Allianz to solidny partner dla biznesu multiagencji

0
780

Niedawno minęło 25 lat obecności marki Allianz w Polsce. Za nami okres rozwoju organicznego, który dał nam solidną pozycję, zwłaszcza na rynku majątkowym. Potencjał Polski oceniamy jednak tak wysoko, że chcemy grać w pierwszej lidze.

Nasza grupa zdecydowała się na dużą inwestycję w Polsce, jaką było przejęcie spółek Avivy za ponad 2,5 mld euro. To największa akwizycja grupy Allianz na świecie od dziesięciu lat, a zarazem największa transakcja tego rodzaju w polskiej branży ubezpieczeniowej.

Punkt zwrotny

Duża fuzja oznacza nie tylko znaczne zwiększenie naszej skali i potencjału – jesteśmy drugim ubezpieczycielem życiowym i szóstym w majątku. To również mocny sygnał, że jesteśmy inwestorem długoterminowym i stawiamy na rozwój.

Jesteśmy w pewnym sensie nową firmą, bo łączymy najlepsze doświadczenia oraz kompetencje obu organizacji. To oznacza też pewną zmianę kierunku rozwoju. Ważnym jego elementem są multiagencje – największy kanał sprzedaży ubezpieczeń w Polsce, z najlepszymi perspektywami wzrostu. Chcemy kilkakrotnie zwiększyć sprzedaż w tym kanale, a to oznacza jednocześnie adekwatny wzrost biznesu dla multiagentów.

Jak chcemy zdobyć zaufanie

Jak zamierzamy wykorzystać ten wyjątkowy moment dla wzrostu biznesu z multiagencjami? Odpowiedź jest stosunkowo prosta, ale droga dojścia będzie oparta na cierpliwej i ciężkiej pracy.

Mamy świadomość, że w poprzednich latach nie wszystko robiliśmy dobrze w relacjach z multiagentami. Wyciągamy wnioski i od kilku miesięcy, krok po kroku, zwiększamy naszą atrakcyjność. Chcemy być bliżej agentów jako stabilny, przewidywalny i konkurencyjny partner biznesowy.

Chcę teraz zwrócić uwagę na kilka konkretnych działań.

  • Zmieniliśmy strukturę sieci agencyjnej, aby być bliżej. Współpracując od lat z multiagentami, wiemy dobrze, jak ważny jest bezpośredni kontakt i dostępność przedstawicieli ubezpieczyciela. Wcześniej byliśmy trochę za bardzo na dystans, aby bezpośrednio wyjaśniać naszą strategię i tworzyć atmosferę zaufania. Zmieniliśmy strukturę naszej sieci agencyjnej, zwiększając liczbę regionów i dostępność menedżerów. Poprawiamy naszą komunikację z multiagencjami w poszczególnych regionach.
  • Wprowadziliśmy nową taryfę w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Zależy nam, żeby multiagenci mogli przewidywalnie budować portfel tych ubezpieczeń korzystny dla wszystkich stron. Nowa taryfa odkłamuje też pewne stereotypy co do naszego podejścia. Najbardziej cieszą nas pierwsze efekty – już po paru miesiącach po wprowadzeniu nowej taryfy sprzedaż w kanale multiagencyjnym wzrosła o 62%! Coraz więcej multiagencji przekonuje się do współpracy, widząc skokowy wzrost konwersji. Co czwarta współpracująca multiagencja zwiększyła sprzedaż polis z logo Allianz o ponad 50%, niektóre nawet 2,5-krotnie! Wzrosty na poziomie do 50% odnotowało aż 40% multiagencji. Jestem przekonany, że to dopiero początek rozwoju.
  • Wprowadzimy system do szybkich kwotacji. W drugiej połowie tego roku zamierzamy udostępnić pełną funkcjonalność nowoczesnego systemu do szybkich kwotacji. Agent po wpisaniu kilku podstawowych danych o samochodzie i jego właścicielu otrzyma ofertę; pozostałe dane pozyskamy z zewnętrznych baz danych, takich jak CEP, CEK czy UFG. To będzie ogromna pomoc i duża ulga w codziennej pracy sprzedawcy.
  • Lepsze produkty i nowości. Zwiększamy konkurencyjność naszych produktów i porządkujemy katalog po fuzji, biorąc też po uwagę potrzeby multiagentów. Na początek ulepszamy ochronę w zakresie NNW i assistance w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Wprowadzamy nowe ubezpieczenie podróżne i ubezpieczenie dla małych i średnich firm.

Mamy świadomość, że zajęcie pozycji na miarę naszego potencjału w kanale multiagencyjnym będzie wymagało konsekwencji, pracy i cierpliwości. Partnerzy będą nas uważnie obserwować, zanim obdarzą nas zaufaniem. Jestem jednak przekonany, że krok po kroku dojdziemy do tego celu, a silna marka ubezpieczeniowa, jaką jest Allianz, zaoferuje swoim klientom i partnerom w pełni swoje atuty. Przekonuje mnie o tym zarówno wzrost nowej sprzedaży w multiagencjach, jak i pozytywne opinie od naszych partnerów. Razem możemy więcej!

Martin Klecha
członek zarządu TUiR Allianz Polska SA