego ramach powstał specjalny panel dla pracowników likwidacji szkód. Towarzystwo przewiduje, że liczba zgłaszanych szkód przez nową funkcjonalność będzie rosnąć bardzo szybko.
Pierwsze wypłaty „mStłuczkowe” w PZU
Z kolei PZU SA poinformował na portalu X, że 3 września wypłacił pierwsze szkody z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, zgłoszone przez mStłuczkę.
– W emocjach spowodowanych udziałem w kolizji nie musimy już szukać papieru, długopisu, przypominać sobie numeru polisy. Funkcjonalność mStłuczka sprawnie prowadzi użytkowników „za rękę” przy wypełnianiu elektronicznego oświadczenia, a na koniec pozwala jednym kliknięciem zgłosić szkodę do ubezpieczyciela. To sytuacja win-win. Dla poszkodowanego cały proces jest znacznie krótszy i nie dokłada mu niepotrzebnego stresu. My z kolei otrzymujemy szybko dokument, w którym jest znacznie mniejsze ryzyko pojawienia się błędnych lub nieczytelnych danych. I możemy szybciej obsłużyć szkodę, zaoferować holowanie, auto zastępcze – mówi Michał Skraiński z Biura Obsługi Szkód i Świadczeń PZU.
(AM, źródło: AGRO Ubezpieczenia, x.com)