Uruchomiona 1 września aplikacja mStłuczka, z której można korzystać za pośrednictwem mObywatela, cieszy się rosnącą popularnością. Z danych za pierwszy miesiąc wynika, że spisano za jej pośrednictwem już 1300 oświadczeń, przy czym 60% z nich w ciągu 20 minut od momentu kolizji. Ponadto 80% oświadczeń spisanych w mStłuczce zgłoszono ubezpieczycielom przez aplikację jako szkody – informuje „Rzeczpospolita”.
Wprowadzenie aplikacji miało na celu usprawnienie procedury spisania wspólnego oświadczenia w momencie kolizji drogowej. Kierowcy, zarejestrowani w systemie mObywatel, mogą zrobić to z telefonu, uzupełnić o zrobione na miejscu zdjęcia i następnie od razu przekazać zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi. Ponadto system sam podpowiada im dane, dzięki automatycznemu zaciąganiu informacji z CEPiK czy bazy PESEL. Dzięki temu spisanie oświadczenia trwa zaledwie kilka minut.
Dla kierowców oznacza to odejście od konieczności wypełniania papierowych formularzy oraz krótszy czas oczekiwania na wypłatę odszkodowania. Dla ubezpieczycieli mStłuczka to przede wszystkim możliwość większej automatyzacji procesów rejestracji i likwidacji szkód komunikacyjnych.
Aplikacja cieszy się popularnością od pierwszych dni funkcjonowania. Pierwszą szkodę w serwisie zlikwidowała ERGO Hestia, z kolei PZU już w pierwszym tygodniu informował o wypłaceniu odszkodowań dla szkód zgłoszonych za pośrednictwem serwisu.
Więcej:
rp.pl, 6 października, Piotr Skwirowski, „mStłuczka działa. Zgłoszono ponad 1000 szkód
(KS, źródło: PIU, gu.com.pl, rp.pl)