Blog - Strona 1309 z 1416 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1309

AGCS: Henning Haagen dyrektorem underwritingu specjalistycznego

0

Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS), ubezpieczyciel z Grupy Allianz specjalizujący się w ubezpieczeniach korporacyjnych, powołał Henninga Haagena na stanowisko dyrektora underwritingu specjalistycznego i członka zarządu. Od 1 marca 2020 r. Haagen zastąpi Paula O’Neilla, który odszedł za firmy w 2019 r. Powołanie wymaga akceptacji nadzoru.

Jako szef underwritingu specjalistycznego Haagen będzie odpowiedzialny za linie ubezpieczeń lotniczych, morskich, branży rozrywki i średnich przedsiębiorstw. Będzie również nadzorować jednolitość praktyk we wszystkich liniach AGCS, jak też ich zgodność ze standardami Grupy Allianz.

Haagen obecnie kieruje ubezpieczeniami specjalistycznymi w Ameryce Płn. Jest obywatelem Niemiec i po objęciu nowego stanowiska przeniesie się z Nowego Jorku do Monachium.

(AC, źródło: AGCS)

Wieka Brytania: Nietypowa omyłka Avivy

0

Brytyjska Aviva w wysyłanej zbiorczo korespondencji do  klientów omyłkowo zwróciła się do wszystkich per „Panie Michale” (ang. Dear Michael) – podał „Puls Biznesu”, powołując się na doniesienia portalu BBC.

Ubezpieczyciel wystosował już oficjalne przeprosiny. Według Avivy, omyłka była efektem „błędu technicznego”, a sama wiadomość nie zawierała żadnych danych osobowych.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 3 lutego, Aleksandra Rogala „Aviva przeprosiła klientów za… Michałów”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 5/2020

0

Dodatek specjalny BROKER:

Rynek brokerski, KNF, raport: Wyższe przychody z prowizji i więcej ulokowanych składek – str. 4

Łukasz Zoń, SPBUiR, komentarz: Co raport KNF mówi nam o brokerach? – str. 5

Marta Zdzińska, Certo Broker: Mam wymyśloną pracę – str. 6

Kamil Truszkowski, Q Broker, rozmowa: Broker z licencją na sprzedawanie – str. 6

Zbigniew Jęksa, AXA, rozmowa: Brokerzy cenią przewidywalność i partnerskie podejście – str. 7

Willis Re, raport: Reasekuratorzy w zróżnicowany sposób podeszli do noworocznych odnowień – str. 8

Dodatek specjalny LIKWIDACJA SZKÓD:

Marcin Gajkowski, Generali, OC: Schody do odpowiedzialności – str. 9

Marek Wasilewski, LINK4, doświadczenie klienta: Likwidacja na miarę XXI wieku – str. 10

Piotr Jurkowski, Inotis: Oględziny online w likwidacji uproszczonej – str. 10

Poza tym w numerze:

PZU, #GrowingEurope, Forum Ekonomiczne: Dom Polski w Davos centrum rozmów o przyszłości Europy Środkowo-Wschodniej – str. 2

PZU idzie po miliardy złotych na inwestycje w Trójmorzu – str. 3

Inssue, insurtech, innowacje, technologie: Czas na ubezpieczenia czwartej generacji – str. 11

Marcin Dudek, Inssue, telematyka, Toyota: Koniec podchodów – str. 11

Sollers Consulting, konferencja, innowacje, technologie: Lepsza przyszłość cyfrowa – str. 12

Artur Makowiecki, podsumowanie tygodnia: Fraudy coraz większym wyzwaniem dla ubezpieczycieli – str. 13

Aleksandra E. Wysocka, Inspiracje: Ważne z kim, ważne dlaczego – str. 13

PIU, stanowisko ws. PRIIPS, Piotr Wrzesiński, Iwona Szczęsna: Zmiany, które nikomu nie służą – str. 17

Sławomir Dąblewski, art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: Zadośćuczynienie wolne od podatku dochodowego – str. 21

Adam Kubicki, sprzedaż, zarządzanie: Jak skutecznie używać w sprzedaży historii i przykładów – str. 22

Ergo Hestia wprowadza nowy model likwidacji szkód całkowitych

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Ergo Hestia szykuje się do wdrożenia nowego programu w likwidacji szkód komunikacyjnych. Będzie on skierowany do osób, które zgłoszą szkodę całkowitą w pojeździe. W nowym modelu ubezpieczyciel ma im zapewnić wypłatę odszkodowania w ciągu dwóch dni oraz opiekę nad formalnościami związanymi z pozbyciem się zniszczonego auta.

Nowy program Ergo Hestii zacznie funkcjonować od lutego. Będą mogli z niego skorzystać posiadacze AC oraz poszkodowani z OC ze szkodą całkowitą. – Klienci doceniają, że nie muszą się martwić, co zrobić z wrakiem. Tym bardziej że otrzymują całą kwotę wartości pojazdu, bez pomniejszenia o wartość wraku. Nie muszą też poświęcać czasu na takie czynności, jak zgłoszenia zbycia pojazdu do wydziału komunikacji czy towarzystwa ubezpieczeń. W imieniu poszkodowanego zajmujemy się wszystkimi tego typu formalnościami – tłumaczy Bartosz Pietrzyk, opiekun projektu Ergo Hestii.

W standardowej likwidacji poszkodowany otrzymuje różnicę miedzy wartością pojazdu a wartością wraku. Klient zajmuje się tym we własnym zakresie, może jedynie otrzymać od ubezpieczyciela dane oferenta. Z kolei w ramach nowego rozwiązania Ergo Hestii podczas oględzin likwidator mobilny ubezpieczyciela proponuje skup pozostałości i wypłatę 100% wartości pojazdu. Po wyrażeniu zgody klient otrzymuje szybko (średnio w ciągu 2 dni od momentu przejęcia pojazdu) gotówkę na zakup nowego samochodu. Z kolei zakład bierze na siebie wyrejestrowanie pojazdu w Wydziale Komunikacji przez firmę zajmującą się jego sprzedażą, koordynację procesu zbycia oraz bezpłatny odbiór pojazdu

Program skierowany jest zarówno do posiadaczy AC Ergo Hestii, jak również do poszkodowanych, którzy mieli kolizję z osobą ubezpieczoną u tego ubezpieczyciela.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Benefia: Karol Domżała nowym członkiem zarządu

0

Zmiany w składzie zarządu Benefii. Jego nowym członkiem został Karol Domżała, który zastąpił Rafała Mosionka.

Roszada personalna we władzach spółki była konsekwencją rezygnacji Rafała Mosionka z zajmowanego dotychczas stanowiska. Jej powodem była niemożność pogodzenia pełnionej funkcji z pozostałymi obowiązkami w grupie VIG.

Karol Domżała jest związany z Compensą i jej Biurem Aktuariatu od 10 lat. Jest absolwentem matematyki Uniwersytetu Warszawskiego.

(AM, źródło: PIU)

Charakterystyka pokolenia alfa jednym z tematów Multiscreen Day 2020

0

19 marca w Warszawie odbędzie się konferencja Multiscreen Day 2020, poświęcona komunikacji marketingowej na wielu ekranach. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez VFP Communications, wydawcę magazynu „Media Marketing Polska”, jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość przyjrzenia się młodej generacji – poznać jej sposoby konsumpcji mediów i nowoczesnej rozrywki. Oprócz tego zyskają możliwość zapoznania się ze zmianami zachodzącymi w streamingu, nowymi pomysłami na social media czy rosnącą siłą gamingu.

Goście konferencyjni będą też mogli zajrzeć do świata najmłodszego pokolenia, które w podręcznikach marketingu zyskało już miano generacji alfa. To odbiorcy, którzy wymykają się tradycyjnym pomiarom, bo korzystają z mediów w sposób dotychczas niespotykany. Stają się oni coraz bardziej istotni i dla mediów, i dla marketerów. Na Multiscreen Day 2020 zaprezentowane zostaną najnowsze badania związane z tą grupą oraz case studies czołowych marek.

Wśród zagadnień poruszanych podczas konferencji znajdą się takie kwestie jak m.in.: wojna streamingowa, jej wpływ na polski rynek, lokalne inicjatywy nadawców, TikTok, Instagram, Snapchat, komunikatory, gry i streaming gier na żywo – Twich, YT, Facebook Live, pokolenie alfa, młoda generacja jako wyzwanie dla mediaplannerów, 5G – jak nowa technologia wpłynie na media i zwyczaje konsumentów.

Multiscreen Day 2020 odbędzie się 19 marca 2020 roku w Ms Mermaid, ul. Wioślarska 8 w Warszawie.

Warunki uczestnictwa i rejestracja:

https://sklep.media.com.pl/

(am)

AXA postawiła na urban protection

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urban protection, czyli partnerstwo z firmami kierującymi swoją ofertę do mieszkańców aglomeracji, jest nowym, trzecim już filarem bancassurance AXA – zauważa „Puls Biznesu”.

Gazeta przypomina, że dotychczas dystrybucja polis w kanale bankowym bazowała na sprzedaży za pośrednictwem banków (mBank) i firm pożyczkowych (Provident). W nowej strategii bancassurance doszło do nich urban protection. Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający AXA odpowiedzialny za rozwój nowych partnerstw, podkreśla, że jego firma na razie chce rozwinąć swoje kompetencje w tym obszarze. Ma to być inwestycja, która w przyszłości zapewni zakładowi odpowiedni profit. Zakład dołączył już do stowarzyszenia Mobilne Miasto, które będzie wspierać np. przez angażowanie się w kampanie edukacyjne czy przygotowanie raportów branżowych oraz pracować na rzecz znoszenia barier rozwoju. W zamian uzyskał dostęp do członków organizacji, którymi są m.in. Vooom, Vozilla, Easyshare, CityBee Polska, Blinkee.city, Hive, Free Now czy Wheelme. Adam Jędrzejewski, prezes stowarzyszenia, zapowiada, że wraz z AXA będzie ono promować odpowiedzialny sharing w polskich miastach. Gazeta zwraca uwagę, że partnerem zakładu został już start-up Vooom, oferujący aplikację integrującą operatorów systemów car-sharingu, elektrycznych skuterów, hulajnóg, rowerów miejskich oraz transportu publicznego. Jego prezes Włodzimierz Łoziński zdradza, że wraz z AXA pracuje nad ofertą krótkoterminowych polis dla klientów Vooom. Marcin Wąsikowski dodaje, że uruchomienie sprzedaży OC i NNW w ramach Vooom jest planowane na II kwartał tego roku. Na pierwszy ogień pójdą polisy 24-godzinne, a docelowo firma zaoferuje umowy minutowe. AXA myśli też o oferowaniu polis miesięcznych jako benefitu pracowniczego. „PB” wskazuje, że w trzecim filarze, obok współdzielonej mobilności, znalazł się też sport. W ramach tego obszaru AXA podpisała umowę z internetowym pośrednikiem ubezpieczeniowym Udao, z którym będzie oferować polisy osobom aktywnie uprawiającym sport.

W 2019 roku kanał bancassurance odpowiadał za jedną czwartą przychodów AXA w Polsce, szacowanych na 2,7 mld zł.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 31 stycznia, Karolina Wysota „AXA chce więcej wycisnąć z bancassurance”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

SuperCUK – nowa bohaterka kampanii CUK Ubezpieczenia

0

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, multiagencja CUK Ubezpieczenia rozpoczęła kampanię wizerunkową z udziałem SuperCUK – nowej brand hero firmy.

SuperCUK to bohaterka, która potrafi porównać do 170 ofert ochronnych ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce. Anna Pawłowska-Kruzińska, dyrektor marketingu CUK Ubezpieczenia, tłumaczy, że zadaniem SuperCUK jest m.in. otwarcie multiagencji na nowe grupy konsumentów – młodszych, dynamicznych mieszkańców dużych aglomeracji, dla których ważne są nowinki technologiczne oraz spersonalizowana komunikacja między marką  a klientem. W celu dotarcia do tych osób firma stawia na omnichannel marketing i nowe platformy komunikacji z klientami. Kampania obejmuje działania w telewizji, internecie i radiu.

(AM, źródło: wirtualnemedia.pl)

„Ubezpieczenia po ludzku” – podcast dla klientów z udziałem agentów

0

Branża ubezpieczeniowa dorobiła się już kilku świetnych podcastów skierowanych do jej przedstawicieli. Jest „Biznes Ubezpieczeniowy” Adama Kubickiego, czy też „Rozmowy bez asekuracji” Aleksandry Emilii Wysockiej z „Gazety Ubezpieczeniowej”. Podcasty są świetnym sposobem na wytłumaczenie zawiłych kwestii, również klientom szukających ubezpieczeń. Stąd też pomysł na podcast „Ubezpieczenia po ludzku”, audycję docierającą do klientów ubezpieczeniowych.

Autor podcastu – Marcin Kowalik – rozmawia podczas audycji z zaprzyjaźnionymi agentami ubezpieczeniowymi. Celem programu jest wyjaśnienie przystępnym językiem złożonych często kwestii ubezpieczeniowych.

– Jest już w końcu w internecie miejsce na długą formę. Na długą, głęboką rozmowę na każdy temat. Jest też przestrzeń do wypowiedzi dla niezależnych ekspertów ubezpieczeniowych. Technologia podcastów pozwala właśnie na to wszystko, w przyjemnej dla odbiorcy postaci.  Właściciel firmy, która musi wprowadzić PPK, czy młody rodzic, który chce ubezpieczyć się na życie, chętnie słuchają podcastów. Teraz mogą też się w wygodny sposób dowiedzieć więcej o produktach ubezpieczeniowych – wyjaśnia Marcin Kowalik.

Do każdego programu gospodarz przygotowuje listę pytań, jakie klienci ubezpieczeniowi zadają w wyszukiwarce Google odnośnie do konkretnego produktu ubezpieczeniowego. Następnie wraz z ekspertem – agentem ubezpieczeniowym znajduje odpowiedzi na te pytania. W pierwszych odcinkach doradca ubezpieczeniowy Sebastian Solecki rozmawiał z Marcinem Kowalikiem o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Rozmówcy odpowiadają w sumie na ponad 20 pytań, najczęściej zadawanych przez klientów szukających informacji ona temat PPK.

Podcast „Ubezpieczenia po ludzku” ma też ułatwić agentom pozyskiwanie nowych klientów. Wszystkie odcinki podcastu są dostępne pod http://ubezpieczeniapoludzku.pl/podcast/.

Program jest dostępny w Podcastach Google, Spotify, iTunes.

W następnych odcinkach autor będzie odpowiadać na pytania klientów dotyczące sukcesji, ubezpieczeń flot, ubezpieczeń przedszkolnych i turystycznych.

(am)

Superpolisa Ubezpieczenia: Przebieg auta ma znaczenie dla wysokości składki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stan licznika ma olbrzymie znaczenie przy zakupie samochodu. To jedno z podstawowych kryteriów, na które zwracają uwagę kupujący. Eksperci Superpolisy Ubezpieczenia zwracają uwagę, że liczba przejechanych kilometrów ma znaczenie także przy zakupie ubezpieczenia.

– Większość ubezpieczycieli pyta właścicieli pojazdów o aktualny przebieg oraz prosi o deklarację, jak dużo planują jeździć w ciągu najbliższego roku. Następnie biorą te informacje pod uwagę przy wycenie polis. O ile w przypadku OC nie mają one dużego znaczenia i tylko w minimalnym stopniu wpływają na wysokość składki, to przy AC stanowią bardzo istotny czynnik wyceny pojazdu, a tym samym wyraźnie wpływają na cenę ubezpieczenia – tłumaczy Jakub Nowiński, członek zarządu multiagencji.

Stosowana przez ubezpieczycieli reguła jest prosta – im wyższy przebieg, tym niższa suma ubezpieczenia i tym samym cena polisy. Dobrze widać to w kalkulacjach przeprowadzonych przez Superpolisę w kilkunastu zakładach ubezpieczeń. Do wyliczeń przyjęto, że przykładowy kierowca to 33-latek z ponad 10-letnim stażem za kierownicą, który po raz pierwszy kupuje AC. Ubezpiecza opla astrę z 2015 roku o mocy 115 KM. Polisy AC zweryfikowano na podstawie 50 tys. i 230 tys. km przebiegu oraz 10 tys. km deklarowanego rocznego przebiegu.

W każdym przypadku suma ubezpieczenia spada wraz ze wzrostem przebiegu (różnice od -21% do -30%). Na przykład UNIQA wycenia na 33 tys. zł samochód z 50 tys. km na liczniku i na 26,2 tys. zł, gdy przebieg rośnie do 230 tys. km (-21%). Różnica wartości pojazdu wynosi m.in. 25% w InterRisk, 28% w Link4 i 30% w Generali. Samochód z wyższym przebiegiem można ubezpieczyć taniej. Różnice w cenach AC w poszczególnych towarzystwach wahają się od 185 do 722 zł, co w przeliczeniu oznacza od 5% (HDI) do 23% (Wiener) wysokości składki.

– Nasze kalkulacje pokazują, że stan licznika jest skorelowany z proponowaną przez ubezpieczycieli wyceną samochodu. Może się wręcz zdarzyć, że kierowca spotka się z odmową sprzedaży AC w przypadku wysokiego przebiegu. Nie można jednak powiedzieć, że relacja stanu licznika do ubezpieczenia to coś negatywnego. Oczywiście, każdy chce za polisę zapłacić jak najmniej, ale wyższa suma ubezpieczenia to potencjalnie wyższe odszkodowanie po szkodzie, np. kradzieży czy zniszczeniu pojazdu – zauważa Jakub Nowiński.

(AM, źródło: prnews.pl)

18,041FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie