Allianz: Cyber Ochrona przed oszustwami w sieci

0
277

Październik to Miesiąc Świadomości Cyberbezpieczeństwa – globalna inicjatywa przypominająca o potrzebie codziennej czujności w sieci. Według Allianz Risk Barometr 2025 oszustwa internetowe są dziś zagrożeniem numer jeden dla biznesu na całym świecie. Ich konsekwencje dotykają także konsumentów. Wraz ze wzrostem liczby oszustw internetowych i coraz bardziej zaawansowanych metod działania cyberprzestępców rośnie także potrzeba rozwiązań, które realnie wspierają użytkowników w ochronie danych, tożsamości i finansów online.

Jak wskazują wyniki globalnego badania Allianz Risk Barometr 2025, coraz częściej oszustwa bazują na sztucznej inteligencji – np. podszywaniu się pod znajomych czy współpracowników za pomocą generowanych głosów i obrazów wideo. Jednocześnie niezmiennie groźne pozostają phishing, fałszywe połączenia telefoniczne czy kradzież tożsamości. Dane F-Secure pokazują, że choć 69% osób deklaruje, że potrafi rozpoznać oszustwo online, to aż 43% z nich i tak padło jego ofiarą w ubiegłym roku. Raport Global Anti Scam Alliance ujawnia, że w 2023 r. konsumenci stracili 1,026 biliona USD na skutek oszustw online.

W ramach Miesiąca Świadomości Cyberbezpieczeństwa Allianz Partners podkreśla znaczenie budowania tzw. ludzkiej zapory (human firewall) – codziennej czujności i odpowiedzialnych nawyków w sieci.

Kompleksowa odpowiedź – Cyber Ochrona

W obliczu rosnącej liczby cyberzagrożeń potrzebne są rozwiązania, które zapewniają użytkownikom wsparcie na wielu poziomach. Cyber Ochrona od Allianz Partners to kompleksowa usługa, która chroni użytkowników przed skutkami cyberzagrożeń i pomaga im odzyskać poczucie bezpieczeństwa po incydencie. Oparta na trzech filarach – pomocy technicznej, wsparciu prawnym i psychologicznym – zapewnia natychmiastową reakcję w sytuacjach kryzysowych. Klienci mogą skorzystać z całodobowej infolinii oraz pomocy ekspertów cyfrowych, którzy diagnozują problemy z urządzeniami, odzyskują dane czy pomagają w przypadku utraty dostępu do konta. Usługa obejmuje także doradztwo prawne i działania naprawcze w razie naruszenia reputacji w sieci, a w sytuacjach stresowych – konsultacje z psychologiem. Dodatkowo Cyber Ochrona gwarantuje zwrot kosztów poniesionych w wyniku sporów przy zakupach online lub strat finansowych spowodowanych kradzieżą danych bankowych, oferując realne wsparcie w obliczu coraz bardziej złożonych zagrożeń cyfrowych.

Cyberbezpieczeństwo stało się podstawą codziennego funkcjonowania w świecie online. Dzięki usłudze Cyber Ochrona wspieramy użytkowników w bezpiecznym korzystaniu z technologii i reagowaniu na współczesne zagrożenia cyfrowe – mówi Andrzej Łabędzki, dyrektor ds. sprzedaży w Allianz Partners.

Rynek wart miliardy

Według InsightAce Analytic globalny rynek cyberubezpieczeń wart był 11 mld USD w 2024 r., a do 2034 r. jego wartość wzrośnie do 32,3 mld USD. Trend ten pokazuje, że cyfrowa ochrona staje się jednym z kluczowych filarów współczesnych usług finansowych i ubezpieczeniowych.

O badaniu

Metodologia badania Allianz Risk Barometr 2025 opiera się na ankiecie przeprowadzonej w październiku i listopadzie 2024 r. wśród 3778 respondentów ze 106 krajów i terytoriów: klientów Allianz, brokerów, organizacji branżowych, konsultantów ds. ryzyka, underwriterzów, menedżerów wyższego szczebla, ekspertów ds. likwidacji szkód oraz innych profesjonalistów z obszaru ubezpieczeń korporacyjnych. Badanie objęło przedsiębiorstwa różnej wielkości: duże firmy o przychodach powyżej 500 mln USD (46% próby), średnie z przychodami 100–500 mln USD (25%) oraz małe poniżej 100 mln USD (29%). Respondenci reprezentowali 24 branże, wybierając sektory, w których posiadali szczególną wiedzę, i wskazując do trzech najważniejszych ryzyk.

(KS, źródło: DFusion)