Od 23 do 24 lutego Straż Pożarna (SP) interweniowała 2250 razy w związku z gwałtownymi wichurami przechodzącymi nad Polską. Do akcji wyjeżdżało ponad 13 tys. strażaków.
Strażacy
Państwowej SP oraz druhowie Ochotniczej SP podjęli w niedzielę
ponad 1780 interwencji, głównie na Dolnym Śląsku – 475 razy, na
Śląsku – 285 oraz w województwie opolskim – 197 razy. Od
północy do poniedziałku rano wyjeżdżali do usuwania skutków
wiatrów 468 razy, w tym 134 na Śląsku, 115 w Małopolsce i 55 na
Podkarpaciu.
Wskutek
wichur pięć osób zostało rannych. Na Dolnym Śląsku wiatr
przewrócił drzewo na samochody, raniąc podróżujące nimi osoby.
Ranny został także strażak, który zabezpieczał uszkodzony dach w
Wieruszowie. Uszkodzonych zostało 311 budynków, w tym 192
mieszkalne.
Jeszcze
24 lutego w całym kraju bez prądu pozostawało około 76 tys.
odbiorców. Najwięcej w woj. małopolskim – około 18 tys.,
podkarpackim – 14 tys. oraz śląskim – 10,5 tys. W województwach
lubelskim, łódzkim i świętokrzyskim dostaw energii pozbawionych
było ponad 8 tys. gospodarstw, na Dolnym Śląsku – 4,5 tys., a w
Wielkopolsce – 2,8 tys.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie MetLife wynika, że ankietowani nie mają świadomości, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego przy wyborze ubezpieczenia na życie. Badanie zostało przeprowadzone w ramach rozpoczynającej się kampanii „Dobry agent. Dobry doradca”, która ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz jak rozpoznać takiego, który pomoże dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe.
84%
uczestników badania zadeklarowało, że ufa swojemu agentowi
ubezpieczeniowemu. Ponad 60% uważa, że w procesie wyboru i zakupu
ubezpieczenia na życie rola doradcy jest ważna. Jednocześnie 26%
oczekuje od agenta ubezpieczeniowego zainteresowania swoją sytuacją
osobistą.
–
Poprzez
kampanię „Dobry agent. Dobry doradca” chcemy uświadomić opinii
publicznej, jaka jest rola agenta ubezpieczeniowego, a co za tym
idzie zbudować świadomość tego, czego możemy, a nawet powinniśmy
od niego oczekiwać. Cieszy nas fakt, że zawód doradcy
ubezpieczeniowego wiąże się dziś z tak dużym zaufaniem, teraz
chcemy popracować nad tym, żeby klienci mogli i wiedzieli, jak w
pełni wykorzystać potencjał tej relacji – mówi
Magdalena
Brzozowska-Tomczyk,
dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego MetLife.
Badanie
MetLife pokazało, że 42% ankietowanych zastanawiając się nad
wyborem odpowiedniego ubezpieczenia, nie planowałoby lub nie jest
przekonane, czy chciałoby skorzystać z pomocy eksperta. Ta liczba
zwiększa się do 62% w grupie osób, które w ostatnich 5 latach nie
kupowały ubezpieczenia na życie.
–
Dobry
doradca to taki, który prowadzi dokładny wywiad i słucha potrzeb
klienta po to, żeby przygotować spersonalizowaną, czyli
uwzględniającą jego potrzeby ofertę ubezpieczenia. Chcemy naszą
kampanią pokazać, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa, bo
do sukcesu, jakim jest zakup odpowiedniego ubezpieczenia potrzeba
współpracy obu stron. W MetLife dbamy o najwyższe standardy
obsługi i to powinno być powszechne w naszej branży, ale ważne
jest, żeby również klienci byli świadomi, czego powinni oczekiwać
od doradcy ubezpieczeniowego –
dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.
Na portalu mojeppk.pl rozpoczęła się emisja cyklu filmów „5 pytań o PPK”. W jego ramach prezes PFR Portal PPK Robert Zapotoczny odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).
Pierwszy
film z serii został poświęcony powodom stworzenia PPK. –
Pracownicze Plany Kapitałowe są częścią systemu oszczędzania –
nie są planem emerytalnym. Zostały stworzone po to, byśmy my,
Polacy mieli swoje własne oszczędności –
wyjaśnia Robert Zapotoczny
Zwycięzcą plebiscytu zorganizowanego przez PZU wśród widzów „The Voice Kids” został 14-letni Marcin Maciejczak, który jednocześnie wygrał trzecią edycję programu. Nagrodę od PZU, 30 tys. zł na rzecz uzdolnionych muzycznie dzieci, postanowił przekazać Fundacji Nuta Nadziei.
– Mamy
w Polsce bardzo wiele uzdolnionych dzieci. Nie wszystkie miały
szczęście wystąpić w „The Voice Kids”. Dlatego finansowa
pomoc od PZU trafi do fundacji wspierającej inne młode talenty.
Marcinowi ufundujemy nagranie teledysku i singla –
mówi p.o. prezesa PZU Życie Aleksandra
Agatowska.
PZU
już po raz trzeci był sponsorem emitowanego w TVP2 talent show „The
Voice Kids”, w którym debiutowały polskie zwyciężczynie
dziecięcej Eurowizji, Roksana Węgiel i Viki Gabor.
– Jako
PZU jesteśmy tam, gdzie rodzą się gwiazdy. Ta edycja „The Voice
Kids” była wyjątkowa – finał programu ściągnął przed
telewizory ponad cztery miliony widzów, a w zorganizowanym przez PZU
plebiscycie wzięło udział 600 tysięcy internautów. Życzymy
Marcinowi dalszych sukcesów –
mówi dyrektor zarządzający ds. Marketingu i Relacji z Klientem PZU
Anna
Janiczek.
Ubezpieczyciel
towarzyszył dziecięcym gwiazdom przy nagrywaniu każdego programu.
Urządził dla jego uczestników komfortową strefę relaksu obok
telewizyjnego studia.
Zakończyły się rozgrywki amatorskiej halowej piłki nożnej w Suwałkach, których sponsorem tytularnym od 5 lat jest Reso Europa Service. Po raz trzeci z rzędu zwycięzcą Reso Suwałki Football League został 14. Pułk Przeciwpancerny.
Reso
Suwałki Football League to najpopularniejsze rozgrywki amatorskie w
północno-wschodniej Polsce. Biorą w nich udział drużyny z
województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Łącznie 14
zespołów rywalizuje co tydzień w piątek w hali OSiR w Suwałkach.
– Z
roku na rok dostrzegamy rozwój Reso Suwałki Football Leauge –
zarówno sportowy, jak i organizacyjny – powiedział
Bronisław
Woźnialis,
prezes zarządu Reso Europa Service. – Traktujemy
te zawody jako projekt wieloletni. Wspieraliśmy rozgrywki już po
raz kolejny i na pewno będziemy kontynuować tę współpracę w
przyszłym sezonie –
dodał.
Zwycięzca
turnieju postanowił przekazać całą swoją wygraną, czyli 2 tys.
zł, na cel charytatywny. Pieniądze trafią do Hani
Poczobut,
dziewczynki chorującej na najcięższą postać SMA, czyli rdzeniowy
zanik mięśni. Bronisław Woźnialis zapowiedział, że Reso
zdubluje wsparcie i również wesprze leczenie Hani.
–
Przekażemy
kolejne dwa tysiące złotych bezpośrednio na rzecz Hani Poczobut –
powiedział prezes.
Kolejna
edycja Reso Suwałki Football League rozpocznie się w listopadzie
2020 r.
Scott Gunter został powołany na stanowisko CEO AXA XL. Zastąpi Grega Hendricka, który będzie kontynuować karierę poza strukturami Grupy AXA.
Scott
Gunter dołączy do Komitetu Zarządzającego AXA. Będzie podlegać
Thomasowi
Buberlowi,
CEO AXA. Zmiany zaczną obowiązywać natychmiast, z zastrzeżeniem
uzyskania wszelkich wymaganych zezwoleń organów nadzoru.
Przed
objęciem obecnej funkcji Scott Gunter pełnił funkcję starszego
wiceprezesa Chubb Group i prezesa Chubb’s North America Commercial
Insurance. Ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży.
–
Bardzo
się cieszę, że dołączyłem do Grupy AXA i nie mogę się
doczekać współpracy z zespołami AXA XL w celu przyspieszenia jej
rozwoju. Razem wykorzystamy naszą wyjątkową pozycję na rynku i
naszą wiedzę, aby uczynić AXA XL najlepszym globalnym partnerem w
zakresie ubezpieczeń linii komercyjnych dla klientów –
powiedział Scott Gunter.
Jak wynika z raportu firmy IDC „Przyspieszenie transformacji klientów w dziedzinie ubezpieczeń dzięki platformom Digital Experience”, wydatki na technologie w sektorze ubezpieczeniowym wzrosną w skali globalnej o ponad 5%, osiągając do 2022 roku wysokość 126 mld USD.
Technologie
napędzające ten wzrost związane są z wdrażaniem rozwiązań
zorientowanych na klienta. Największe budżety będą przeznaczone
na technologie związane z poprawą doświadczenia klienta (CX).
Trafi na nie 22% ogólnej kwoty zaplanowanych wydatków przy wzroście
CAGR (ang. Compound Annual Growth Rate, skumulowany roczny wskaźnik
wzrostu) o prawie 8%.
60%
badanych przez IDC ubezpieczycieli twierdzi, że przyciąganie i
utrzymanie klientów stanowi ich najważniejszy priorytet. Aby
zbudować długoterminowe relacje i lojalność swoich klientów,
konieczne jest zapewnienie ich spersonalizowanej obsługi. Badania
IDC pokazują, że 55% firm ubezpieczeniowych prowadzi lub planuje
wdrożyć spersonalizowaną komunikację z klientami, co wiąże się
z włączeniem sztucznej inteligencji do wszystkich procesów,
zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, oraz ze
zrozumieniem nowych potrzeb swoich klientów związanych z
digitalizacją życia.
Podstawowy pakiet komunikacyjny: OC, AC, NNW, Assistance… i ubezpieczenie prawne? Gośćmi tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy Bez Asekuracji” są Tomasz Zawadzki i Jacek Ihnatowicz z DAS Ubezpieczenia. Z audycji dowiecie się:
Jak działa ubezpieczenie prawne?
W jakich sytuacjach na drodze (i nie tylko) najczęściej potrzebujemy konsultacji prawnej czy też pomocy adwokata?
Ile kosztują usługi prawnicze w Polsce?
Ile może kosztować BRAK profesjonalnej pomocy prawnej?
Dlaczego Polacy rezygnują dochodzenia swoich praw na drodze sądowej?
Jakie są korzyści dla agenta z oferowania ubezpieczenia prawnego?
Wie.net – taką nazwę nosi nowa platforma sprzedażowa, pozwalająca na daleko idącą personalizację, wdrożona przez Wiener TU. Narzędzie umożliwia prowadzenie sprzedaży na odległość oraz bez stosowania papierowych dokumentów. Z platformy czynnie korzysta już ponad 6 tys. użytkowników, którzy za jej pośrednictwem wystawili blisko 8 tys. polis.
– Postawiliśmy na narzędzia, które pomagają
przyspieszyć procesy i oszczędzić czas. Sekret w popularności rozwiązania tkwi
we wcześniejszych konsultacjach z agentami. Dzięki poznaniu ich potrzeb i
oczekiwań, mogliśmy stworzyć system, który wpisuje się w model pracy i styl
życia agentów – mówi Michał Miklewski, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych
Wiener TU.
Obecnie za
pomocą Wie.net agenci współpracujący z zakładem mogą prowadzić sprzedaż
ubezpieczeń rolnych. Z tej okazji ubezpieczyciel rozbudował ich zakres o szkody
związane z korzystaniem z nowoczesnych urządzeń, m.in. dronów, elektrycznych
hulajnóg i rowerów, bezzałogowych pojazdów czy sprzętu pływającego.
Firma zapowiada,
że już wkrótce w Wie.net udostępnione zostaną kolejne oferty ochronne, m.in.
ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne i dla firm oraz
narzędzia pozwalające na personalizację ścieżki sprzedaży. Do wyboru będą:
widok 1- i 2-kolumnowy. Prace nad systemem zostaną zakończone w połowie 2020 r.
Wdrożenie
Wie.net jest jednym z elementów strategii digitalizacji i cyfryzacji Wiener. Do
tej pory firma, oprócz platformy sprzedażowej, wprowadziła również szereg
rozwiązań związanych z automatyzacją procesów. Zmiany objęły m.in. procesy
rozliczeniowe agentów oraz komunikację z klientami.
Wielu z nas wyobraża sobie, że marketing wymaga ogromnych nakładów finansowych i na początku nowej działalności nie stać nas na inwestycje w reklamę, ale skoro już mamy „idealne miejsce” na naszą placówkę ubezpieczeniową i świetnie ją oznakowaliśmy, to pomóżmy naszemu biznesowi szybciej się rozwinąć.
Wiele działań możemy zrealizować
nawet za darmo! Wystarczy tylko trochę chęci i czasu.
W
poniższym artykule postaramy się przybliżyć podstawowe narzędzia, z których
najczęściej korzystamy, żeby wypromować naszych UniPartnerów na ich rynkach
lokalnych.
Działania
marketingowe możemy podzielić na działania offline i online.
Offline
Wśród
podstawowych działań offline wyróżniamy:
*
wizytówki,
ulotki, plakaty – najczęściej wykorzystywane materiały
marketingowe, ich produkcja nie kosztuje wiele i może stanowić świetną zachętę
do skorzystania z usług. Przy projektowaniu tych materiałów warto zwrócić uwagę
na ich czytelność – zamieszczenie zbyt dużej ilości informacji sprawi, że
reklama nie zainteresuje potencjalnego klienta. Warto też przed zleceniem druku
dać materiały do przeczytania komuś zaufanemu, literówki potrafią naprawdę być
zmorą;
*
banery
reklamowe, billboardy – również niedrogi a bardzo skuteczny
materiał. Przy projektowaniu baneru/billboardu powinniśmy pamiętać o
wyeksponowaniu słowa Ubezpieczenia, tak aby potencjalny klient mógł od razu
przeczytać, czym się zajmujemy. Jeśli materiał będzie zawieszony przy ulicy,
warto zrezygnować z długich tekstów na korzyść ikonografiki. Wybierając miejsce
na tę formę reklamy, starajmy się znaleźć mniej oklejone przez innych dostawców,
a jeśli nie jest to możliwe, zadbajmy, by nasza reklama rzucała się w oczy, np.
wykorzystując inny kolor. Jednak należy pamiętać złotą zasadę w takich
projektach: mniej znaczy więcej;
*
potykacze,
windery – podobnie jak powyższe materiały – są dość
przystępne cenowo. Zwrócenie uwagi przechodniów jest szczególnie ważne, jeśl
placówka nie jest zlokalizowana bezpośrednio przy ulicy. Musimy pamiętać, że
jeśli decydujemy się na tę formę reklamy, należy ją regularnie wystawiać, a
także zadbać o odpowiednie zabezpieczenie w wietrzne dni – aby nie stanowiły
zagrożenia dla przechodniów;
*
oznakowany
samochód – auto, którym na co dzień poruszamy się po okolicy,
również może stanowić świetną reklamę dla naszej działalności. Warto zwrócić
uwagę, by oznakowanie było czytelne z wyeksponowanym adresem i numerem telefonu.
W przypadku wyboru takiej formy reklamy wizyty na myjni stają się praktycznie codziennością;
*
uroczyste
otwarcie, dni otwarte lub urodziny placówki – mają przede
wszystkim zwrócić uwagę przechodniów i najbliżej okolicy placówki. Możemy w
okresie letnim poczęstować naszych potencjalnych klientów wodą, wystawić stojaki
z balonami i zorganizować poczęstunek dla stałych i nowych, by przy okazji zapoznali
się z szeroką ofertą. To świetna okazja, by nawiązać relację i zbudować
pozytywny wizerunek agencji;
*
reklama
radiowa, prasowa – działanie to zapewne pochłonie większy budżet niż
dotychczas przedstawione, ale jeśli dysponujemy środkami na reklamę, to
oczywiście warto z nich również korzystać. W reklamie prasowej mogą być to
ikonografiki zapraszające do biura lub artykuły sponsorowane, w których
podzielimy się wiedzą z klientami – np. na co zwrócić uwagę przy wyborze
ubezpieczeń. Przy tworzeniu reklamy radiowej warto postawić na prosty komunikat
i utrwalenie (np. przez powtórzenie) adresu placówki. Tutaj również mniej
informacji znaczy więcej.
Oprócz
tych podstawowych działań offline można również angażować się w wydarzenia
lokalne w okolicy bądź brać udział w lokalnych zbiórkach, np. w zimie zbierać
ciepłe koce dla czworonogów z pobliskiego schroniska. Pomysłów jest wiele,
jednak cokolwiek byśmy robili, nie może to być to jednorazowe działalnie –
dopiero po konsekwentnym powtórzeniu działań będziemy w stanie ocenić, czy
faktycznie się sprawdza, czy też warto poszukać czegoś innego.
Online
W
działaniach online również można znaleźć reklamy, które nie będą wymagały
nakładów finansowych, ale jedynie chęci do ich przygotowania. Wśród
najpopularniejszych działań online znajdą się m.in.:
*
wizytówka
firmy w Google – jest jednym z
podstawowych narzędzi marketingowych, z którego powinien korzystać każdy agent
ubezpieczeniowy. Wizytówka firmy w Google to nic innego jak profil firmy, który
w bardzo łatwy sposób pozwala kontaktować się z klientami w wyszukiwarce i w
mapach Google. Co ważne, założenie profilu jest bezpłatne. Duża część klientów,
zanim odwiedzi agenta w biurze, najpierw sprawdza informacje na jego temat w
sieci. Wizytówka pełni wiele funkci, a przy tym w łatwy sposób można zarządzać
informacjami, które widzą użytkownicy, kiedy szukają firmy.
*
fanpage
na Facebooku – to narzędzie, bez którego
trudno wyobrazić sobie pracę agenta ubezpieczeniowego w XXI wieku. Obecnie w
Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 mln osób. Wśród użytkowników są zarówno
młodsi, jak i starsi, osoby prywatne oraz firmy. Jest to potężna baza potencjalnych
klientów, do której trzeba tylko w umiejętny sposób dotrzeć. Wykorzystując siłę
Facebooka, w bardzo łatwy sposób poinformujemy znajomych, czym tak naprawdę się
zajmujemy, bo czy każdy wie, że może u nas zakupić najlepsze ubezpieczenie?
Fanpage jest oczywiście bezpłatny, ale wykorzystując narzędzia płatne
(targetowanie – wybór grupy docelowej), można lepiej wykorzystać jego
możliwości. Prowadząc Facebooka firmowego, warto pamiętać o jego aktualności –
jest to narzędzie, które musi „żyć” i za pomocą którego będziemy nawiązywać
interakcję z klientami;
*
strona
www – przygotowanie i
utrzymanie profesjonalnej strony www jest już niestety płatne, ale to również
narzędzie, które warto wykorzystywać w swojej pracy. Przede wszystkim strona
www, napisana w sposób umożliwiający późniejsze pozycjonowanie, pozwala na
jeszcze łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Przy tworzeniu strony
www warto jednak skorzystać z usług profesjonalistów, by zadbać o jej
czytelność, a także w pełni wykorzystać potencjał odpowiedniego pozycjonowania.
Jak
widać, każdy z nas dysponuje naprawdę szeroką paletą narzędzi marketingowych –
od bezpłatnych po wymagające inwestycji. Możliwości jest wiele, ale żeby
osiągnąć efekt, którego oczekujemy, musimy przede wszystkim nie bać się
próbować i być konsekwentni w swoich działaniach.
Iwona Piwowarska-Olbert
dyrektor
Departamentu Programu UniPartner
Piotr Oleszczuk
trener biznesu
Chcesz rozwinąć swój ubezpieczeniowy biznes, ale nie wiesz jak? Czujesz, że musisz coś zmienić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami! unipartner@unilink.pl
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.