Blog - Strona 1291 z 1417 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1291

2250 interwencji strażaków z powodu silnego wiatru

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 23 do 24 lutego Straż Pożarna (SP) interweniowała 2250 razy w związku z gwałtownymi wichurami przechodzącymi nad Polską. Do akcji wyjeżdżało ponad 13 tys. strażaków.

Strażacy Państwowej SP oraz druhowie Ochotniczej SP podjęli w niedzielę ponad 1780 interwencji, głównie na Dolnym Śląsku – 475 razy, na Śląsku – 285 oraz w województwie opolskim – 197 razy. Od północy do poniedziałku rano wyjeżdżali do usuwania skutków wiatrów 468 razy, w tym 134 na Śląsku, 115 w Małopolsce i 55 na Podkarpaciu.

Wskutek wichur pięć osób zostało rannych. Na Dolnym Śląsku wiatr przewrócił drzewo na samochody, raniąc podróżujące nimi osoby. Ranny został także strażak, który zabezpieczał uszkodzony dach w Wieruszowie. Uszkodzonych zostało 311 budynków, w tym 192 mieszkalne. 

Jeszcze 24 lutego w całym kraju bez prądu pozostawało około 76 tys. odbiorców. Najwięcej w woj. małopolskim – około 18 tys., podkarpackim – 14 tys. oraz śląskim – 10,5 tys. W województwach lubelskim, łódzkim i świętokrzyskim dostaw energii pozbawionych było ponad 8 tys. gospodarstw, na Dolnym Śląsku – 4,5 tys., a w Wielkopolsce – 2,8 tys.

(AM, źródło: MSWiA)

MetLife podkreśla istotną rolę doradców ubezpieczeniowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania przeprowadzonego na zlecenie MetLife wynika, że ankietowani nie mają świadomości, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego przy wyborze ubezpieczenia na życie. Badanie zostało przeprowadzone w ramach rozpoczynającej się kampanii „Dobry agent. Dobry doradca”, która ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz jak rozpoznać takiego, który pomoże dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe.

84% uczestników badania zadeklarowało, że ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ponad 60% uważa, że w procesie wyboru i zakupu ubezpieczenia na życie rola doradcy jest ważna. Jednocześnie 26% oczekuje od agenta ubezpieczeniowego zainteresowania swoją sytuacją osobistą.

Poprzez kampanię „Dobry agent. Dobry doradca” chcemy uświadomić opinii publicznej, jaka jest rola agenta ubezpieczeniowego, a co za tym idzie zbudować świadomość tego, czego możemy, a nawet powinniśmy od niego oczekiwać. Cieszy nas fakt, że zawód doradcy ubezpieczeniowego wiąże się dziś z tak dużym zaufaniem, teraz chcemy popracować nad tym, żeby klienci mogli i wiedzieli, jak w pełni wykorzystać potencjał tej relacji – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego MetLife.

Badanie MetLife pokazało, że 42% ankietowanych zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia, nie planowałoby lub nie jest przekonane, czy chciałoby skorzystać z pomocy eksperta. Ta liczba zwiększa się do 62% w grupie osób, które w ostatnich 5 latach nie kupowały ubezpieczenia na życie.

Dobry doradca to taki, który prowadzi dokładny wywiad i słucha potrzeb klienta po to, żeby przygotować spersonalizowaną, czyli uwzględniającą jego potrzeby ofertę ubezpieczenia. Chcemy naszą kampanią pokazać, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa, bo do sukcesu, jakim jest zakup odpowiedniego ubezpieczenia potrzeba współpracy obu stron. W MetLife dbamy o najwyższe standardy obsługi i to powinno być powszechne w naszej branży, ale ważne jest, żeby również klienci byli świadomi, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.

(AM, źródło: MetLife)

PFR Portal PPK: Ruszyła emisja „5 pytań o PPK”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na portalu mojeppk.pl rozpoczęła się emisja cyklu filmów „5 pytań o PPK”. W jego ramach prezes PFR Portal PPK Robert Zapotoczny odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

Pierwszy film z serii został poświęcony powodom stworzenia PPK. – Pracownicze Plany Kapitałowe są częścią systemu oszczędzania – nie są planem emerytalnym. Zostały stworzone po to, byśmy my, Polacy mieli swoje własne oszczędności – wyjaśnia Robert Zapotoczny

Film można obejrzeć pod adresem:

(AM, źródło: mojeppk.pl)

PZU: Nagrody dla zwycięzcy „The Voice Kids” i uzdolnionych muzycznie dzieci

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zwycięzcą plebiscytu zorganizowanego przez PZU wśród widzów „The Voice Kids” został 14-letni Marcin Maciejczak, który jednocześnie wygrał trzecią edycję programu. Nagrodę od PZU, 30 tys. zł na rzecz uzdolnionych muzycznie dzieci, postanowił przekazać Fundacji Nuta Nadziei.

– Mamy w Polsce bardzo wiele uzdolnionych dzieci. Nie wszystkie miały szczęście wystąpić w „The Voice Kids”. Dlatego finansowa pomoc od PZU trafi do fundacji wspierającej inne młode talenty. Marcinowi ufundujemy nagranie teledysku i singla – mówi p.o. prezesa PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU już po raz trzeci był sponsorem emitowanego w TVP2 talent show „The Voice Kids”, w którym debiutowały polskie zwyciężczynie dziecięcej Eurowizji, Roksana Węgiel i Viki Gabor.

– Jako PZU jesteśmy tam, gdzie rodzą się gwiazdy. Ta edycja „The Voice Kids” była wyjątkowa – finał programu ściągnął przed telewizory ponad cztery miliony widzów, a w zorganizowanym przez PZU plebiscycie wzięło udział 600 tysięcy internautów. Życzymy Marcinowi dalszych sukcesów – mówi dyrektor zarządzający ds. Marketingu i Relacji z Klientem PZU Anna Janiczek.

Ubezpieczyciel towarzyszył dziecięcym gwiazdom przy nagrywaniu każdego programu. Urządził dla jego uczestników komfortową strefę relaksu obok telewizyjnego studia.

(AM, źródło: PZU)

Finał sezonu rozgrywek piłkarskich wspieranych przez Reso

0
Źródło zdjęcia: Reso

Zakończyły się rozgrywki amatorskiej halowej piłki nożnej w Suwałkach, których sponsorem tytularnym od 5 lat jest Reso Europa Service. Po raz trzeci z rzędu zwycięzcą Reso Suwałki Football League został 14. Pułk Przeciwpancerny.

Reso Suwałki Football League to najpopularniejsze rozgrywki amatorskie w północno-wschodniej Polsce. Biorą w nich udział drużyny z województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Łącznie 14 zespołów rywalizuje co tydzień w piątek w hali OSiR w Suwałkach.

– Z roku na rok dostrzegamy rozwój Reso Suwałki Football Leauge – zarówno sportowy, jak i organizacyjny – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service. – Traktujemy te zawody jako projekt wieloletni. Wspieraliśmy rozgrywki już po raz kolejny i na pewno będziemy kontynuować tę współpracę w przyszłym sezonie – dodał.

Zwycięzca turnieju postanowił przekazać całą swoją wygraną, czyli 2 tys. zł, na cel charytatywny. Pieniądze trafią do Hani Poczobut, dziewczynki chorującej na najcięższą postać SMA, czyli rdzeniowy zanik mięśni. Bronisław Woźnialis zapowiedział, że Reso zdubluje wsparcie i również wesprze leczenie Hani.

Przekażemy kolejne dwa tysiące złotych bezpośrednio na rzecz Hani Poczobut – powiedział prezes.

Kolejna edycja Reso Suwałki Football League rozpocznie się w listopadzie 2020 r.

(AM, źródło: Reso)

Scott Gunter nowym CEO AXA XL

0

Scott Gunter został powołany na stanowisko CEO AXA XL. Zastąpi Grega Hendricka, który będzie kontynuować karierę poza strukturami Grupy AXA.

Scott Gunter dołączy do Komitetu Zarządzającego AXA. Będzie podlegać Thomasowi Buberlowi, CEO AXA. Zmiany zaczną obowiązywać natychmiast, z zastrzeżeniem uzyskania wszelkich wymaganych zezwoleń organów nadzoru.

Przed objęciem obecnej funkcji Scott Gunter pełnił funkcję starszego wiceprezesa Chubb Group i prezesa Chubb’s North America Commercial Insurance. Ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży.

Bardzo się cieszę, że dołączyłem do Grupy AXA i nie mogę się doczekać współpracy z zespołami AXA XL w celu przyspieszenia jej rozwoju. Razem wykorzystamy naszą wyjątkową pozycję na rynku i naszą wiedzę, aby uczynić AXA XL najlepszym globalnym partnerem w zakresie ubezpieczeń linii komercyjnych dla klientów – powiedział Scott Gunter.

(AM, źródło: xprimm.com)

Cyfryzacja oparta o doświadczenie klienta wyzwaniem dla sektora ubezpieczeń

0

Jak wynika z raportu firmy IDC „Przyspieszenie transformacji klientów w dziedzinie ubezpieczeń dzięki platformom Digital Experience”, wydatki na technologie w sektorze ubezpieczeniowym wzrosną w skali globalnej o ponad 5%, osiągając do 2022 roku wysokość 126 mld USD.

Technologie napędzające ten wzrost związane są z wdrażaniem rozwiązań zorientowanych na klienta. Największe budżety będą przeznaczone na technologie związane z poprawą doświadczenia klienta (CX). Trafi na nie 22% ogólnej kwoty zaplanowanych wydatków przy wzroście CAGR (ang. Compound Annual Growth Rate, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) o prawie 8%.

60% badanych przez IDC ubezpieczycieli twierdzi, że przyciąganie i utrzymanie klientów stanowi ich najważniejszy priorytet. Aby zbudować długoterminowe relacje i lojalność swoich klientów, konieczne jest zapewnienie ich spersonalizowanej obsługi. Badania IDC pokazują, że 55% firm ubezpieczeniowych prowadzi lub planuje wdrożyć spersonalizowaną komunikację z klientami, co wiąże się z włączeniem sztucznej inteligencji do wszystkich procesów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, oraz ze zrozumieniem nowych potrzeb swoich klientów związanych z digitalizacją życia.

nowe technologie, IT

(AM, źródło: Liferay)

Odc. 103 – Ochrona prawna w pakiecie komunikacyjnym

0

Podstawowy pakiet komunikacyjny: OC, AC, NNW, Assistance… i ubezpieczenie prawne? Gośćmi tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy Bez Asekuracji” są Tomasz Zawadzki i Jacek Ihnatowicz z DAS Ubezpieczenia. Z audycji dowiecie się:

  • Jak działa ubezpieczenie prawne?
  • W jakich sytuacjach na drodze (i nie tylko) najczęściej potrzebujemy konsultacji prawnej czy też pomocy adwokata?
  • Ile kosztują usługi prawnicze w Polsce?
  • Ile może kosztować BRAK profesjonalnej pomocy prawnej?
  • Dlaczego Polacy rezygnują dochodzenia swoich praw na drodze sądowej?
  • Jakie są korzyści dla agenta z oferowania ubezpieczenia prawnego?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wiener wdrożył nową platformę sprzedażową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wie.net – taką nazwę nosi nowa platforma sprzedażowa, pozwalająca na daleko idącą personalizację, wdrożona przez Wiener TU. Narzędzie umożliwia prowadzenie sprzedaży na odległość oraz bez stosowania papierowych dokumentów. Z platformy czynnie korzysta już ponad 6 tys. użytkowników, którzy za jej pośrednictwem wystawili blisko 8 tys. polis.

– Postawiliśmy na narzędzia, które pomagają przyspieszyć procesy i oszczędzić czas. Sekret w popularności rozwiązania tkwi we wcześniejszych konsultacjach z agentami. Dzięki poznaniu ich potrzeb i oczekiwań, mogliśmy stworzyć system, który wpisuje się w model pracy i styl życia agentów – mówi Michał Miklewski, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wiener TU.

Obecnie za pomocą Wie.net agenci współpracujący z zakładem mogą prowadzić sprzedaż ubezpieczeń rolnych. Z tej okazji ubezpieczyciel rozbudował ich zakres o szkody związane z korzystaniem z nowoczesnych urządzeń, m.in. dronów, elektrycznych hulajnóg i rowerów, bezzałogowych pojazdów czy sprzętu pływającego.

Firma zapowiada, że już wkrótce w Wie.net udostępnione zostaną kolejne oferty ochronne, m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne i dla firm oraz narzędzia pozwalające na personalizację ścieżki sprzedaży. Do wyboru będą: widok 1- i 2-kolumnowy. Prace nad systemem zostaną zakończone w połowie 2020 r.

Wdrożenie Wie.net jest jednym z elementów strategii digitalizacji i cyfryzacji Wiener. Do tej pory firma, oprócz platformy sprzedażowej, wprowadziła również szereg rozwiązań związanych z automatyzacją procesów. Zmiany objęły m.in. procesy rozliczeniowe agentów oraz komunikację z klientami.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Wiener)

Szukasz pomysłu na marketing lokalny? To proste!

0
Iwona Piwowarska-Olbert

Wielu z nas wyobraża sobie, że marketing wymaga ogromnych nakładów finansowych i na początku nowej działalności nie stać nas na inwestycje w reklamę, ale skoro już mamy „idealne miejsce” na naszą placówkę ubezpieczeniową i świetnie ją oznakowaliśmy, to pomóżmy naszemu biznesowi szybciej się rozwinąć.

Wiele działań możemy zrealizować nawet za darmo! Wystarczy tylko trochę chęci i czasu.

W poniższym artykule postaramy się przybliżyć podstawowe narzędzia, z których najczęściej korzystamy, żeby wypromować naszych UniPartnerów na ich rynkach lokalnych.

Działania marketingowe możemy podzielić na działania offline i online.

Offline

Wśród podstawowych działań offline wyróżniamy:

Piotr Oleszczuk

* wizytówki, ulotki, plakaty – najczęściej wykorzystywane materiały marketingowe, ich produkcja nie kosztuje wiele i może stanowić świetną zachętę do skorzystania z usług. Przy projektowaniu tych materiałów warto zwrócić uwagę na ich czytelność – zamieszczenie zbyt dużej ilości informacji sprawi, że reklama nie zainteresuje potencjalnego klienta. Warto też przed zleceniem druku dać materiały do przeczytania komuś zaufanemu, literówki potrafią naprawdę być zmorą;

* banery reklamowe, billboardy – również niedrogi a bardzo skuteczny materiał. Przy projektowaniu baneru/billboardu powinniśmy pamiętać o wyeksponowaniu słowa Ubezpieczenia, tak aby potencjalny klient mógł od razu przeczytać, czym się zajmujemy. Jeśli materiał będzie zawieszony przy ulicy, warto zrezygnować z długich tekstów na korzyść ikonografiki. Wybierając miejsce na tę formę reklamy, starajmy się znaleźć mniej oklejone przez innych dostawców, a jeśli nie jest to możliwe, zadbajmy, by nasza reklama rzucała się w oczy, np. wykorzystując inny kolor. Jednak należy pamiętać złotą zasadę w takich projektach: mniej znaczy więcej;

* potykacze, windery – podobnie jak powyższe materiały – są dość przystępne cenowo. Zwrócenie uwagi przechodniów jest szczególnie ważne, jeśl placówka nie jest zlokalizowana bezpośrednio przy ulicy. Musimy pamiętać, że jeśli decydujemy się na tę formę reklamy, należy ją regularnie wystawiać, a także zadbać o odpowiednie zabezpieczenie w wietrzne dni – aby nie stanowiły zagrożenia dla przechodniów;

* oznakowany samochód – auto, którym na co dzień poruszamy się po okolicy, również może stanowić świetną reklamę dla naszej działalności. Warto zwrócić uwagę, by oznakowanie było czytelne z wyeksponowanym adresem i numerem telefonu. W przypadku wyboru takiej formy reklamy wizyty na myjni stają się praktycznie codziennością;

* uroczyste otwarcie, dni otwarte lub urodziny placówki – mają przede wszystkim zwrócić uwagę przechodniów i najbliżej okolicy placówki. Możemy w okresie letnim poczęstować naszych potencjalnych klientów wodą, wystawić stojaki z balonami i zorganizować poczęstunek dla stałych i nowych, by przy okazji zapoznali się z szeroką ofertą. To świetna okazja, by nawiązać relację i zbudować pozytywny wizerunek agencji;

* reklama radiowa, prasowa – działanie to zapewne pochłonie większy budżet niż dotychczas przedstawione, ale jeśli dysponujemy środkami na reklamę, to oczywiście warto z nich również korzystać. W reklamie prasowej mogą być to ikonografiki zapraszające do biura lub artykuły sponsorowane, w których podzielimy się wiedzą z klientami – np. na co zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczeń. Przy tworzeniu reklamy radiowej warto postawić na prosty komunikat i utrwalenie (np. przez powtórzenie) adresu placówki. Tutaj również mniej informacji znaczy więcej.

Oprócz tych podstawowych działań offline można również angażować się w wydarzenia lokalne w okolicy bądź brać udział w lokalnych zbiórkach, np. w zimie zbierać ciepłe koce dla czworonogów z pobliskiego schroniska. Pomysłów jest wiele, jednak cokolwiek byśmy robili, nie może to być to jednorazowe działalnie – dopiero po konsekwentnym powtórzeniu działań będziemy w stanie ocenić, czy faktycznie się sprawdza, czy też warto poszukać czegoś innego.

Online

W działaniach online również można znaleźć reklamy, które nie będą wymagały nakładów finansowych, ale jedynie chęci do ich przygotowania. Wśród najpopularniejszych działań online znajdą się m.in.:

* wizytówka firmy w Google jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, z którego powinien korzystać każdy agent ubezpieczeniowy. Wizytówka firmy w Google to nic innego jak profil firmy, który w bardzo łatwy sposób pozwala kontaktować się z klientami w wyszukiwarce i w mapach Google. Co ważne, założenie profilu jest bezpłatne. Duża część klientów, zanim odwiedzi agenta w biurze, najpierw sprawdza informacje na jego temat w sieci. Wizytówka pełni wiele funkci, a przy tym w łatwy sposób można zarządzać informacjami, które widzą użytkownicy, kiedy szukają firmy.

* fanpage na Facebookuto narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie pracę agenta ubezpieczeniowego w XXI wieku. Obecnie w Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 mln osób. Wśród użytkowników są zarówno młodsi, jak i starsi, osoby prywatne oraz firmy. Jest to potężna baza potencjalnych klientów, do której trzeba tylko w umiejętny sposób dotrzeć. Wykorzystując siłę Facebooka, w bardzo łatwy sposób poinformujemy znajomych, czym tak naprawdę się zajmujemy, bo czy każdy wie, że może u nas zakupić najlepsze ubezpieczenie? Fanpage jest oczywiście bezpłatny, ale wykorzystując narzędzia płatne (targetowanie – wybór grupy docelowej), można lepiej wykorzystać jego możliwości. Prowadząc Facebooka firmowego, warto pamiętać o jego aktualności – jest to narzędzie, które musi „żyć” i za pomocą którego będziemy nawiązywać interakcję z klientami;

* strona wwwprzygotowanie i utrzymanie profesjonalnej strony www jest już niestety płatne, ale to również narzędzie, które warto wykorzystywać w swojej pracy. Przede wszystkim strona www, napisana w sposób umożliwiający późniejsze pozycjonowanie, pozwala na jeszcze łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Przy tworzeniu strony www warto jednak skorzystać z usług profesjonalistów, by zadbać o jej czytelność, a także w pełni wykorzystać potencjał odpowiedniego pozycjonowania.

Jak widać, każdy z nas dysponuje naprawdę szeroką paletą narzędzi marketingowych – od bezpłatnych po wymagające inwestycji. Możliwości jest wiele, ale żeby osiągnąć efekt, którego oczekujemy, musimy przede wszystkim nie bać się próbować i być konsekwentni w swoich działaniach.

Iwona Piwowarska-Olbert

dyrektor Departamentu Programu UniPartner

Piotr Oleszczuk

trener biznesu

Chcesz rozwinąć swój ubezpieczeniowy biznes, ale nie wiesz jak? Czujesz, że musisz coś zmienić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami! unipartner@unilink.pl

18,045FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie