Blog - Strona 1252 z 1421 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1252

PFR Portal PPK szkoli na temat Tarczy Antykryzysowej

0

PFR Portal PPK rozpoczyna nowy cykl bezpłatnych szkoleń online na temat pakietu antykryzysowego dla przedsiębiorców. Szkolenia będą prowadzone na platformie online przez ekspertów PFR Portal PPK, którzy opowiedzą, w jaki sposób skorzystać z rozwiązań „Tarczy Antykryzysowej”. 

Webinary są bezpłatne. Aby wziąć udział w szkoleniu online, trzeba się zarejestrować – po otrzymaniu linka do szkolenia należy kliknąć „dołącz”. Podczas szkolenia będzie możliwość zadawania pytań trenerowi za pomocą czatu. 

PFR Portal PPK nadal prowadzi też webinaria dla pracowników i pracodawców w ramach wprowadzenia do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Natomiast w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce PFR Portal PPK podjął decyzję o zawieszeniu szkoleń otwartych dotyczących PPK. Zawieszenie ma obowiązywać do 30 kwietnia.

(AM, źródło: mojeppk.pl)

Warta: Jakość obsługi potwierdzona w sprawozdaniu Rzecznika Finansowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W sprawozdaniu Rzecznika Finansowego za 2019 r. Warta ponownie znalazła się na czele zestawienia firm zarówno w kategorii ubezpieczeń komunikacyjnych, jak i majątkowych.

Raport Rzecznika Finansowego przedstawia liczbę m.in. wniosków o interwencję zgłaszanych przez klientów. Zestawienie tych danych z udziałem w rynku pozwala ustalić klasyfikację firm oferujących najwyższy standard rozwiązywania spraw klientów.  Podsumowanie roku 2019 wskazało spółkę majątkową Warty jako lidera pod względem jakości obsługi klienta zarówno w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych, jak i majątkowych. Jej wskaźnik wyniósł 62% (im niższy, tym mniej skarg w stosunku do udziału w rynku). Poza Wartą na podium znalazły się kolejno Ergo Hestia (81%) i Allianz Polska (100%).

– Kolejny rok z rzędu sprawozdanie Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. To dla nas ważne i wielkie wyróżnienie, a także najlepszy dowód na to, że to, co robimy niesie realną pomoc naszym klientom. Nie spoczywamy na laurach. Nadal widzimy pewne aspekty naszej pracy wymagające poprawy, planujemy także wdrożenie kolejnych innowacji podnoszących komfort naszych klientów. Wierzę, że dzięki takiemu podejściu również za rok będziemy liderem w obsłudze klienta na rynku ubezpieczeniowym – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty.

(AM, źródło: Warta)

Ergo Hestia: Jak postępować w czasie pandemii, aby uniknąć zarażenia

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski był gościem kolejnego webinarium organizowanego przez Ergo Hestię. Przez półtorej godziny odpowiadał na pytania jej pracowników i agentów.

Wirusolog podkreślał, że koronawirus SARS-CoV-2 bardzo łatwo zakaża kolejne osoby. Wciąż najlepszym sposobem na zminimalizowanie ryzyka jest dokładne mycie rąk i noszenie masek. – Należy jednak stanowczo podkreślić: żadna z dostępnych masek – chirurgiczna czy bawełniana – nie zapobiega zakażenia koronawirusem. On może łatwo przez nie przeniknąć. Jednak rolą masek jest chronienie środowiska wokół nas – wyjaśniał.

– Jeśli będziemy kaszleć, to taka mechaniczna bariera będzie powstrzymywała kropelki śliny. One będą osadzały się na maseczce i nie będą przenoszone do środowiska. Dlatego warto nosić maski. Przy czym podkreślam, nie ma sensu nosić masek chirurgicznych. Jeśli je państwo mają, lepiej oddać je do szpitali. Chirurg bez atestowanej maski nie może operować. My możemy nałożyć domową maskę bawełnianą, którą można wyprać i wysuszyć. Najlepiej taką maskę zmieniać co 2–3 godziny i po powrocie do domu prać. Koronawirus jest wirusem osłonkowym, jego osłonka jest zbudowana z lipidów, czyli tłuszczy. Detergent wykorzystywany przy praniu, to może być zwykły proszek, niszczy tę osłonkę, dzięki czemu wirus staje się nagi, bezbronny – tłumaczył.

Kiedy skończy się pandemia?

– Jeśli w skali doby lub tygodnia będziemy odnotowywać tylko pojedyncze przypadki zakażeń, będziemy mogli uznać, że epidemia ustępuje i możemy czuć się bezpieczni. Nie potrafię jednak powiedzieć, w którym momencie będzie można na nowo otworzyć gospodarkę. To pytanie do polityków – mówił dr hab. Tomasz Dzieciątkowski. – Mam nadzieję, że epidemia w Polsce będzie ustępowała w maju lub na początku czerwca. Wakacje mogą być spokojne. To moja optymistyczna prognoza – dodał.

Niewykluczony jest jednak powrót koronawirusa po wakacjach. – Niestety istnieje scenariusz, że taka pandemia będzie się częściej powtarzała. Koronawirus wykazuje sezonowość zachorowań. Istnieje możliwość, że będzie spadek w sezonie wiosenno-letnim, a jesienią pandemia powróci. Latem jest lepiej, ponieważ mamy mniejsze wahania temperatur pomiędzy wnętrzem mieszkania a temperaturą zewnętrzną. Jeśli mamy duże wahania temperatury, wysiłek energetyczny organizmu jest większy – mówił ekspert. Apelował też, aby nie spotykać się w święta.

Szczepionki na pewno nie w tym roku

Pracownicy i agenci Ergo Hestii często dopytywali o szczepionki i lekarstwa. – Nie mamy żadnego lekarstwa w kierunku koronawirusa. Nie mamy również żadnej dostępnej na rynku szczepionki. Dlaczego? Bo wcześniej koronawirus nie sprawiał takich problemów. To nie jest tania zabawa. Kwoty na opracowanie leku czy szczepionki sięgają od 800 mln do 1,5 mld dolarów. To potężne nakłady finansowe. Każdy przedsiębiorca liczy potencjalny zysk w stosunku do kosztów. Jeśli do tej pory koronawirus miał stosunkowo mały potencjał epidemiczny, po prostu nie opłacało się produkować takiego leku – wyjaśniał dr hab. Tomasz Dzieciątkowski.

Na szczepionkę trzeba będzie bardzo długo poczekać. – W przypadku koronawirusa jest problem, bo nie mamy dobrego modelu zwierzęcego. Możemy badania prowadzić na fretkach lub cywetach. Wszystko jednak trwa bardzo długo. Zanim szczepionka wejdzie na rynek, trzeba stwierdzić jej toksyczność. Na ludziach bada się je w 3 fazach, a następnie rozpoczynają się procedury administracyjne. Badania trwają 15 miesięcy i ich nie da się skrócić. Szybciej mogą zadziałać urzędy. Ale i tak na szczepionkę trzeba by było czekać do połowy następnego roku. Nie ma możliwości, by szczepionka pojawiła się jeszcze w 2020 roku. Nikt nie wziąłby na siebie odpowiedzialności za wypuszczenie preparatu, który nie przeszedł wszystkich badań – zaznaczył.

Rękawiczki tak, ale nie przez cały czas

Wirusolog odradza nieustanne chodzenie w rękawiczkach. – Jeśli pracujemy w nich cały dzień, nie unikniemy dotykania innych powierzchni. Jeśli dotkniemy powierzchni, na której jest koronawirus, możemy przenosić go na inne powierzchnie. Dlatego jeśli rękawiczki, to jednorazowe. Obojętne z jakiego są materiału, dłoń w nich bardzo szybko się odparza i możemy zrobić sobie „kuku”. Już po godzinie w takich rękawiczkach robi nam się „skóra praczki”. Możemy uszkodzić dłonie. Istotniejsze jest zdroworozsądkowe używanie rękawiczek w sklepach, np. w celu wzięcia niezafoliowanego pieczywa. Ale powtarzam – najważniejsze jest mycie dłoni – mówił naukowiec.

Warto też dezynfekować telefony komórkowe.

– Wystarczy używać chusteczki do okularów. Jak przetrzemy go dwa razy w ciągu dnia – w zupełności wystarczy. Jest jeszcze kwestia komputera. Ja czyszczę laptopa raz na dzień lub dwa, ale dlatego, że lubię, jak jest czysty, a nie ze względu na koronawirusa. Nikt poza mną nie ma do niego dostępu. Problemem są za to klawiatury terminali do kart płatniczych w sklepach. Sprzedawcy mogą je jednak okleić zwykłą folią spożywczą i wymieniać mniej więcej co 30 minut. Klient za to może pin wpisywać np. końcówką długopisu – tłumaczył ekspert.

Inną kwestią są przesyłki lub listy. – Koronawirus na powierzchniach papierowych jest aktywny do 24 godzin. Jeśli list idzie do nas dłużej, to wirus raczej już nie jest aktywny – mówił dr hab. Tomasz Dzieciątkowski. – W większości przypadków nie jemy z tego typu paczek, a listów nie bierzemy do buzi. Rozpakujmy paczkę, a po tym umyjmy ręce – radził.

Wiadomo już, że w przypadku koronawirusów nie ma mowy o nosicielstwie. – Zakażony może przechodzić to bezobjawowo, ale nie występuje tu zjawisko nosicielstwa. Nosiciel miałby tego wirusa bardzo długo utajonego w sobie, tak jak w przypadku np. HIV. Tutaj jeśli przechorujemy, eliminujemy wirusa z organizmu. Jesteśmy albo chorzy, albo nie – zaznaczał naukowiec.

Mimo pesymistycznych informacji o długości produkcji szczepionki, wciąż są możliwości, by z koronawirusem walczyć. – Mamy kilka metod terapii objawów współistniejących. Sprawdzamy różne scenariusze. Istnieje możliwość, że skuteczne w terapii będzie stosowanie prostych leków, takich jak chinina. To co prawda nie jest lek, który będzie działał na samego wirusa, ale będzie utrudniał mu życie. Jeśli pacjent ma objawy, można mu podać leki i jest szansa, że przejdzie on chorobę znacznie lżej. Leki są tanie i są w produkcji. Znamy je od dziesiątków lat, więc znamy profil ich bezpieczeństwa. Dzięki temu możemy rozszerzać spektrum ich stosowania. Mamy już pozytywne doniesienia dotyczące takich terapii pomocniczych – wyjaśniał ekspert.

Jednocześnie odradzał szukanie na rynku skutecznych testów błyskawicznych. – Nikomu ich nie polecam. Nie bada się przeciwciał w krwi włośniczkowej palca. To PR chińskich producentów, by sprzedać tego jak najwięcej. Potrzebna jest krew żylna, by oznaczyć przeciwciała. Druga istotna kwestia jest taka, że wiele krajów sprowadziła błyskawiczne testy i ich zbieżność z wynikami WHO jest na poziomie 30%. To znaczy, że można je wyrzucić do kosza – mówił Tomasz Dzieciątkowski.

Testy błyskawiczne są nieskuteczne, ale wciąż toczą się dyskusję o zwykłych testach. – Wykonuje się tyle testów, ile się maksymalnie da. Ale powinno się wykonywać więcej. Trudno przedstawić to jasno w kategoriach liczbowych, ale na pewno powinno się ich wykonywać więcej. Nie tylko my się zmagamy z koronawirusem, więc firmy produkujące takie testy pracują na trzy zmiany, a i tak ich produkty schodzą na pniu. Gdybyśmy wcześniej byli przygotowani, mielibyśmy sieć laboratoriów, a one były robione ad hoc, z przeszkolonym naprędce personelem. A takiego testu nie wykonuje się na kolanie – tłumaczył ekspert.

Zapis webinarium z doktorem Tomaszem Dzieciątkowskim można znaleźć, klikając tutaj

(AM, źródło: Ergo Hestia)

VWFS zachęca do przedłużania umów OC przez internet

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z trwającą w Polsce pandemią koronawirusa Volkswagen Financial Services (VWFS) zwrócił się do swoich klientów, którzy chcą wznawiać umowę OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.), aby czynili to w sposób zdalny.

Firma przypomniała, że bez względu na sytuację epidemiczną, OC ppm. pozostaje obowiązkowe, a prawo określa opłaty karne za brak ważnej polisy. Aby ułatwić spełnienie obowiązku ubezpieczeniowego, VWFS wprowadził możliwość zdalnego nabycia ubezpieczenia pod nazwą „Twoja polisa ONLINE”.

(AM, źródło: VWFS)

Saltus Ubezpieczenia wspiera Szpitale Pomorskie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Saltus Ubezpieczenia przekazał spółce Szpitale Pomorskie wsparcie finansowe, które ma posłużyć do walki z koronawirusem.

Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup najpotrzebniejszego sprzętu medycznego.

– Specjalizujemy się w ubezpieczeniach zdrowotnych, dlatego od samego początku uważnie śledzimy rozwój sytuacji epidemiologicznej na świecie i w Polsce i podejmujemy odpowiednie działania. Oprócz zapewnienia jak najlepszej ochrony naszym ubezpieczonym, zdecydowaliśmy się też wesprzeć społeczność lokalną, przekazując pomoc Szpitalom Pomorskim. Mamy nadzieję, że także nasz wkład przyczyni się do stawienia czoła najważniejszym dziś wyzwaniom – mówi Joanna Karawacka, manager ds. Marketingu i PR Saltus Ubezpieczenia.

– Jesteśmy w stałej gotowości na przyjęcie coraz większej liczby pacjentów z podejrzeniem lub zakażonych koronawirusem w naszych czterech szpitalach. Cieszymy się, że nasz apel o pomoc spotkał się z szerokim odzewem – mówi Dariusz Nałęcz, wiceprezes zarządu spółki Szpitale Pomorskie. – Do zacnego grona darczyńców dołączyła także firma Saltus Ubezpieczenia, która dołożyła swoją cegiełkę do wsparcia Szpitali Pomorskich w zakupie niezbędnego sprzętu medycznego, tak bardzo potrzebnego w chwili obecnej. Za to wszystko bardzo dziękujemy – dodaje.

W ramach spółki Szpitale Pomorskie zrzeszone są: Pomorskie Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy w Gdańsku, Szpital Morski im. PCK w Gdyni, Szpital św. Wincentego a Paulo w Gdyni, Szpital Specjalistyczny im. F.Ceynowy w Wejherowie.

(AM, źródło: Brandscope)

Gallagher: Uziemione samoloty problemem ubezpieczycieli

0

Samoloty o całkowitej wartości ubezpieczonej przekraczającej 160 mld dol. są uziemione na całym świecie, stanowiąc ryzyko dla ubezpieczycieli – stwierdza raport firmy brokerskiej Gallagher.

Najwięcej samolotów stojących bezczynnie na lotniskach ma Singapur – 205, następny w kolejności jest Hongkong z 178 maszynami. W Madrycie uziemionych jest 158 samolotów, za to w Nowym Jorku tylko 40. Całkowita wartość ubezpieczona samolotów w 20 największych portach lotniczych na świecie wynosi 164 mld dol.

W rezultacie pandemii, która doprowadziła do zawieszenia ruchu, linie lotnicze odczuwają dramatyczny spadek obrotów. Kłopoty linii lotniczych oznaczają niezapłacone składki i złe długi. Linie lotnicze będą prawdopodobnie starały się odzyskać część swoich składek, ponieważ liczba pasażerów uległa ograniczeniu. Problem dla ubezpieczycieli generują też grupy uziemionych na lotniskach samolotów, które stanowią potencjalny łatwy cel ataków terrorystycznych.

Ubezpieczyciele odgrywający główną rolę w konsorcjach ubezpieczycieli lotniczych rezygnują z odnawiania niektórych kontraktów, szczególnie dotyczących samolotów produkcji innej niż zachodnia i starszych. Tam gdzie ubezpieczyciele oferują ochronę, starają się podnieść stawki o co najmniej 20–25%. Od wielu lat stawki w ubezpieczeniach lotniczych spadały wskutek poprawy bezpieczeństwa i ostrej konkurencji.

(AC, źródło: Reuters)

Moody’s: Euler Hermes utrzymał stabilną perspektywę ratingów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Agencja ratingowa Moody’s Investors Service potwierdziła ratingi siły finansowej ubezpieczyciela i ratingi kredytowe pięciu grup ubezpieczycieli kredytu kupieckiego.

Potwierdzenie ocen objęło następujące firmy: Atradius Credito y Caucion (A2 z perspektywą negatywną) i inne działające firmy Atradius NV, Coface (A2 z perspektywą negatywną), Euler Hermes (Aa3 z perspektywą stabilną), Clal Credit Insurance (A3 z perspektywą negatywną) i BSSCH Israeli Credit Insurance Company (A3 z perspektywą stabilną). Perspektywa dla Atradius, Coface i Clal została zmieniona ze stabilnej na negatywną. Dla Euler Hermes i ICIC pozostała stabilna.

(AC , źródło: Moody’s)

Szymon Ożóg prezesem Nationale-Nederlanden PTE

0
Szymon Ożog
Szymon Ożóg

Rada nadzorcza (RN) Nationale-Nederlanden Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego (PTE) powierzyła Szymonowi Ożogowi, dotychczasowemu wiceprezesowi, funkcję prezesa zarządu spółki z dniem 15 kwietnia. Na opróżnione przez niego stanowisko został powołany Paweł Giza.

– Szymon to menedżer z wieloletnim doświadczeniem na rynku kapitałowym. Przez ostatnie dwa lata był wiceprezesem oraz dyrektorem ds. inwestycji w Nationale-Nederlanden PTE. Jest on więc doskonale przygotowany, by pełnić nową funkcję. W imieniu rady nadzorczej spółki życzę Szymonowi powodzenia w nowej roli. Wierzę, że dzięki jego zaangażowaniu Towarzystwo utrzyma pozycję lidera rynku emerytalnego w Polsce – powiedział Paweł Kacprzyk, przewodniczący RN Nationale-Nederlanden PTE.

Szymon Ożóg zastąpi na stanowisku prezesa Grzegorza Chłopka, który pełnił tę funkcję od 2012 roku.

Paweł Giza

– To dla mnie wielki zaszczyt, że właśnie mi powierzono rolę nowego prezesa Nationale-Nederlanden PTE. Przez ostatnie dwa lata miałem okazję obserwować, jak nasza firma się rozwija oraz jak odpowiada na nowe potrzeby i zmiany rynkowe. Wiele energii poświęciliśmy na przygotowanie się do oferowania Pracowniczych Planów Kapitałowych. Zaangażowanie oraz ciężka praca sprawiły, że po pierwszej turze wdrożenia jesteśmy na podium instytucji finansowych prowadzących PPK. Przed nami kolejne wyzwania w trudnym czasie, w którym obecnie się znajdujemy. Mam nadzieję, że wspólnie z całym zespołem będziemy mogli wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Chcemy budować z nimi trwałe i angażujące relacje oraz w dalszym ciągu wzmacniać naszą rynkową pozycję – powiedział Szymon Ożóg.

Nowy prezes Nationale-Nederlanden PTE posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe związane z instytucjami rynku kapitałowego. W Nationale-Nederlanden pracował w latach 2004–2010, następnie przez wiele lat był związany zawodowo z Haitong Bank, gdzie pełnił funkcję dyrektora Biura Maklerskiego. Do Nationale-Nederlanden powrócił w 2018 roku. Przez ostatnie dwa lata był wiceprezesem oraz dyrektorem ds. inwestycji powszechnego towarzystwa emerytalnego.

RN powołała także do zarządu Nationale-Nederlanden PTE Pawła Gizę, który po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego obejmie stanowisko wiceprezesa spółki. Paweł Giza do tej pory zajmował stanowisko szefa działu kontrolingu spółek Nationale-Nederlanden w Polsce.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Akademia Zdalnej Sprzedaży

0
Paweł Kulma

Jak partnerzy CUK Ubezpieczenia korzystają z narzędzi online? W jaki sposób pracować z klientem, nie wychodząc z domu w tym trudnym okresie? Na te pytania i kilka innych odpowiadają profesjonalni agenci multiagencji CUK Ubezpieczenia: Paweł Kulma z Wołomina, Kamil Franciszkiewicz prowadzący działalność w Gąbinie, Gostyninie, Kutnie, Sochaczewie i Płocku oraz Marcin Ulatowski z Lubonia.

Czym dla Twojej pracy jest opcja zdalnego zawarcia polisy przez e-mail w CUK Ubezpieczenia?

Paweł Kulma: – To dla mnie idealne rozwiązanie, zwłaszcza w obliczu zaistniałej sytuacji, czyli pandemii koronawirusa. Również dla naszych klientów jest to bardzo wygodne rozwiązanie. W bezpieczny sposób, bez wychodzenia z domu, mogę przygotować ofertę i przesłać ją drogą elektroniczną. Z kolei klient musi tylko ją zaakceptować poprzez kilka kliknięć na telefonie czy komputerze. To rozwiązanie jest bezpieczne i w pełni funkcjonalne dla każdej ze stron. Nie ma konieczności zbędnego kontaktu fizycznego w placówce. W ten sposób eliminujemy w naszej pracy najbardziej ryzykowny czynnik zakażenia koronawirusem COVID-19.

Czy trudno jest przekonać klientów w czasie pandemii koronawirusa do skorzystania z opcji zdalnego ubezpieczenia?

P.K.:– Nie, nie jest trudno. Klienci są świadomi niebezpieczeństwa związanego z koronawirusem. W momencie, gdy finalizują transakcję zakupu polisy, wielu z nich jest zaskoczonych, że jest taka możliwość. Rozwiązanie to cieszy się coraz większą popularnością i klienci korzystają z niego coraz chętniej. Pandemia nie zwalnia z obowiązkowych ubezpieczeń, dobrze więc, że można w bezpieczny sposób wykupić niezbędną polisę.

Jakie rozwiązania mobilne i internetowe we współpracy z CUK Ubezpieczenia doceniacie najbardziej i dlaczego?

P.K.:– To przede wszystkim opcja zdalnego przeprowadzenia procesu zakupowego między konkretnym doradcą a klientem, która jest idealnym rozwiązaniem dla obydwu stron. Zwłaszcza w nietypowej sytuacji, z jaką mamy do czynienia obecnie. Po drugie, możliwość generowania wypowiedzenia z systemu – to narzędzie znacznie skraca czas obsługi, ale i eliminuje możliwość popełnienia błędu w danych podczas tradycyjnego wypełniania druku.

Opcja powiadomienia SMS to świetne rozwiązanie dla naszych klientów. Mają poczucie, że ktoś o nich pamięta i przypomina o kończącej się polisie czy racie. Rozwiązań jest jeszcze kilka, ale moim zdaniem właśnie te trzy są najczęściej i najchętniej wykorzystywane. 

Dzisiaj mamy specyficzną sytuację, ale czy po opanowaniu pandemii koronawirusa opcja zdalnej obsługi klienta jest dla Ciebie ważna i kluczowa w pracy?

Kamil Franciszkiewicz: – Opcja zdalnej obsługi nie jest dla mnie kluczowa w pracy, zdecydowanie wolę bezpośredni kontakt z klientem. Jednak w sytuacji, gdy do minimum powinniśmy ograniczyć wychodzenie z domu i kontakt z innymi osobami, to rozwiązanie jest jak najbardziej przydatne i chętnie z niego korzystam. Obecnie nie wyobrażam sobie pracy w inny sposób niż zdalnie. To bardzo dobrze, że mamy do dyspozycji takie narzędzie.

Spora część klientów lubi nasze placówki i ceni spotkania ze swoimi doradcami. Umożliwiają lepsze zrozumienie potrzeb i bardziej precyzyjne dobranie rozwiązania. Przy czym, tak jak wspomniałem, obecne okoliczności eliminują nam tę możliwość. Opcja pracy zdalnej z klientem jest zatem doskonałym rozwiązaniem – w tej chwili to po prostu niezbędnik ubezpieczeniowy.

Kamil Franciszkiewicz

Co z perspektywy klienta może być uznane za strzał w dziesiątkę w 2020 r., jeśli chodzi o narzędzia i rozwiązania, jakimi dysponujecie w pracy?

K.F.: – CUK Ubezpieczenia dysponuje szerokim wachlarzem rozwiązań, z których klienci chętnie korzystają. Moim zdaniem najbardziej doceniają połączenie dwóch elementów – fachowej obsługi przez agenta z funkcjonalnymi, dobrze działającymi rozwiązaniami systemowymi. Te dwa elementy działające razem dają naszym klientom superochronę w każdym zakresie.

Dodatkowym ogromnym ułatwieniem dla klientów jest zakup polis punktami PAYBACK.

Jak oceniacie rynek ubezpieczeń?Czy podążanie w kierunku wykorzystania nowoczesnych technologii jest kluczowym elementem do dalszego rozwoju?

Marcin Ulatowski: – Dla mnie mimo wszystko najważniejszy jest bezpośredni kontakt z klientem – wybadanie jego potrzeb, doradzenie najlepszego pod każdym względem rozwiązania, ogólnie rozumiana „opieka” nad sprawami klienta. Nowe technologie są do tego jak najbardziej przydatne, wspierają nas, dając odpowiednie zaplecze. Pozwalają na szybszą, maksymalnie profesjonalną obsługę w procesie doradztwa i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Chętnie wykorzystuję wszelkie nowoczesne rozwiązania jako uzupełnienie bezpośredniego kontaktu. Myślę, że moi klienci doceniają takie połączenie.

Marcin Ulatowski

Gdyby można było wymienić trzy narzędzia decydujące o najlepszej i najbardziej sprawnej obsłudze klienta,to jakie by to były?

M.U.: – Jeśli można agenta nazwać „narzędziem”, to właśnie on będzie najważniejszy. Dodając do tego szybką, niezawodną pomoc w postaci nowych technologii, np. WebCUK, który jest bardzo przydatny w codziennej pracy, uzyskujemy idealny przepis na fachową, szybką i profesjonalną obsługę klienta. Tak naprawdę rozwiązania technologiczne to odpowiednie wsparcie i udogodnienie dla każdego, kto szuka ubezpieczenia. Uzupełnianie danych nie należy wcale do przyjemnych. Odpowiedzi na wiele pytań – o stan pojazdu, datę zakupu czy historię kierowcy – to tylko czubek góry lodowej zagadnień, o które proszą nas towarzystwa ubezpieczeniowe.

CUK Ubezpieczenia daje nam możliwości technologiczne, które automatyzują naszą pracę i pozwalają się skupić na doborze najlepszej oferty i rozwiązania. Dotykamy dzięki temu sedna obsługi klienta.

O empatii, zdalnej sprzedaży i cyklu szkoleń online

0
Aneta Banaśkiewicz

Rozmowa z Anetą Banaśkiewicz, kierownikiem ds. współpracy z siecią własną, oraz Tomaszem Zawadzkim, kierownikiem ds. współpracy z multiagencjami w DAS Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: Jak agenci powinni zachować się w sytuacji epidemii koronawirusa?

Aneta Banaśkiewicz: – Agenci powinni przede wszystkim skontaktować się ze swoimi klientami i wykazać się empatią. Zapytać, jak sobie radzą w obecnej sytuacji, z jakimi problemami się zmagają i czy agent jakoś może ich wesprzeć – choćby pomóc zgłosić szkodę. Takie drobne gesty pozwalają budować trwałą relację z klientem.

Tomasz Zawadzki: – Dokładnie. Może okazać się też, że klient posiada w swoim pakiecie ubezpieczenie, które może rozwiązać jeden z jego problemów, ale on nie zdaje sobie z tego sprawy. Ubezpieczenie prawne to świetny przykład tego, jak polisa może być dla klientów realnym wsparciem w obecnej sytuacji. W obliczu epidemii nasi klienci korzystają w szczególności z telefonicznych porad prawnych. Pytają m.in. o możliwość odstąpienia od wykupionej wycieczki, rezygnacji z lotu czy też konieczności świadczenia pracy w związku z zagrożeniem koronawirusem. Takiej porady potrzebują także przedstawiciele MŚP, którzy jak wiemy, są teraz w bardzo ciężkiej sytuacji.

Tomasz Zawadzki

A.B.: – Warto uświadomić także klientów, że czas kwarantanny nie oznacza braku możliwości załatwiania swoich spraw. Mogą korzystać z pomocy prawnika bez zagrożenia dla zdrowia – przez telefon lub korespondencję e-mail. Co więcej, mogą uzyskać nie tylko doraźną pomoc w obecnie trudnej sytuacji, lecz także przygotować się na nowe wyzwania po zakończeniu epidemii, bo tych na pewno nie będzie brakowało.

A co z pozyskiwaniem nowych klientów?

A.B.: – Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich zdobywać. Naszą Sieć Wyłączną Agentów wspieramy w pozyskiwaniu leadów online. Ubezpieczenie prawne, mimo oczywistych zawirowań związanych z epidemią, nadal cieszy się zainteresowaniem ze strony klientów. Zresztą nic w tym dziwnego. Przy tak zmiennej sytuacji możliwość konsultacji z prawnikiem jest bardzo cenna.

T.Z.: – W tak nieprzewidywalnej rzeczywistości posiadanie ubezpieczenia prawnego przyda się zarówno klientom indywidualnym, jak i firmowym. Obie grupy znajdą na rynku ofertę dopasowaną do ich potrzeb.

Czy agenci mogą sprzedawać ubezpieczenie prawne DAS bez wychodzenia z domu?

T.Z.: – Tak, wystarczy, że skorzystają z funkcjonalności naszej aplikacji DASapp, która umożliwia m.in. zdalne kwotowanie, ofertowanie, a przede wszystkim zawieranie umów ubezpieczenia na odległość. Agent i klient niczego nie muszą drukować i podpisywać – wszystko odbywa się online.

Jakie jeszcze wsparcie oferuje agentom DAS?

T.Z.: – Zapewniamy bieżące wsparcie merytoryczne i techniczne. Ponadto zorganizowaliśmy cykl szkoleń online dla agentów. Dzięki nim będą mogli uporządkować swoją wiedzę o ochronie prawnej. Z drugiej strony, dowiedzą się, o co pytają klienci w obliczu koronawirusa i jak odnaleźć się sprzedażowo w obecnej sytuacji.

Aktywnie komunikujemy się też z agentami na przeznaczonych do tego grupach na Facebooku. Jesteśmy oczywiście otwarci również na propozycje ze strony agentów, bo dialog i wychodzenie naprzeciw potrzebom szczególnie teraz jest niezwykle ważne.

18,050FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie