Zmiany w produktach korzystne dla klientów i multiagentów

0
491

Mój Dom

W ubezpieczeniu mieszkań i domów zmodyfikowaliśmy niektóre definicje i wprowadziliśmy wiele zmian, zwiększając ich atrakcyjność, ułatwiając dotarcie do nowych grup klientów. Zmiany weszły w życie 25 października 2025 r.

Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniu obejmują:

  • pakiet Max uwzględnia też „inne nienazwane ryzyka”, czyli wracamy do formuły all risks;
  • pakiet Plus rozszerzony o ryzyko przepięcia;
  • rozszerzenie zakresu assistance, m.in. z usług assistance można korzystać bez podlimitu na części zamienne, do kwoty 1 800 zł;
  • mienie na tarasie i w ogrodzie – dodanie garaży metalowych (bez mienia ruchomego), saun, bani kąpielowych i domków narzędziowych do przedmiotów objętych ochroną;
  • dopuszczenie drzwi ażurowych w lokalach gospodarczych;
  • rozszerzenie ochrony w przypadku braku ważnego przeglądu w budynkach do 40 lat;
  • poszerzenie listy sytuacji objętych OC w życiu prywatnym;
  • objęcie ochroną mieszkań zakupionych jako lokal użytkowy;
  • zmiany limitów ubezpieczenia.

Twoje Bezpieczeństwo+

W październiku Allianz Polska wprowadził zmiany w ubezpieczeniu na życie i zdrowie Twoje Bezpieczeństwo+, które zapewnia wsparcie finansowe i praktyczną pomoc, m.in. w razie choroby, wypadku i leczenia w szpitalu.

Twoje Bezpieczeństwo+ może obejmować zdarzenia związane jedynie z klientem (osobą ubezpieczoną) lub również z dziećmi do 25. roku życia, a także z małżonkiem, partnerem, rodzicami, a nawet rodzeństwem. Po określeniu osób objętych ubezpieczeniem klient wybiera jeden z pięciu wariantów ochrony, biorąc przy tym pod uwagę swoją grupę wiekową. Ochrona może zostać wzmocniona dzięki dokupieniu pakietów (jest ich obecnie dziewięć).

Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniu obejmują:

  • zmianę sum ubezpieczenia w większości ryzyk;
  • podwyższenie sumy ubezpieczenia na życie do 100 tys. zł, wciąż z możliwością jej dodatkowego zwiększenia o 40 tys. zł (w zależności od wieku klienta);
  • obniżenie miesięcznej składki dla większości wariantów (z wyjątkiem wariantu VIP);
  • wprowadzenie nowych zakresów ochrony: Zdrowie i VIP;
  • uatrakcyjnienie pakietów dodatkowych i wprowadzenie nowego pakietu – Partnerskiego.

    Zmiany weszły w życie 25 października br., dla nowych klientów. Bez zmian pozostały ogólne warunki ubezpieczenia (OWU), ankieta medyczna oraz proces zawarcia umowy.

Mocno zaangażowaliśmy się w dialog z multiagentami. Rozmawiamy przy każdej okazji: na kongresach, konferencjach, spotkaniach w regionach, w biurach i przy kawie. Trudno policzyć te spotkania, kalendarze mojego zespołu i mój są pełne. Zmiany produktowe, które tutaj przedstawiamy, są owocem właśnie tych rozmów. Multiagenci mają znakomite rozeznanie, jakie są oczekiwania wielu grup klientów i jakie są konkretne potrzeby. Wiedzą także, co utrudnia sprzedaż i pracę multiagenta. Dzięki temu my jako TU jesteśmy w stanie lepiej dopasowywać nasze produkty do potrzeb klientów i partnerów biznesowych.  

Chcę podkreślić, że modyfikacje ubezpieczenia Mój Dom i życiowego Twoje Bezpieczeństwo+, które tutaj przedstawiamy, to nie koniec zmian na lepsze. Będziemy kontynuować taką formułę współpracy z partnerami, co pomoże w dalszym ulepszaniu naszych produktów. W najbliższym czasie podzielimy się dobrymi wiadomościami o ubezpieczeniu turystycznym. Liczymy na dalszy dialog, który bezpośrednio przekłada się na biznes – multiagentów i nasz jako ubezpieczyciela. Dziękuję za każdy głos agentów, zwłaszcza wskazujący obszary do poprawy. 

Monika Wójcik
dyrektorka Departamentu Sprzedaży Sieci Multiagencyjnej w Allianz Polska


Zmiany w produkcie Mój Dom to odpowiedź na głos agentów i oczekiwania rynku. Powrót do formuły all risks, rozszerzone assistance bez limitu na części zamienne, dodatkowa ochrona mienia w ogrodzie czy dopuszczenie nowych rozwiązań w lokalach – to tylko część udoskonaleń, które zwiększają atrakcyjność oferty i ułatwiają sprzedaż.

Michał Glizia
kierownik produktu, Allianz Polska


Twoje Bezpieczeństwo+ to zaproszenie do świata ubezpieczeń. To ubezpieczenie o bogatym zakresie ochrony za przystępną składkę. Jest skierowane do szerokiej grupy odbiorców, w tym również do singli, dla których może być pierwszym wyborem. Mogą z niego skorzystać osoby z dziećmi lub z rodziną, jak też seniorzy, w tym zainteresowani indywidualną kontynuacją swojego ubezpieczenia na życie.

Monika Krztuk
dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w TU Allianz Życie Polska SA