Sejm poparł uproszczenie procedury reklamacyjnej w finansach

0
536

12 września 2025 roku Sejm przyjął jednogłośnie nowelizację ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej. Nowela autorstwa Ministerstwa Finansów upraszcza procedurę reklamacyjną – umożliwia udzielenie odpowiedzi drogą elektroniczną bez konieczności wcześniejszego wniosku klienta, jeśli reklamacja została złożona tą ścieżką.

Celem nowych regulacji jest ułatwienie i uproszczenie komunikacji pomiędzy klientami a podmiotami rynku finansowego w zakresie odpowiedzi na reklamacje.

Nowelizacja przewiduje wprowadzenie obowiązku przyjmowania reklamacji drogą elektroniczną przez wszystkie podmioty rynku finansowego, co ma zwiększyć dostępność tej procedury dla klientów oraz usprawnić proces komunikacji i obsługi reklamacji. Jednocześnie jeśli reklamacja zostanie złożona elektronicznie, odpowiedź w tej formie będzie podstawowym sposobem kontaktu – bez potrzeby dodatkowego wniosku klienta. Zachowa on przy tym prawo do otrzymania odpowiedzi na piśmie, o ile wniósł o jej udzielenie w tej formie.

Teraz ustawa trafi do prac w Senacie.

(AM, źródło: Sejm, gu.com.pl)